نامه حزب ندای ایرانیان به رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی


نامه حزب ندای ایرانیان به رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

تهران- ایرنا- حزب ندای ایرانیان در نامه ای به معاون اول رئیس‌ جمهوری و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره سازمان خصوصی‌سازی، خواستار تصمیم گیری جدی درخصوص این سازمان شد.

به گزارش روابط عمومی حزب ندای ایرانیان، در نامه امروز- دوشنبه- این حزب خطاب به اسحاق جهانگیری آمده است:‌ حزب ندای ایرانیان از بدو تأسیس تاکنون همواره با اتخاذ رویکردهای مبارزه با فساد و تقویت شفافیت تلاش کرده تا در مسائل جاری کشور هم‌ راستا با مسئولیت حزبی خود، با ارسال نامه‌ها و هشدارها و بعضی درخواست‌های خود از مسئولان امر گامی در جهت نیل به عدالت و کارآمدی ارکان نظام بر دارد. در مساله خصوصی‌سازی نیز قصد دارد با تکیه بر همین رویکرد با استعانت از اصل ۴۴ قانون اساسی مواردی را با شما به عنوان شخصی دلسوز در دولت تدبیر و امید بیان دارد.

در نامه حزب ندای ایرانیان خطاب به ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح شده است:‌ همان‌گونه که مستحضرید بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی نظام از سوی رهبری معظم انقلاب بالاخره خصوصی‌سازی در دستور کار دولت‌های مختلف قرار گرفت که البته درک آن برای دولتمردان ایران چندین دهه به طول انجامید.

در نامه این حزب خطاب به معاون اول رییس جمهوری آمده است: ‌در آغاز این طرح، دولت اصلاحات بود که کوشید گام‌های ابتدایی در این مسیر را برای تسهیل خصوصی‌سازی بردارد، اساس خصوصی‌سازی در دولت‌های نهم و دهم اجرایی شد که با دیدگاهی اشتباه به این مساله نگریست و موجب شد در عمل بنگاه‌های عظیم دولتی نه خصوصی‌سازی در معنای واقعی کلمه، بلکه «خصولتی سازی» شوند.

این حزب افزود: در گزارش بهمن‌ماه دیوان محاسبات تخلفات ۵.۵ هزار میلیارد تومانی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوصی‌سازی ۸ شرکت توسط این دیوان اعلام می‌شود. فعالان مدنی و حوزه رسانه و... به دفعات خواستار پیگیری تخلفات احتمالی صورت گرفته در این سازمان شده‌اند؛ اما با وجود تمامی این پیگیری‌ها و تشکیل پرونده کیفری در خصوص عملکرد این سازمان، مدیران سازمان خصوصی‌سازی همچنان به فعالیت خود ادامه داده و از واگذاری ۶۰۰ بنگاه دولتی جدید صحبت می‌کنند!

حزب ندای ایرانیان در این نامه خطاب به رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: از شما درخواست داریم ضمن بررسی این شبهات که بسیار شنیده می‌شود، در صورت صحت، نسبت به ادامه همکاری مسئولان متخلف با مجموعه سازمان خصوصی‌سازی تصمیم‌گیری جدی صورت گیرد. درگذشته که خصوصی‌سازی به خصولتی سازی مبدل شد چندان هشداری در ارتباط با آن رویه اشتباه وجود نداشت اما اکنون دستگاه قضا، رسانه‌ها و احزاب در مورد احتمال وجود شبهه در ارتباط با عملکرد سازمان خصوصی‌سازی هشدار جدی داده‌اند و حجت در این ‌ارتباط تمام است.

این حزب در این نامه خطاب به جهانگیری بیان کرد: به‌عنوان حزبی مطالبه گر از موضعی دلسوزانه و براساس رویکرد ضدفسادی خود بر آن شده رسماً از جناب‌عالی به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درخواست کند تا با ورود به این پرونده‌ها و در صورت صحت گزارش‌های اعلام‌شده در این ‌ارتباط، در مقابل تضییع حقوق عمومی و بیت‌المال ایستادگی کرده و با تخلفات برخورد کنید.

در این نامه آمده است:‌ البته این درخواست به آن معنا نیست که روند خصوصی‌سازی متوقف شود زیرا حرب ندای ایرانیان بر پایه سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بر خصوصی‌سازی واقعی به ‌منظور کاهش دخالت دولت بر واگذاری حقیقی شرکت‌های دولتی به طرق قانونی تأکید دارد و با هرگونه خصولتی سازی مخالف است. ما منتقد روند واگذاری‌ها، مفت فروشی‌ها و فساد، تخلف و زیر پا گذاشتن قانون هستیم.

حزب ندای ایرانیان در نامه خود خطاب به جهانگیری خاطرنشان کرد: براساس اخبار منتشر شده سال ۹۸ سالی حساس برای خصوصی‌سازی است و بیش از ۶۰۰ بنگاه دولتی در صف خصوصی‌سازی قرار دارند. اکنون‌که این حجم و اندازه نسبت به عملکرد مدیران سازمان خصوصی‌سازی نقد و شبهه وجود دارد درخواست داریم پیش از واگذاری ۶۰۰ بنگاه دولتی به تخلفات سازمان خصوصی‌سازی رسیدگی کنید .

این نامه می افزاید: شایسته است از افرادی کارآمد، پاک، دارای سلامت اقتصادی و شجاع در مدیریت پروژه عظیم خصوصی‌سازی کشور استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس