برگزاری الکترونیک انتخابات شورایاری‌ها هزینه‌ها را به شکل چشمگیری کاهش داد


برگزاری الکترونیک انتخابات شورایاری‌ها هزینه‌ها را به شکل چشمگیری کاهش داد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری الکترونیک شورایاری‌ها گفت: این کار باعث کاهش چشمگیری تخلفات و خطاهای انسانی شد.

برگزاری الکترونیک انتخابات شورایاری‌ها هزینه‌ها را به شکل چشمگیری کاهش داد
به گزارش فانوس، سید آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در نطق پیش از دستور خود که در آغاز جلسه شورای شهر ایراد کرد، با بیان اینکه شورایاری‌ها انجمن‌های محلی برای افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر هستند، گفت: شورایاری‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی اقدام به حل مشکلات و تصمیم‌گیری بهتر برای مسائل شهر و ارتقای سرمایه اجتماعی کنند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ساختار این نهاد مدنی در راستای تخصیص زیرساخت‌های همگرایانه شهری و دوری از واگرایی گروه‌ها است، گفت: شورایاری‌ها پله اول مشارکت شهروندان در اداره شهر و بستری برای رسیدگی به زندگی مناسب در محلات هستند.

وی افزود: شورایاران می‌توانند صدای رسای مردم محلاتی باشند که صدایشان در هیاهوی شهر کمتر به گوش می‌رسد.

میلانی با بیان اینکه این ایده‌ال بودن همت و مسئولیت پذیری منتخبان جدید و مشارکت جدی آن‌ها در کارگروه‌های تخصصی و بهره‌گیری از مشورت‌های آن‌ها محقق نمی‌شود، اظهار کرد: تشکیل شورا یاری‌ها فرصتی بی‌نظیر برای استفاده از ظرفیت و دیدگاه‌های شهروندان برای اداره بهتر شهر است.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی برگزاری این انتخابات حرکت جدی شورا یاری‌ها به سوی انجمن‌هایی مشارکت محور و بر مبنای فعالیت داوطلبانه مدنی و غیر سیاسی است، اظهار کرد: این کار باید به گونه‌ای انجام شود که هویت و تعلقات محله‌ای شهروندان احیا شده و اعتماد به صندوق‌های رأی ترمیم شود.

وی با بیان اینکه در این انتخابات ۱۲ هزار نفر نامزد شده ۲۵ درصد زنان و ۵۰ درصد جوانان بودند، گفت: حضور زنان و جوانان در انتخابات شورا یاری‌ها نه تنها حرکت شورایاری‌ها به سمت حرکت‌های تخصصی امیدوار می‌کند بلکه پیام افزایش دغدغه آحاد مختلف جامعه برای مشارکت در اداره امور را منعکس می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به حضور ۵۱۰ هزار نفری تهرانی‌ها در این انتخابات گفت: ۳۹ درصد شرکت‌کنندگان و ۱۶.۳ درصد منتخبان اصلی از زنان بودند که نسبت به دوره چهارم افزایش پیدا کرده و ۲۰۰ نفر به زنان شورا یار نسبت به دوره قبل اضافه شده است.

میلانی با بیان اینکه جوان‌ترین عضو شورا یاری دوره پنجم ۲۲ سال و پیرترین آن‌ها ۷۴ سال سن دارد، گفت: در این دوره ۷۲ نفر از د اوطلبان ۲۲ سال سن داشتند که از این تعداد ۱۵ نفر به عنوان عضو اصلی و ۶ نفر به عنوان علل البدل انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه این انتخابات در ۱۷۰۰ شعبه اخذ رای برگزار شد، گفت: علی‌رغم تبلیغات دشمنان خارج نشین مبنی بر بی‌توجهی مردم به این انجمن‌ها حضور چشمگیر مردم در انتخابات شورا یاری‌ها را به همراه داشت.

میلانی افزود: شرکت مردم در این انتخابات نشان داد که جامعه به رشد و بلوغ فکری رسیده و میل به مشارکت در آن‌ها بالاست.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: علی‌رغم برخی بی‌میلی‌ها با عزم راسخ شورای شهر و با همراهی وزارت کشور استانداردی و فرمانداری و معاونت حقوقی رئیس جمهور این انتخابات برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری الکترونیک انتخابات شورا یاری‌ها از مهم‌ترین شاخصه‌های آن بود، اظهار کرد: این اقدام سبب شد که تخلفات و خطا‌های انسانی به صورت چشمگیر کاهش یابد و ضمن سهولت و روند برگزاری انتخابات سبب کاهش هزینه‌ها شد.

میلانی با اشاره به برگزاری آنلاین انتخابات گفت: در این روش دیگر امکان اینکه یک نفر در چند شعبه رای دهد وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست