روستائیان خاش با شرایط بحرانی بی آبی مواجه شده‌اند


روستائیان خاش با شرایط بحرانی بی آبی مواجه شده‌اند

فرماندار خاش گفت: در فصل گرمای تابستان و تداوم خشکسالی ها، روستائیان این شهرستان با شرایط دشوار و بحرانی بی آبی و کم آبی مواجه شده اند .

به گزارش ایسنا- صاحب گل صالحی در بازدید مشترک خود به همراه نماینده مردم خاش در مجلس و شماری از مدیران دستگاههای اجرایی از روستاهای اسماعیل آباد، اکبرآباد، ناصرآباد، افتخارآباد، نجف آباد و نوش آباد بخش مرکزی خاش بیان کرد: با توجه به اینکه طی سالهای اخیر نیمی از منابع آبی این شهرستان خشک شده اند و بارش های امسال و سال قبل تاثیر چندانی بر تقویت سفره های زیرزمینی نداشته، اختصاص اعتبارات لازم، لوله، اهدای تانکر، لایروبی چاهها و قنوات و چشمه سارها، تقویت ناوگان آبرسانی سیار نیاز مهم برای رفع مشکلات حوزه تامین آب شرب روستائیان و عشایر خاش است .

صالحی ادامه داد: بالای 90 درصد از شکایت های مردمی در مناطق مختلف این شهرستان مربوط به مشکلات بی آبی و قطع مکرر آب بوده که لازم است در مرکز استان و کشور برای رفع این معضلات هر چه سریعتر تدبیر شود .

وی با اشاره به اینکه هم اینک به مردم بالای 80 روستا با تانکر آبرسانی می شود، اهمیت مشارکت خیران و سپاه را برای حل مشکلات حوزه آب شرب خواستار شد .

علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه دغدغه مهم مردم منطقه رفع مشکلات بی آبی است، گفت: تلاش برای ایجاد و فراهم کردن زیرساخت های آب و برق، مخابرات و ارتباطات و طرحهای توسعه ای روستایی و رفع نیازهای آموزشی و فرهنگی و تفریحی باید به عنوان اولویت های مهم و شاخص در دستگاههای اجرائی دیده شوند تا از مشکلات مردم گره گشائی شود .

وی اظهار کرد: خشکسالی ها و گاها بارشهای تند و سیل آسا و وزش طوفان و تندباد خسارتها و آسیب های جدی به شهرستان وارد کرده است .

کرد افزود: ساکنان بخش های نوک آباد، ایرندگان، مرکزی و شهر خاش و حاشیه تفتان و سنگان و پشتکوه و غیره چشم انتظار نگاه بلند دولت برای حل و کاهش دادن مشکلات هستند و نیاز است هر چه سریعتر برای رفع دغدغه های مردم تدبیر شود .

مسئولان خاش برای حل مشکلات توسعه ای و زیرساختی و آموزشی، تامین آب شرب و برق و کشاورزی، ورزشی اسماعیل آباد، اکبرآباد ناصرآباد، نجف آباد، نوش آباد و افتخار آباد قول همکاری و مساعدت دادند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...