1200 نفر در پاکدشت آموزش فنی و حرفه ای دیدند


1200 نفر در پاکدشت آموزش فنی و حرفه ای دیدند

تهران – ایرنا – رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پاکدشت گفت: سال گذشت یک هزار و 200 نفر در پاکدشت با حضور در مراکز فنی و حرفه ای دولتی و خصوصی، آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت دیده و مدرک رسمی دریافت کردند.

مهدی مرادی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای باعث ایجاد فرصت های شغلی پایدار و مولد شده و زمینه جذب افراد به بازار کار را فراهم می کند.
وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ نفر شامل دختران و پسران جویای کار با حضور در مراکز فنی و حرفه ای دولتی و خصوصی، آموزش های تخصصی دیده و مدرک رسمی دریافت کردند، مدرکی که نه فقط در داخل کشور که درسطح بین الملل نیز قابل استفاده است.
وی تصریح کرد: این آموزش ها در حوزه صنعت، خدمات و مشاغل خانگی شامل رشته های برق صنعتی، جوشکاری، تأسیسات، سیم پاشی و ساختمان، قالی بافی، خیاطی، بافندگی، سفره آرایی، آشپزی و صنایع دستی به متقاضیان ارائه شده است.
مرادی گفت : با توجه به این که شهرستان پاکدشت، قطب مهم صنعت استان تهران محسوب شده و هزاران واحد صنعتی در آن مستقر است، آموزش های ارائه شده بر اساس نیاز این واحدها به متقاضیان ارائه می شود.
وی افزود: در برخی از موارد، صاحبان کار نیاز خود به نیروی کار متخصص را با حضور در مرکز فنی و حرفه ای اعلام کرده و یک گروه از افرادی که مشغول به دریافت آموزش های فنی هستند را جذب کرده اند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای پاکدشت اظهار داشت: با توجه به این که پاکدشت با داشتن هزاران هکتار اراضی کشاورزی و گلخانه ای، قطب مهم تولید محصولات کشاورزی و به ویژه گل شاخه بریده استان تهران و کشور محسوب می شود، در نظر داریم که با همکاری مسئولان شهرستان به ویژه در مناطق روستایی، آموزش های تخصصی کشاورزی را به متقاضیان ارائه دهیم.
وی گفت: ارائه آموزش کشاورزی فقط مختص افراد جویای کار نیست بلکه فعالان این عرصه نیز می توانند با حضور در دوره های فنی و حرفه ای، فعالیت های خود را بر اساس پیشرفت های علمی توسعه داده و از اثرات آن در ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات تولیدی بهره مند شوند.
مرادی تصریح کرد: سال گذشته ۴۰۰ نفر از افرادی که در دوره های فنی و حرفه ای شرکت کردند، مشغول به کار شده و خود به کارآفرین برای جذب نیروهای جوان تبدیل شدند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
۳۱ تیرماه تا ۶ مرداد، هفته مهارت نام دارد.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد