همایش تجلیل از فعالان فرهنگی کنگاور برگزار می شود


همایش تجلیل از فعالان فرهنگی کنگاور برگزار می شود

کرمانشاه- ایرنا- امام جمعه کنگاور گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد نماز جمعه از 40 نفر از فعالین فرهنگی مرتبط با ستاد نماز جمعه این شهرستان با حضور مسئولان کشوری تجلیل می شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی محمد لروند روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی کنگاور که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: همایش بزرگی با حضور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور یا یکی از ائمه جمعه پایتخت در کنگاور برگزار می شود.
او ادامه داد: فعالان فرهنگی می توانند در حوزه ترویج و نشر فرهنگ غنی اسلام و فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و عبادی و سیاسی نقش تاثیرگذاری داشته باشند که باید مورد تجلیل قرار گیرند.
وی در ادامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ نماز جمعه را ۲ اولویت مهم شورای فرهنگی عمومی شهرستان کنگاور برشمرد و خاطرنشان کرد: نماز جمعه تجمع سیاسی، عبادی، اجتماعی و میعادگاه مردم انقلابی همیشه در صحنه است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کنگاور یکی دیگر از آثار نماز جمعه را کمک به رفع فقر دانست و اضافه کرد: اینکه مومنان به شکل هفتگی در مکان اقامه نماز جمعه حضور می یابند و در حد توان به فقرا کمک می کنند تا حدودی به رفع فقر کمک می کند اما ستاد نماز جمعه شهرستان این کار را از حالت سنتی خارج کرد و با کمک و همکاری خیرین تاکنون بیش از یک هزار خانواده محروم را زیرپوشش حمایت های مالی قرار داده است.
حجت الاسلام لروند در ادامه از تجلیل از صاحب خانه های سخاوتمند در شهرستان خبر داد و افزود: صاحب خانه هایی که بصورت رایگان خانه خود را در اختیار مستاجران قرار داده اند که برخی از آنها در کنگاور شناسایی و صاحب خانه هایی که مبلغ اجاره را در سال جدید افزایش نداده اند طی همایشی با عنوان «سخاوتمندان آبروی شهرستان» تجلیل می شوند.
وی همچنین تجلیل از 6 ائمه جمعه سنی مذهب و شیعه مذهب استان توسط ستاد نماز جمعه کنگاور را از دیگر برنامه های چهلمین سال نماز جمعه برشمرد و تاکید کرد: پس از اجرای این برنامه ها، این اقدامات به صورت حضوری خدمت رئیس شورای سیاست گذاری کشور ارائه خواهد شد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر در شرق کرمانشاه قرار دارد.

۷۴۴۷/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط