اصفهان، راهنمای سفر به نصف جهان


اصفهان، راهنمای سفر به نصف جهان

سفر به اصفهان یعنی قدم گذاشتن در شهری که هر گوشه از آن معماری، هنر و اصلت به چشم میخورد و لقب نصف جهان برای آن هزار مرتبه کم است. زیبایی‌های این شهر بسیار زیاد است و در سفر‌های کوتاه مدت نمی‌توان از تمام خوبی‌های آن سیراب شد. در ادامه راهنمای سفر به اصفهان و هر آنچه که باید برای داشتن روز‌های زیبا در این شهر بدانید را معرفی ارائه خواهیم داد.

سفر به اصفهان یعنی قدم گذاشتن در شهری که هر گوشه از آن معماری، هنر و اصلت به چشم میخورد و لقب نصف جهان برای آن هزار مرتبه کم است. زیبایی‌های این شهر بسیار زیاد است و در سفر‌های کوتاه مدت نمی‌توان از تمام خوبی‌های آن سیراب شد. در ادامه راهنمای سفر به اصفهان و هر آنچه که باید برای داشتن روز‌های زیبا در این شهر بدانید را معرفی ارائه خواهیم داد.
اصفهان، راهنمای سفر به نصف جهانبهترین زمان سفر به اصفهان
سفر و مسافرت برای ما انسان‌ها یعنی دوری از دغدغه‌های زندگی روزمره و هدف از آن سپری کردن روز‌های زیبا و به یادماندنی می‌باشد. در نتیجه باید بتوانیم زمان مناسبی را برای شروع آن انتخاب کنیم. با توجه به شرایط آب و هوایی اصفهان و داشتن تابستان بسیار گرم با دمای ۳۹ درجه و زمستان سرد، در نتیجه بهترین زمان برای سفر به آن بهار و پاییز خواهد بود.
تعطیلات نوروز و اردیبهشت نصف جهان چهره‌ای خارق العاده به خودش میگیرد و جمعیت بسیار زیاد گردشگران داخلی و خارجی دلیلی بر وجود شرایط مطلوب در آن می‌باشد. البته باید بخاطر داشته باشید که سفر‌های نوروزی به اصفهان برای آن دسته از افرادی مناسب است که با شلوغی مشکلی نداشته باشند.
اگر به دنبال این هستید که هزینه‌های سفر به اصفهان بسیار باشد و همچنین چهره‌ی خلوتی از این شهر را ببینید، تابستان زمان مناسبی برای سفر خواهد بود. البته گرمای کلافه کننده‌ی شهر را باید بپذیرید...
اصفهان، راهنمای سفر به نصف جهانحمل و نقل عمومی در اصفهان چگونه است؟
حمل و نقل عمومی اصفهان شامل تاکسی، اتوبوس و مترو می‌باشد که هر یک با توجه به شرایط شما می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. تاکسی‌های خطی، هوشمند و آنلاین مانند سایر شهر‌های کشورمان در مناطق مختلف شهر اصفهان در دسترس می‌باشد و نسبت به سایر وسایل نقلیه هزینه بیشتری برای استفاده از آن‌ها باید پرداخت کنید. اتوبوس و مترو از دیگر وسایلی می‌باشند که می‌توانند در کاهش هزینه هایتان موثر باشند.
بهترین کار در سفر به اصفهان و ورود به این شهر، خرید اصفهان کارت می‌باشد، چون می‌توانید هزینه اتوبوس، مترو، تاکسی، پارکینگ، نمایشگاه بین المللی، باغ پرندگان، آکواریوم تونلی، باغ موزه پروانه ها، باغ خزندگان، پارک ناژوان، تله کابین و ایستگاه‌های دوچرخه سواری را با آن پرداخت نمایید.
اصفهان، راهنمای سفر به نصف جهاندر سفر به اصفهان چه جا‌هایی را باید ببینیم؟
اصفهان از آن دسته شهر‌هایی می‌باشد که برای بازدید از جا‌های دیدنی اش سردرگم خواهید شد، چون مجموعه‌ای بی نظیر از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی را در گوشه و کنار خود حفظ نموده است. از جمله مکان‌های تاریخی و دیدنی این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
اصفهان، راهنمای سفر به نصف جهانمیدان نقش جهان
میدان نقش جهان یا میدان شاه یادگاری از دوره صفویان می‌باشد که در ابتدا باغی وسیع با عمارتی زیبا بوده است. به مرور و با گذشت زمان عمارت اولیه تخریب و گرداگرد میدان، بازار و حجره‌هایی ساخته شد. زیباترین عمارت‌های به جای مانده در میدان نقش جهان اغلب به دستور شاه عباس اول ساخته شد و تا امروز توانسته اند محکم و استوار در برابر تمام ناملایمتی‌های روزگار قد علم کنند.
سفر به اصفهان برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به معنای قدم زدن در محوطه‌ی وسیع میدان نقش جهان و گذر از کنار حجره‌های دیدنی و قدم زدن در بازار‌های قدیمی و عمارت‌های با شکوهش می‌باشد. در این میدان می‌توانید مسجد شیخ لطف الله، مسجد شاه و بازار قیصریه را ببینید و به تماشای معماری و هنر بی بدیل به کار رفته در آن‌ها بنشینید.
اصفهان، راهنمای سفر به نصف جهانخانه‌های تاریخی
با توجه به اهمیت زیاد اصفهان و انتخاب آن به عنوان پایتخت ایران در دوره صفویان، در نتیجه رجال سیاسی در این شهر زندگی می‌کردند و خانه‌های بسیار باشکوهی برای خود بنا کرده اند. یکی از بهترین جا‌هایی که در سفر به اصفهان می‌توان انتخاب کرد، بازدید از خانه‌های قدیمی آن می‌باشد که هنر خارق العاده‌ای در آن‌ها به کار رفته است.
از معروف‌ترین خانه‌های این شهر می‌توان به خانه امین التجار اشاره کرد که آینه کاری‌های به کار رفته در تالار و ایوان هایش هوش و حواستان را پرت خواهد کرد. خانه بخردی، خانه مشروطیت، دهشتی، ملاباشی، خانه وثیق الانصاری و مجموعه خان خوراسگان از دیگر عمارت‌های باشکوه به یادگار مانده از گذشته‌های بسیار دور در اصفهان می‌باشند.
اصفهان، راهنمای سفر به نصف جهانعالی قاپو
کاخ عالی قاپو یا همان قصر دولتخانه از زیباترین یادگار‌های به جای مانده از دوره صفویان می‌باشد که درست روبروی مسجد شیخ لطف الله به چشم می‌خورد. این عمارت بزرگ که در مجموع شامل ۶ طبقه می‌باشد، بخاطر داشتن هنر گچبری بی نظیر و تالار و اتاق‌های نشیمن بسیار زیبا و همچنین گنبد هنرمندانه اش از شهرت بالایی برخودار می‌باشد.
اصفهان، راهنمای سفر به نصف جهانباغ‌های تاریخی
شرایط آب و هوایی شهر اصفهان باعث شده تا شاهزادگان و افراد با مقام‌های حکومتی ساخت باغ‌های وسیع و زیبا در بخش‌های مختلف شهر را در برنامه خود قرار دهند. به همین خاطر است که امروزه می‌توانید باغ‌هایی مانند چهار باغ عباسی، انگورستان ملک، باغ هزار جیب و باغ ارم را در بین جاذبه‌های سفر به اصفهان مشاهده کنید. البته برخی از این باغ‌ها امروز دیگر چیزی به نام سرسبزی و شکوه و زیبایی ندارند و گذر عمر بر چهره‌ی آن‌ها کاملا نمایان شده است.
اصفهان، راهنمای سفر به نصف جهانهیجان انگیزترین تفریحات در سفر به اصفهان؟
در کنار تماشای اصفهان از نظر مهماری و هنر به کار رفته در بخش‌های مختلف آن، نمی‌توان از تفریحات مهیج در این شهر چشم پوشی کرد. به عنوان مثال می‌توانید به پارک جنگلی ناژوان بروید و بعد از تماشای باغ خزندگان بسیار معروفش، تله سیژ سوار شوید. در این مجموعه همچنین می‌توانید از باغ پرندگان، باغ موزه پروانه‌ها و موزه صدف و همچنین آکواریوم تونلی نیز بازدید کنید.
تله کابین صفه در کوه بسیار زیبا و تماشای شهر از دیگر تفریحات هیجان انگیزی می‌باشد که می‌توانید در سفر به اصفهان تجربه نمایید. بازی‌های مهیج شهر واژگون و شهر رویا‌ها از دیگر مکان‌های بازی برای کودکان و سایر افراد خانواده می‌باشد که انتخابشان خالی از لطف نخواهد بود.
اصفهان، راهنمای سفر به نصف جهاندر سفر به اصفهان چه غذا‌هایی بخوریم؟
تفاوتی ندارد که برای رهایی از زندگی روزمره سفر به اصفهان را انتخاب کرده باشید یا به سایر شهر‌های کشورمان بروید، در هر صورت خوردن غذا‌های بومی و محلی یکی از بهترین تجربیات خواهد بود. غذا‌های اصفهان بخاطر داشتن کیفیت عالی و عطر و طعم بی نظیرش کاملا شناخته شده می‌باشند و چه بسا تا بحال آن‌ها را نوش جان کرده باشید.
اصفهان، راهنمای سفر به نصف جهاناز اصفهان چه چیز‌هایی بخریم؟
بعد از گشت و گذار و لمس تاریخ و هنر در عمارت و بنا‌های قدیمی شهر، نوبت به خرید سوغات و صنایع دستی‌های زیبای اصفهان میرسد. در حالت کلی می‌توانیم لیست خرید از این شهر را به دو دسته خوراکی‌ها و صنایع دستی تقسیم کنیم و خوشبختانه برای هر یک انتخاب‌های بسیار زیاد و خوبی خواهید داشت. در لیست خوراکی‌ها می‌توانید گز، پولکی‌های متنوع، برشتوک؛ شیرینی برنجی، شیرینی کرکی و جوز قندی را قرار دهید. میناکاری، پارچه‌های قلمکار، خاتم کاری، ملیله کاری و قلم زنی از جمله صنایع هنرمندانه هستند که خرید آن‌ها می‌توانند سفر به اصفهان را کامل کند.
اصفهان، راهنمای سفر به نصف جهاناز کجا خرید کنیم؟
برای خرید سوغات و صنایع دستی و سایر وسایل مورد نیاز در طول سفر به اصفهان می‌توانید از بازار‌های قدیمی و یا مراکز خرید لوکس و مدرن این شهر خرید کنید. بازار قیصریه و بازار بزرگ اصفهان، سیتی سنتر، مجتمع پارک، مرکز خرید جلفا، کوثر، ارگ جهان نما، بازار بزرگ حکیم و بازار هنر از جمله مکان‌هایی هستند که می‌توانید برای تجربه خریدی عالی در سفر آن‌ها را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟