شناسنامه حکومت صالحان/دو راه بیمه شدن مقابل بمباران شیمیایی فرهنگی


شناسنامه حکومت صالحان/دو راه بیمه شدن مقابل بمباران شیمیایی فرهنگی

یک استاد حوزه با اشاره‌به شناسنامه حکومت صالحان در قرآن، گفت: امروز دشمن با بمب شیمیایی فرهنگی در فضای مجازی به ما حمله می‌کند، جلسات سنتی قرآن و روضه‌های خانگی ما را مقابل این بمباران بیمه می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسین مومنی» با اشاره به آیه 41 سوره مبارکه حج، اظهار کرد: دولت امام زمان(عج) چهار مولفه برشمرده شده در این آیه را دارد: «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ»، ما هم اگر این چهار مولفه را در خود بروز و ظهور دهیم، زمینه های ظهور امام زمان(عج) فراهم می شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز ابتدای سال این بحث را در مشهدالرضا (ع) مطرح کردند و فرمودند: باید تقویت شود و مهندسی جامعه دینی به این چهار مطلب است و اگر کسی می خواهد در حکومت مهدوی فعالیت کند باید به این چهار مولفه و خصیصه دامن بزند، یعنی اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر.

وی تاکید کرد: این چهار مولفه شناسنامه حکومت صالحین و به تعبیر رهبری مهندسی جامعه دینی است؛ اگر این چهار مولفه اصلاح شود، مشکلات، سختی ها و موانع ما مرتفع می شود.

حجت الاسلام مومنی در ادامه بیان کرد: به کسی برنخورد، وقتی می گوییم امر به معروف کم است یا نیست، نهی از منکر که فراموش شده، این می شود جامعه ای که امام حسین(ع) باید به قتلگاه برود. اگر معروف پشت برود و منکر رو بیاید، اگر ارزش، ضدارزش شود و ضدارزش به ارزش تبدیل شود، نتیجه می شود همانی که در زمان عاشورا شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه همه هم خود را معتقد می دانند، مثل خانم هایی که در هواپیما دیگران را توصیه به رعایت حجاب و پوشش اسلامی می کنند در حالی که خود عامل نیستند. زمانی به بیمارستانی رفته بودم یکی از پزشکان بسیار متعهد و متخصص، رئیس هیئت امنای آنجا بود، گفتم چه اصرار به زدن کراوات آقایان و پوشش خاص برای بانوان دارید، در پاسخ گفت: در تجارت و اقتصاد باید نکاتی را رعایت کرد!

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: وقتی اهمیت نمی دهیم نتیجه آنکه حضور متدینان کمرنگ می شود، از برخی مکان ها عبور می کنیم و انتظار برخورد صحیح و معقول داریم و نمی بینیم ... مملکت ما اسلامی و متعلق به امام زمان(عج) است باید باور کنیم شیر و خورشید از پرچم ما حذف شده و الله به جای آن نشسته است.

وی با بیان اینکه ما نیاز به گرفتن الگوهای اقتصادی از غرب نداریم، تاکید کرد: کتاب هایی از یک نویسنده غربی می خواندم به خوبی اصول اسلامی و تصریح شده در آیات و روایات را در آثار خود آورده بود اما ما چشم مان به آنها است. در حالی که اگر می خواهیم در اقتصاد مقاومتی جامعه به سمتی که باید، برود، دیگر نیاز به گدایی نزد دیگران نداریم.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر اینکه نهی از منکر باید شود و خدا کند دغدغه اش به وجود بیاید، گفت: در رسانه های عمومی می گوییم و در فضای مجازی هم همین طور ... شاید بر مکان های عمومی امکان کنترل نداشته باشیم اما در بانک و بیمارستان و امثال آنها که دست خودمان است چرا رعایت نمی کنیم؟ چطور برای نام مغازه ها قانون داریم اما برای پوشش و رفتار اسلامی در امکان نه... اگر قانون نداریم، خب بگذاریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن امروز با بمب شیمیایی فرهنگی با استفاده از فضای مجازی، به ما حمله می کند امید است نخبگان تدبیری کنند. چیزی که می تواند ما را مقابل این بمباران بیمه کند جلسات دوره ای قرآن و روضه های خانگی است، اینها قدیم ها بود اما الان کمرنگ شده است.

علاقمندان به دریافت فایل صوتی این سخنان می توانند به اینجا مراجعه کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!