لارستان ظرفیت مناسبی برای توسعه نیروگاه های خورشیدی دارد


لارستان ظرفیت مناسبی برای توسعه نیروگاه های خورشیدی دارد

شیراز-ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر استقبال از سرمایه گذاران در این شهرستان گفت: لارستان زمینه و ظرفیت مساعدی برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی دارد.

جلیل حسنی دوشنبه در بازدید از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی منطقه کورده با بیان اینکه یکی از بهترین نقاط برای احداث نیروگاه خورشیدی در سطح کشور، استان فارس و منطقه لارستان است، افزود: امروزه در دنیا بهره‌مندی از انرژی پاک، جایگاه خاصی دارد و بسیار توصیه می‌شود که این امکان در کشور ایران و بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها از جمله منطقه لارستان فراوان و نیازمند برنامه‌ریزی کارآمد است.
معاون استاندار فارس گفت: پروژه نیروگاه خورشیدی کورده با مدیریت جوانان و رویکردی دانش‌بنیان توسط بخش خصوصی به بار نشسته است و اثرات مثبتی را در حوزه اقتصادی و تولید انرژی به همراه دارد.
حسنی بیان کرد: پیامدهای زیست محیطی حاصل از به کارگیری انبوه سوخت های فسیلی، لزوم بهره گیری از نیروگاه های خورشیدی را بیش از پیش گوشزد می کند.

وی ادامه داد: دست سرمایه‌گذاران این حوزه را به گرمی می‌فشاریم و دستگاه‌های ذیربط حداکثر همکاری و همراهی را در این موضوع در دستور کار خود قرار خواهند داد.
حسنی اعلام کرد: با صرفه جویی مردم و تدابیر دولت خوشبختانه کمبود برق در تابستان نداریم، اما برای امسال و سال‌های بعد توجه ویژه به توسعه تولید برق از طریق نیروگاه خورشیدی صورت خواهد گرفت.
مسعود حکیمی مسئول کنترل کیفی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی منطقه کورده نیز گفت: این نیروگاه که از طریق فرآیند قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر و با سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی توسط گروه پارس انرژی تخت جمشید صورت پذیرفته، در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار شامل ۳۰ هزار و ۱۲۸ پنل و با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۱۲ میلیون یورو احداث شده است و با تزریق سالیانه ۱۶ گیگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری برق کشور پیوست.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این نیروگاه سالیانه از انتشار ۱۳ هزار و ۷۱۲ تن آلاینده‌های زیست‌محیطی جلوگیری و در هر سال از مصرف چهار هزار و ۲۷۲ مترمکعب آب کاسته خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین این نیروگاه باعث صرفه‌جویی سالیانه ۵٫۶۴ میلیون مترمکعب معادل گازطبیعی در فرآیند تولید برق کشور می‌شود.
حکیمی از مزایای استفاده از انرژی خورشیدی را پاک و بدون آلودگی، در دسترس بودن این انرژی، کاهش مصرف سوخت های فسیلی، هزینه کمی تولید در بلند مدت، هزینه کم نگهداری از تاسیسات تولید آن و امن و بی خطر بودن بیان کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی منطقه کورده شهرستان لارستان به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است، اظهارکرد: در این نیروگاه، ۱۵ نفر مشغول به فعالیت در واحدهای مختلف هستند.

لارستان در فاصله ۳۳۷ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

۹۲۵۴ /۱۸۷۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول