سفره اطعام سه هزار نفری در قشم پهن می شود


سفره اطعام سه هزار نفری در قشم پهن می شود

قشم - ایرنا - همزمان با دهه امامت و ولایت سفره اطعام سه هزار نفری با عنوان «اطعام علوی» برای نخستین بار در شهرستان قشم پهن می‌شود.

به گزارش ایرنا، این سفره روز یکشنبه- ۲۷ مرداد ماه جاری و در آستانه عیدسعید غدیرخم در بلوار مشاهیر شهر قشم پهن می‌شود.

همچنین همزمان با این عید، بانوان فاطمی با شرکت در طرح «حرم تا حرم»، فاصله بین گلزار شهدای گمنام تا امام زاده سید مظفرالدین(ع) شهر قشم را پیاده طی می‌کنند.

بازسازی واقعه غدیرخم با حرکت نمادین کاروان ها از امام زاده سید مظفرالدین(ع) قشم تا بلوار ساحلی این شهر از دیگر برنامه‌های شاخص دهه امامت و ولایت در شهرستان قشم است.

۳۵ ویژه برنامه امامت و لایت در قشم اجرا می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم در نشست هماهنگی برنامه‌های این دهه گفت: ۳۵ ویژه برنامه در طول دهه امامت و ولایت شهرستان قشم اجرا می‌شود.

حجت الاسلام احمد غلامی افزود: واقعه غدیرخم یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ اسلام به شمار می رود که سعی می شود شیوه‌های نوین علمی و فرهنگی را برای تبیین این واقعه به کار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های بزرگداشت دهه امامت و ولایت با قرائت دعای عرفه در مصلی امام علی(ع) آغاز می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم افزود: جشن بزرگ امامت و ولایت نیز در شب عید غدیر با حضور دلدادگان ولایت در محل مسجد امام علی بن ابیطالب(ع) برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: آیین هایی نظیر عطرافشانی گلزار شهدا، عیادت مسوولان از خانواده‌های شاهد و ایثارگر و برپایی محافل انس با قرآن در طول این دهه از دیگر برنامه های پیشبینی شده است.

غلامی ادامه داد: همچنین خطبه خوانی غدیر و انجام عقد اخوت همزمان با صبح عید غدیر خم در امامزاده سید مظفرالدین(ع) برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: برگزاری جشن ولایت و امامت در مسجد الغدیر روستای حمیری پایان بخش برنامه‌ها است.

جزیره قشم با وسعت یکهزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است. شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۷۵۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت