طرح جامع بانکداری اسلامی تا پایان هفته نهایی می‌شود


طرح جامع بانکداری اسلامی تا پایان هفته نهایی می‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که طرح جامع بانکداری اسلامی تا پایان هفته جاری نهایی می‌شود، اضافه کرد: با تصویب طرح جامع بانکداری اسلامی، بانک مرکزی به سمت استقلال بیشتر حرکت می‌کند.

طرح جامع بانکداری اسلامی تا پایان هفته نهایی می‌شود

به گزارش ایکنا؛ سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس به ایسنا گفت: در جریان بررسی طرح جامع بانکداری اسلامی پیشنهادات جدید بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح و مقرر شد آنچه تا امروز به تصویب رسیده بر مدار خود باقی بماند و پیشنهادهای جدید تا فردا ارائه شود.

وی با بیان این که تا پایان هفته جاری طرح جامع بانکداری اسلامی نهایی می‌شود، اضافه کرد: با تصویب طرح جامع بانکداری اسلامی، بانک مرکزی به سمت استقلال بیشتر حرکت کرده و شورای فقهی در تمام حوزه های تصمیم گیری و تصمیم سازی حضور یافته و جایگاه قانونی پیدا می‌کند.

به گفته حسینی شاهرودی با تصویب طرح جامع بانکداری اسلامی تمامی شیوه‌ها، عقود و قراردادهایی که در بانک منعقد می‌شود باید با نظر شورای فقهی تدوین و تنظیم شود حتی رویه های بانکی و هر نوع آیین نامه، بخشنامه و مقررات زیر نظر شورای فقهی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جامع بانکداری اسلامی اختیارات بانک مرکزی بسیار افزایش یافته است، همچنین سازمانی نظارتی بر اساس طرح جامع بانکداری اسلامی ایجاد می شود که به نوعی ذیل شورای عالی بانک مرکزی است اما مستقل بوده و با استقلال خود جایگاه رفیعی در حوزه نظارت بر بانک ها که ضعف بزرگ و عمده کشور بوده ایجاد می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن در جلسات گذشته کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: همچنین مقرر شد نمایندگان پیشنهادات خود را درباره این طرح تا ۳ هفته آینده به کمیسیون ارائه دهند تا جزییات این طرح مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصویب در صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟