3 اثر مهم دعا برای امام‌زمان(عج)


3 اثر مهم دعا برای امام‌زمان(عج)

یک استاد حوزه‌علمیه با اشاره‌به اهمیت دعا برای ظهور امام‌زمان(عج)، گفت: بسیاری می‌گویند خدا که خودش ولیّ‌اش را حفظ و او روزی ظهور می‌کند، دعای من در این میان چه اثری دارد؟... این دعا سه اثر مهم دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: امام زمان(عج) فرمودند: «اَکثِروا الدُّعاءَ بِتَعجِیل الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُم» (برای تعجیل در ظهور من زیاد دعا کنید که خود فَرَج و نجات شما است). این گفته حضرت حجت(عج) است که از منتظران می خواهند برای تعجیل در ظهورشان دعا کنند، فارغ از این تاکید امام عصر(عج) در بسیاری از مجالس و محافل نیز سخنران به تضرع و التماس از مخاطبان می خواهد که برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) دعا کنید، اما علت چیست؟ برای بسیاری این پرسش پدید می آید که «چرا باید برای امام زمان(عج) دعا کنیم در حالی که ظهور ایشان قطعی است؟».

حجت الاسلام «ناصر رفیعی»، استاد اخلاق طی سخنانی به بررسی این مسئله پرداخته است. در ادامه حاصل سخنان وی تقدیم حضورتان می شود:

حجت الاسلام رفیعی در ابتدای سخنان خود با طرح این پرسش که «چرا باید برای امام زمان(عج) دعا کنیم؟»، گفت: این سوال بسیاری از افراد است، آنها می گویند خدا که خودش ولیّ‌اش را حفظ می کند و او روزی ظهور می کند، دعای من در این میان چه اثری دارد؟

این استاد اخلاق ادامه داد: دعای ما دو اثر و بلکه سه اثر دارد، اول یاد امام زمان(عج) کردن است، یاد امام زنده می ماند، دوم آنکه دعای ما در حق معصوم تاثیر دارد و سوم اینکه دعای ما سبب می شود که امام زمان(عج) نیز در حق ما دعا کنند.

وی تصریح کرد: شخصی به نام «عبدالرحمن» از اهالی اصفهان که شیعه نبود، در زمان امام هادی(ع) زندگی می کرد، این شخص تعریف کرده است که اوضاع مالی ام به هم ریخته بود و می خواستم به سامرا نزد متوکل عباسی بروم و شکایت کنم. (سامرا در آن زمان یک شهر نظامی بود و امام هادی(ع) نیز آنجا زندگی می کرده است)، این مرد به سامرا می رود و در راه می شنود که می گفتند: بروید عقب راه را باز کنید ابن الرضا(ع) می آید (به امام هادی(ع) ابن الرضا می گفتند).

حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: آن مرد سوال کرد که ابن الرضا(ع) کیست؟ پاسخ دادند: او امام شیعیان است و متوکل احضارش کرده و او را نزد متوکل می برند و فعلا شخص متوکل ملاقات ندارد. آن مرد تعریف می کرد که گوشه ای ایستادم و دیدم جوانی خوش سیما و نورانی سوار بر مرکب زیر لب دعا می کند، پیش خودم گفتم متوکل آدم خبیثی است، نکند او را شهید یا زندانی کند؟ در دلم گفتم خدایا من از مشکل خود گذشتم این سید اولاد پیغمبر(ص) را حفظ کن(با اینکه عبدالرحمن شیعه هم نبود).

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: در همان لحظات امام هادی(ع) مقابل عبدالرحمن رسید و فرمود: دعای تو در مورد من مستجاب شد و خطری به من نمی رسد اما ما نیز سه دعا برایت می کنیم، اینکه خداوند عمرت را طولانی کند، مال زیاد به تو بدهد و فرزندان سالم به تو عطا کند. این مرد دیگر نزد متوکل نرفت و برگشت و البته به تشیع مشرف شد. وقتی این ماجرا را تعریف می کرد هفتاد سال سن داشت در حالی که امام هادی(ع) و امام عسگری(ع) به شهادت رسیده بودند و آن مرد بسیار ثروتمند بود، خداوند به او 10 فرزند پسر عطا کرده بود.


وی خاطرنشان کرد: می خواهم بگویم دعا برای امام زمان(عج) اثر دارد، امام حسین(ع) فرمود: «ما دوازده مهدی هستیم»، مهدی یعنی هدایت شده.


علاقه مندان می توانند فایل این سخنرانی را از اینجا دریافت کنند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر