کوه‌های تیانزی؛ آسمان خراش‌های طبیعت چین


کوه‌های تیانزی؛ آسمان خراش‌های طبیعت چین

کوهستان تیانزی یکی از مناظر رویایی است که نظیرش را هیچ جای دیگر کره زمین نمی‌توانید پیدا کنید. این کوهستان در شمال غربی منطقه زیبا و رویایی ولینگ یانگ استان هونان چین واقع گردیده است. “tianzi” به معنای “پسر آسمان” و یکی از القاب سنتی امپراتور چین می‌باشد.

کوهستان تیانزی یکی از مناظر رویایی است که نظیرش را هیچ جای دیگر کره زمین نمی‌توانید پیدا کنید. این کوهستان در شمال غربی منطقه زیبا و رویایی ولینگ یانگ استان هونان چین واقع گردیده است.
“tianzi” به معنای “پسر آسمان” و یکی از القاب سنتی امپراتور چین می‌باشد.
کوه‌های تیانزی؛ آسمان خراش‌های طبیعت چینزیبایی کوه‌ها
منطقه حفاظت شده و کوهستانی Tianzi به دلیل زیبایی و جذابیت بالای آن شناخته شده است. این کوهستان دارای اشکال عجیب و منحصر به فردی است. تیغه‌های بلند سنگی که در دل مه کوهستانی مناظری دلفریب و عجیب را به وجود میآورند که یادآور افسانه‌های خدایان در آیین‌های چینی است. آبشار‌ها و غار‌های زیبا و عجیب بر جذابیت‌های کوهستان تیانزی می‌افزاید و این منطقه را به یکی از ۱۰ منطقه برتر گردشگری کشور چین بدل کرده است. مناظر این کوهستان در هر چهار فصل سال دیدنی است و مخصوصا پس از بارندگی چشم نوازی خاصی را به ارمغان می‌آورد.
گردشگران در این کوهستان می‌توانند با آیین‌ها و غذا‌های محلی این قسمت از چین آشنا شوند و از هوای پاک عجیب‌ترین کوهستان دنیا بهره بگیرند، وجود تله کابین در این کوهستان به گردشگران این شانس را می‌دهد تا به ارتفاع ۱۳۰۰ متری صعود کرده و جاذبه‌های دره‌های اطراف را از بالا ببینند.
جهان پر از شگفتی‌های طبیعی زیبا است که توانایی ضربان قلب شما و نفس کشیدن لحظه‌ای که به آن‌ها نگاه می‌کنید. یکی از این شگفتی‌های طبیعی، کوه‌های Tianzi واقع در پارک جنگل ملی Zhangjiajie در چین است.
طبیعت کوهستانی Tianzi یکی از چهار مکان قابل توجه استان هونان در جنوب غربی چین است.
کوه‌های تیانزی؛ آسمان خراش‌های طبیعت چینمجسمه آواتار
بله، آن‌ها الهام بخش اصلی کوه‌های شناور فیلم Avatar هستند. زیبایی و طبیعت کم نظیر این پارک باور نکردنی است. کوه‌ها و غار‌های کوهستانی، آبشارها، جانوران و گیاهان نادر کمتر چشم اندازی را متوان تصور کرد که بتواند با جلال و عظمت این مکان به رقابت برخیزد.
کوه‌های تیانزی؛ آسمان خراش‌های طبیعت چینافسانه شیانگ داکون
مانند بسیاری از مکان‌های چین، یک افسانه مرتبط با کوه تیانزی وجود دارد. اعتقاد مردم محلی بر این است که شیانگ داکون، رهبر قبیله تو، خود را پسر بهشت یا تیانزی اعلام کرد. شیانگ داکون (که یک کشاورز و رهبر یک شورش کشاورزان بود) پس از مواجه شدن با ارتش امپراتور چین آن‌ها به سمت این کوه‌ها حرکت کردند. در نهایت، زندگی شیانگ داکون هنگام با بالا رفتن از صخره‌ها به پایان رسید.

مناظری از طبیعت بکر و تقریبا دست نخورده کوه‌های Tianzi یک منقطه باور نکردنی برای علاقمندان به طبیعت است. بازدید کنندگان از Tianzi با استفاده از تله کابین و آسانسور‌های شیشه‌ای که به ادعای مقامان پارک بلندترین و سریع‌ترین نوع آن در جهان است می‌توانند از بالا و از درون کابین به تماشای این همه زیبایی و جذابیت بنشینند.
کوه‌های تیانزی؛ آسمان خراش‌های طبیعت چینبهترین زمان برای دیدن
ماه‌های سپتامبر و اکتبر بهترین زمان برای بازدید از منطقه دیدنی است، زمانی که شرایط آب و هوایی مطلوب و معتدل است و فصل شلوغی پارک نیست. از دسامبر تا فوریه ممکن است برف یا یخ در سرمای کوهستانی شدید مواجه شوید دراینصورت لغزندگی مسیر و جاده‌ها شرایط را برای شما بسیار نا امن می‌کند. این پارک جنگلی به مدت یک هفته در ماه فوریه تعطیل می‌باشد.اماکن دیدنی در اطراف Tianzi
درصورتیکه قصد اقامت چندروزه در این منطقه را داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم تمامی وقت و انرژی خود را صرف دیدن کوه‌های عجیب و زیبای اینجا نکنید، ما برای شما ۳ پیشنهاد جذاب و دیدنی داریم که از دیدنشان لذت خواهید برد.
کوه‌های تیانزی؛ آسمان خراش‌های طبیعت چیندریاچه سنتی یا Baofeng
دریاچه Baofeng اغلب "دریاچه سنتی" نامیده می‌شود، دریاچه، که بازتاب دهنده سبزی کوه‌های اطراف در خود است به مانند آیینه‌ای بزرگ، مناظر زیبا و بدیعی را پیش چشمان شما خلق می‌نماید. آب‌های آرام این دریاچه از محل بارش‌های آسمانی، چشمه‌های زیر زمینی و جریانات زیرزمینی تامین می‌گردد.
در اطراف این دریاچه می‌توان به معبد Baofeng اشاره داشت که رعایت سکوت و حفظ آرامش جزئی از قوانین بسیار محکم آنجا می‌باشد.
کوه‌های تیانزی؛ آسمان خراش‌های طبیعت چینغار Huanglong
غار Huanglong یک غار تودرتو و هرآنچه از یک غار انتظار دارید می‌باشد. غار‌های این منطقه به دو دسته خشک و آبی تقسیم می‌گردند، در این منطقه غار‌های خشک به نام hangdong و shuidong غار‌های آبی نامیده می‌شوند.
هنگام بازدید از غار‌ها سایه‌های موجود در غار شمارا بار‌ها خیره و میخکوب خواهند کرد. در صورتیکه زمان زیادی برای بازدید ندارید، حتما از Maze دیدن نمایید، ماز بهترین منطقه در غار می‌باشد وجود تاج و تختی برای مار‌های بالدار که توسط ستون‌های متعدد سنگی و استالاگمیت‌ها محصور شده است حس افسانه گونه‌ای به این قسمت از غار داده است.
کوه‌های تیانزی؛ آسمان خراش‌های طبیعت چینخانه‌های روی آب Diaojiaolou
Diaojiaolou نام مکانی است آرام که ساکنین محلی روی آن گذارده اند. خانه‌های که برروی ستون‌های چوبی و روی آب بنا گردیده است. ساکنین محلی با ساختن این خانه‌ها خود را از خطرات طبیعی و حیوانات خطرناک محافظت می‌کنند. اقامت در این خانه‌های چوبی با استشمام بوی چوب و حس نسیم روح نواز و تماشای چشم انداز‌های زیبا تجربه‌ای متفاوت برای شما رقم خواهد زد.
این فرصتی را برای دیدار در نظر بگیرید و یک یا دو شب دیگر بمانید. ارزش عطر و طعم چوب معطر و دانش جالب را به عنوان شما برای حل و فصل در یک استراحت شبانه مناسب و معقول.
این سه جاذبه به علاوه کوه‌های تیانزی، به شما این امکان را می‌دهد حافظه دوربین و گوشی همراهتان را با ثبت تصاویر از مناظر زیبا پر نمایید.
چگونه به این منطقه برویم؟
با هواپیما، امکان پرواز به فرودگاه هونان Zhangjiajie از تمامی شهر‌های بزرگ چین وجود دارد. از تاکسی و اتوبوس برای رسیدن به پارک و اماکن اقامتی استفاده نمایید.
سفر با قطار به علت زمان طولانی از شهر‌های مهم و توریستی چین (حداقل ۱۰ ساعت) برای گردشگران توصیه نمی‌شود.
پیشنهاد ما برای سفر به این منطقه، ادامه پرواز از شهر‌های مهم چین مانند: پکن، شانگ‌های و گوانگژو به فرودگاه هونان می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403