امضای تفاهمنامه کمیسیون اوراق بهادار عراق و سازمان بورس ایران


امضای تفاهمنامه کمیسیون اوراق بهادار عراق و سازمان بورس ایران

تفاهمنامه همکاری میان کمیسیون اوراق بهادار عراق و سازمان بورس اوراق بهادار ایران به منظور توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه بازارهای سرمایه اسلامی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سنا، تفاهم نامه همکاری میان سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و کمیسیون اوراق بهادار عراق به منظور توسعه ابزارهای مالی اسلامی، مشارکت در توسعه زیرساخت فناوری اطلاعات بازار سرمایه و همچنین تشکیل صندوق های سرمایه گذاری مشترک در ساختمان مرکزی سازمان بورس و اوراق بهادار امضا شد.

بر اساس این گزارش، علا عبدالحسین الساعدی، مدیرعامل کمیسیون اوراق بهادار عراق و شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این مراسم با ابراز خرسندی از آغاز همکاری ها در این سطح، تفاهم نامه امضا شده را مقدمه ای برای توسعه هر دو بازار قلمداد کردند.

توسعه ابزارهای مالی اسلامی

محمدی در این خصوص اظهار داشت: امید می رود با توجه به قرابت بالایی که به لحاظ فرهنگی و مذهبی بین ایران و عراق وجود دارد، به زودی در حوزه توسعه ابزارهای مالی اسلامی و انتشار این ابزارها در هر دو کشور اقدامات موثری انجام دهیم.

وی در ادامه بیان داشت: در خصوص لیست شدن سهام شرکت های ایرانی در بازار عراق و شرکت های عراقی در بازار سرمایه ایران صحبت هایی نیز به میان آمده است که امیدواریم در آینده ای نزدیک به نتایج خوبی در این زمینه دست یابیم.

محمدی افزود: با توجه به قرابت بالای اقتصادی و فرهنگی دو کشور، به نظر می رسد بتوانیم در حوزه ابزارهای مالی اسلامی و انتشار آن، اقدامات موثری را در آینده ای نزدیک عملیاتی کنیم. همچنین درخصوص لیست شدن شرکت های ما در عراق و شرکت های عراقی در بورس تهران به توافق رسیدیم که کار گروه ویژه ای نیز روی این موضوع کار خواهد کرد.

امضای تفاهمنامه کمیسیون اوراق بهادار عراق و سازمان بورس ایران

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در ادامه اظهار داشت : ما در حوزه هایی مثل همسازی و هماهنگ سازی سیستم حقوقی بازار سرمایه ایران و عراق و توسعه بورس های کالایی در عراق و پلت فرم مشترک در این تفاهم نامه گفتگو کردیم که امیدواریم به سرعت عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: این تفاهم نامه در قالب یک کارگروه مشترک پایش و به زودی در سفر به عراق نهایی و اهداف آن محقق خواهد شد.

استفاده از تجربیات ایران

همچنین در این مراسم علاء عبدالحسین الساعدی رئیس کمیسیون اوراق بهادار عراق، ابراز امیدواری کرد که امضای تفاهم نامه همکاری فیمابین، به توسعه بخشی افق همکاری های دو کشور در رابطه با منافع مالی کمک کند.

وی همچنین با تقدیر از استقبال و مهمان نوازی هیات سازمان بورس و اوراق بهادار ایرانی روابط اقتصادی بین ملت ها و دولت های عراق و ایران، روابط دو کشور را کاملا متمایز و منحصر به فرد توصیف کرد و گفت : تلاش خواهیم کرد از تجربیات ایران در حوزه بازارهای مالی و همچنین مبادله اطلاعات و دانش تخصصی در این حوزه استفاده کنیم./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری