حمله هوایی آمریکا به شمال سومالی


فرماندهی ارتش آمریکا در قاره آفریقا از حمله هوایی در شمال سومالی و کشته شدن یک هماهنگ کننده عملیات نیروهای وابسته به داعش در این کشور خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ارتش آمریکا مدعی شده در یک حمله هوایی یک هماهنگ کننده وابسته به «داعش» را در شمال سومالی و در منطقه «گولیس» کشته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «افریکام» (فرماندهی ارتش آمریکا در قاره آفریقا) در بیانیه روز گذشته خود بدون ذکر جزئیات بیشتر از این حمله هوایی، تنها به زمان انجام آن که شنبه صورت گرفت و مکان آن واقع در منطقه کوهستانی گولیس اشاره کرد.

این در حالی است که الشباب، مهمترین گروه تروریستی در سومالی و وفادار به القاعده محسوب می‌شود و اغلب با گروه شبه نظامی دیگر واقع در شمال این کشور که به داعش وابسته است برای تسلط بر اراضی منطقه نبرد می‌کند.

بر اساس این گزارش، افریکام همواره در حملات هوایی خود مدعی است که هیچ غیر نظامی کشته یا مجروح نمی‌‌شوند. آمریکا سال‌هاست که با ادعای حمایت از دولت ضعیف سومالی که تحت حمایت سازمان ملل قرار دارد، حملات هوایی را در این کشور انجام می‌دهد .

فرماندهی ارتش آمریکا در قاره آفریقا چندی قبل نیز مدعی حمله هوایی موفق علیه مواضع تروریست‌های الشباب در سومالی شد. ژنرال «رابرت هوستون» معاون بخش عملیات افریکام در این زمینه ادعا کرد که فشار مداوم بر الشباب موجب مهار تهدید این گروه می‌شود و کمک به دولت فدرال سومالی نیز برای نبرد با الشباب تداوم می‌باید. (جزئیات بیشتر)

یکی از مهمترین مشکلات امنیتی در سومالی حملات تروریستی مستمر شورشیان الشباب است و حملات الشباب و گروه تروریستی «بوکوحرام» ، سومالی را به همراه «نیجریه» به عنوان یکی از مرگبارترین کشور‌های جهان قرار داده و موجب کشته شدن ده‌ها هزار نفر و میلیون‌ها بی‌خانمان در این کشور شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر