1200 نفر در پاکدشت آموزش فنی و حرفه ای دیدند


1200 نفر در پاکدشت آموزش فنی و حرفه ای دیدند

تهران – ایرنا – رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پاکدشت گفت: سال گذشت یک هزار و 200 نفر در پاکدشت با حضور در مراکز فنی و حرفه ای دولتی و خصوصی، آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت دیده و مدرک رسمی دریافت کردند.

مهدی مرادی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای باعث ایجاد فرصت های شغلی پایدار و مولد شده و زمینه جذب افراد به بازار کار را فراهم می کند.
وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ نفر شامل دختران و پسران جویای کار با حضور در مراکز فنی و حرفه ای دولتی و خصوصی، آموزش های تخصصی دیده و مدرک رسمی دریافت کردند، مدرکی که نه فقط در داخل کشور که درسطح بین الملل نیز قابل استفاده است.
وی تصریح کرد: این آموزش ها در حوزه صنعت، خدمات و مشاغل خانگی شامل رشته های برق صنعتی، جوشکاری، تأسیسات، سیم پاشی و ساختمان، قالی بافی، خیاطی، بافندگی، سفره آرایی، آشپزی و صنایع دستی به متقاضیان ارائه شده است.
مرادی گفت : با توجه به این که شهرستان پاکدشت، قطب مهم صنعت استان تهران محسوب شده و هزاران واحد صنعتی در آن مستقر است، آموزش های ارائه شده بر اساس نیاز این واحدها به متقاضیان ارائه می شود.
وی افزود: در برخی از موارد، صاحبان کار نیاز خود به نیروی کار متخصص را با حضور در مرکز فنی و حرفه ای اعلام کرده و یک گروه از افرادی که مشغول به دریافت آموزش های فنی هستند را جذب کرده اند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای پاکدشت اظهار داشت: با توجه به این که پاکدشت با داشتن هزاران هکتار اراضی کشاورزی و گلخانه ای، قطب مهم تولید محصولات کشاورزی و به ویژه گل شاخه بریده استان تهران و کشور محسوب می شود، در نظر داریم که با همکاری مسئولان شهرستان به ویژه در مناطق روستایی، آموزش های تخصصی کشاورزی را به متقاضیان ارائه دهیم.
وی گفت: ارائه آموزش کشاورزی فقط مختص افراد جویای کار نیست بلکه فعالان این عرصه نیز می توانند با حضور در دوره های فنی و حرفه ای، فعالیت های خود را بر اساس پیشرفت های علمی توسعه داده و از اثرات آن در ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات تولیدی بهره مند شوند.
مرادی تصریح کرد: سال گذشته ۴۰۰ نفر از افرادی که در دوره های فنی و حرفه ای شرکت کردند، مشغول به کار شده و خود به کارآفرین برای جذب نیروهای جوان تبدیل شدند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
۳۱ تیرماه تا ۶ مرداد، هفته مهارت نام دارد.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !