افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه شیراز


افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه شیراز

در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه شیراز و مدیرکل فنی و حرفه ای استان فارس ، ''مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی'' در پردیس بین الملل دانشگاه شیراز گشایش یافت .

به گزارش ایسنا، دکتر نادگران رئیس دانشگاه شیراز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: اگرچه ماموریت اصلی دانشگاه‌ها آموزش و پژوهش است، اما با توجه به فضای کنونی جامعه مسئولیت جدیدی با عنوان رسالت اجتماعی به وظایف دانشگاه‌ها اضافه شده است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های دانشگاه‌ها رصد دانش آموختگان و فارغ التحصیلان است و این ارتباط هم به نفع دانشگاه و هم برای فارغ التحصیلان مفید است. دانشگاه‌ها با امکانات و توانمندی‌هایی که دارند می‌توانند به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنند و ''رسالت اجتماعی'' را در اولویت کارهای خود قرار دهند .

نادگران گفت: دانشگاه شیراز این حرکت را شروع کرده و افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در این دانشگاه نیز گامی در همین راستا است .

وی با بیان اینکه به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ هنوز مقداری در قالب های سنتی و قدیمی هستیم، خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود با همکاری و تعامل موثر با دستگاه‌های مختلف بتوانیم شیوه‌های نوین و کارآمد را اجرا کنیم و نقشی را برای حل معضل بیکاری و اشتغال جوانان ایفا کنیم .

نادگران با اشاره به حضورش در دانشگاه‌های کشورهای دیگر گفت: به یقین جوانان ایرانی توانایی های فراوان و قابل ملاحظه ای دارند و سرمایه ی عظیمی به شمار می روند، لذا ضروری است بستر و فضایی فراهم شود که این توانمندی ها به ظهور و بروز برسد .

رئیس دانشگاه شیراز اظهار امیدواری کرد: راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه شیراز با همکاری اداره کل سازمان فنی و حرفه ای استان فارس بتواند توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التخصیلان دانشگاهی را با رویکرد اشتغال به دنبال داشته باشد .

نادگران گفت: پیش از این، مرکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه شیراز ایجاد شده تا اساتید و دانشجویان در هر مقطعی که هستند بتوانند ایده‌های خود را عملی کنند و مشاوره‌های کسب و کار دریافت کنند .

وی افزود: مراحل ایجاد معاونت نوآوری در دانشگاه شیراز در دست بررسی است و مصوبات اولیه انجام شده و در چارت تشکیلاتی قرار گرفته و با هدف توجه بیش از پیش به نوآوری، معاونت نوآوری در دانشگاه شیراز ایجاد می شود .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز، حشمت کوشکی مدیرکل فنی و حرفه ای استان فارس نیز در مراسم راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه شیراز گفت: مهارت آموزی باید به یک گفتمان در کشور تبدیل شود .

وی افزود: استراتژی های سازمان فنی و حرفه ای با مولفه های دانشگاه های نسل سوم و چهارم کاملاً منطبق است و از این رو سازمان فنی و حرفه ای از ایجاد چنین مراکزی در سایر دانشگاه استقبال می کند .

کوشکی گفت: حدود 50 مرکز و 700 آموزشگاه فنی حرفه ای در استان فارس فعال است و تربیت نیروی انسانی کارآمد متناسب با اهداف توسعه ای از اهداف این مراکز و آموزشگاه هاست.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل