کلینیک درمان صنعت توسط جهاد دانشگاهی ایجاد شود


کلینیک درمان صنعت توسط جهاد دانشگاهی ایجاد شود

استاندار قزوین گفت: با توجه به توانمندی جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش و صنعت پیشنهاد می‌شود کلینیک درمان صنعت توسط این نهاد تأسیس شود.

به گزارش ایسنا، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: فعالیت‌های انجام شده توسط جهاد دانشگاهی همواره با امید همراه است، فعالیت‌های فناورانه در استان قزوین خوب است و نیروی انسانی توانمندی در این حوزه وجود دارد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی می‌توان کارهای متعدد و متنوعی را در استان آغاز کرد، در حال حاضر ارتباط خوبی بین صنعت و جهاد دانشگاهی ایجاد شده است.

استاندار قزوین اظهار کرد: با توجه به توانمندی جهاد دانشگاهی قزوین در حوزه پژوهش و صنعت پیشنهاد می‌شود کلینیک درمان صنعت توسط این نهاد تأسیس شود.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه درمان نیز به‌خوبی وارد شده است، در درمان سرطان می‌توان از توان علمی جهاد دانشگاهی استفاده کرد.

زاهدی خاطرنشان کرد: در استان قزوین نیاز است در حوزه سرطان سینه تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود، مشارکت جهاد دانشگاهی در درمان و شناسایی این بیماری می‌تواند به استان ما برای کاهش بیماری کمک کند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم ارتباط جهاد دانشگاهی با صنعت و کشاورزی بیشتر شود؛ به دلیل خشک‌سالی طرح‌های جهاد در الگوهای کشت و آبیاری می‌تواند کمک کند، در حال حاضر در اصلاح دام و نوع بذر مشکل داریم.

استاندار قزوین بیان کرد: کشور ما خشک است و نیاز است که به سمت کشاورزی با شیوه نوین حرکت کنیم چراکه نوع کشاورزی سنتی مقرون‌به‌صرفه نیست.

وی تأکید کرد: آفت مگس زیتون امسال برای ما مشکل‌ساز شده و باغاتی که مدرن هستند مشکل ندارند و باید روی کشاورزی مدرن و علمی کار کرد.

زاهدی با اشاره به اشتغال خانگی خاطرنشان کرد: تولیدات خانگی ما در گذشته شامل گیوه گلیم، کفش بود، آن زمان تشکیلات بازار وجود داشت و تولیدکنندگان شکل بازاریاب نداشتند.

وی تأکید کرد: امروز نیز باید این حلقه را مشخص کنیم؛ به‌طوری‌که تولیدکننده فقط تولیدکننده باشد و برای قبل و بعد آن تشکیلات جدید داشته باشیم بسیاری از تولیدات می‌تواند به دور از کارخانه و کارگاه در خانه صورت بگیرد.

استاندار قزوین عنوان کرد: در کشور چین قیمت تمام شده پایین است چون کالاها و مواد اولیه را می‌دهند و مونتاژ در خانه‌ها رخ می‌دهد ما نیز باید در این حوزه به‌صورت جدی وارد شویم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها