بستنی کیم با روکش شکلاتی را در خانه درست کنید


بستنی کیم با روکش شکلاتی را در خانه درست کنید

نشاسته، زرده تخم مرغ، شکر و نمک را در یک قابلمه با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. بعد شیر را کم کم داخل قابلمه بریزید و مدام هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

بستنی کیم با روکش شکلاتی را در خانه درست کنید
چی لازم دارم:

زرده تخم مرغ ۳ عدد
شیر پرچرب ۳ پیمانه
خامه ۱۰۰ گرم
شکر ۲/۳ پیمانه
نمک ۱/۴ قاشق چایخوری
عصاره وانیل ۲ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت ۱/۴ پیمانه

چه جوری درست میشه:

نشاسته، زرده تخم مرغ، شکر و نمک را در یک قابلمه با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. بعد شیر را کم کم داخل قابلمه بریزید و مدام هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و با همزن دستی مدام مواد را روی حرارت هم بزنید تا روی آن‌ها حباب بزند.

بعد از اینکه روی مواد حباب نشست حرارت را کم می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا ۱ دقیقه مواد بپزند. بعد از یک دقیقه پخت قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم و داخل آن وانیل و خامه می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم. سپس مایع بستنی را در قالب‌های مورد نظر می‌ریزیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا خودش را بگیرد.

بعد از یک ساعت چوب بستنی‌ها را داخل آن‌ها قرار می‌دهیم و بعد به مدت ۴ ساعت در فریزر می‌گذاریم تا پودینگ سفت شود. زمان استفاده، برای چند دقیقه قالب‌ها را در آب گرم قرار دهید تا بستنی راحت از قالب جدا شود.

روکش شکلاتی:

شکلات تخته‌ای را به روش بنماری ذوب کنید. اگر دوست داشتید کمی بادام یا پسته یا فندق خرد شده به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. بستنی‌ها را از فریزر در بیاورید و آغشته به شکلات کنید و مجددا نیم ساعت دیگر داخل فریزر قرار بدهید.
منبع:بیتوته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس