دومین جشنواره نقاشی کودکان سقز آغاز شد


دومین جشنواره نقاشی کودکان سقز آغاز شد

سنندج - ایرنا - دومین جشنواره نقاشی کودکان با موضوع پاکبان و رویایه کودکانه و با هدف پر کردن اوقات فراغت، انجام فعالیت های دسته جمعی و شور و نشاط کودکانه در سقز برگزار شد.

شهردار سقز عصر یکشنبه در حاشیه دومین جشنواره نقاشی کودکان سقز اظهار داشت: این جشنواره برای دومین سال پیاپی در امتداد جشنواره تئاتر خیابانی سقز با همکاری شورای اسلامی شهر برگزار می شود.

چیا صالحی بابامیری با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر سقز سه برنامه تئاتر خیابانی، نقاشی کودکان و هه لپرکه به مناسبت شورای فرهنگی سقز در نظر گرفته است، افزود: هدف از برگزاری جشنواره نقاشی کودکان شور و نشاط، ارزش برای پاکبانان زحمت کش و کار جمعی و فرهم کردن فضای شاد برای کودکان است.

عضو شورای شهر سقز نیز گفت: این جشنواره برای کودکان رده سنی زیر ۱۲ سال دختر و پسر برگزار می‌شود و با استقبال بیش از ۴۰۰ کودک همراه شد که در پایان هم به تمام شرکت کنندگان این جشنواره جوایزی اهدا و جوایز ۱۰ اثر برتر نیز روز چهارشنبه همزمان با برگزاری جشنواره هه لپرکه اهدا خواهد شد.

امیر زارع زاده با اشاره به اینکه این جشنواره توسط سه داور و نقاش شاخص سقزی، شلیر قدیمی، ژاله بهرامی، هما صالحی داوری می شود تاکید کرد: ده اثر برتری که انتخاب خواهند شد باید توسط این داوران مورد قبول واقع شود و بایستی نقاشی ها با موضوع جشنواره تطابق داشته باشد.

وی از برنامه های فرهنگی بیشتر برای کودکان در آینده خبر داد و اضافه کرد: امسال دومین جشنواره نقاشی کودکان را برگزار کردیم و در آینده برنامه های با عنوان قصه گویی و برنامه های دیگری نیز در حوزه شورای شهر در نظر گرفته شده است.

یکی از داوران جشنواره نقاشی کودکان نیز گفت: دواری ها بر اساس موضوع پاکبان و رویایه کودکانه، خلاقیت و ترسیم نقاشی های که با موضوع اصلی نزدیک تر باشد مورد قبول است و نقاشی ها هم بایستی فقط در زمان برگزاری این جشنواره طراحی شده باشند و آثار طراحی شده آماده قبلی مورد قبول نیست.

شلیر قدیمی افزود: کودکان با ابزارهای مداد رنگی و گواش مداد شمعی و استفاده از تکنیک ها مختلف مجاز به نقاشی هستند و سطح نقاشی ها بسیار خوب بوده و کودکان خلاقیت زیادی را در آثارشان خلق کردند که باعث دلگرمی و امیدواری داوران است.

هونیا محمدی کلاس پنجم ابتدای و یکی از شرکت کننده های این جشنواره نیز گفت: در این جشنواره ثابت می کنیم نقاشی با ارزش و نقش پاکبان در زندگی ما بسیار مهم است و سعی می کنیم بعد از برگزاری این جشنواره محوطه را تمیز کنیم تا زحمت های پاکبانان را جبران کنیم و محیط زندگی مان تمیز و پاکیزه نگه داریم.

سنور امام‌جمعه، اولیای یکی از شرکت کننده ها نیز اظهار داشت: در نبود مدرسه و فضای کلاس های نقاشی چنین جشنواره های می تواند بسیار مفید و تاثیرگذار باشد و کار دسته جمعی و فضای کودکانه و روحیه رقابت برای انان کار ارزشمندی است.

جشنواره هه لپرکه نیز در قالب برنامه های هفته فرهنگی شهر سقز، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفتم و هشتم این هفته در محل تئاتر خیابانی پارک مولوی کُرد سقز برگزار خواهد شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۵۴ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت