آشنایی با قوانین در سفرهای تابستانی


آشنایی با قوانین در سفرهای تابستانی

آنچه قبل از رفتن به سفر تابستانی باید بدانید، کوله پشتی: آمار سفرهای تابستانی به سرعت در حال افزایش است و بسیاری از مردم در حال برنامه ریزی برای این سفر هستند. قبل از هر سفری باید به درک درستی از قوانین سفر دست یابید پس این مقاله را از دست ندهید.

آنچه قبل از رفتن به سفر تابستانی باید بدانید - کوله پشتی:آمار سفر‌های تابستانی به سرعت در حال افزایش است و بسیاری از مردم در حال برنامه ریزی برای این سفر هستند. قبل از هر سفری باید به درک درستی از قوانین سفر دست یابید پس این مقاله را از دست ندهید.
آشنایی با قوانین در سفرهای تابستانی
۱. آماده سازی خودرو
یکی از تجربیات تلخ سفر، که یک فاجعه نیز محسوب می‌شود و تا سالیان سال در ذهن شما خواهد ماند، خراب شدن خودرو در سفر است. سه مورد مهمی که قبل از سفر، باید چک کنید، باتری، لاستیک و مایعات خودرو است. قبل از آماده شدن خود برای سفر، باید خودرو را به خوبی آماده کنید و از سالم بودن آن کاملا اطمینان حاصل کنید.
آشنایی با قوانین در سفرهای تابستانی۲. اطلاع از قوانین عبور و مرور محلی
قوانین مربوط به عبور و مرور از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر شاید متفاوت باشد. مثلا در یکجا، هنگام دوچرخه سواری استفاده از کلاه ایمنی اجباری نیست، اما در جای دیگر کاملا اجباریست. اما سایر قوانین مربوط به رانندگی مانند: استفاده از کمربند ایمنی، قرار گرفتن کودک در صندلی پست، سالم بودن چراغ‌ها و ... در تمامی نقاط یکسان است.
آشنایی با قوانین در سفرهای تابستانی۳. از قوانین فرودگاهی آگاهی پیدا کنید
برای سفر، تنها جاده‌ها مورد استفاده قرار نمیگیرند، بلکه فرودگاه‌ها نیز شلوغ هستند. بسیاری از مسافران برای راحتتر و سریعتر سفر کردن از هواپیما استفاده می‌کنند، اما آیا قوانین مربوط به فرودگاه و حمل وسایل را می‌دانید؟

قوانین حمل مایعات در سفر‌های هوایی
مایعات، ژل‌ها و کرم‌ها همیشه مورد بازرسی کامل قرار می‌گیرند و محدودیت حمل آن به ۱۰۰ میلی لیتر و یا کمتر است. این اقلام را در کیسه‌های کوچک و جداگانه قرار دهید. معافیت شامل دارو و غذای کودکان و نوزادان است.
آشنایی با قوانین در سفرهای تابستانی
۴. قوانین مربوط به کودکان را بدانید
کودکان ۱۲ سال و زیر آن، باید کفش، کت و کلاه خود را برای بازرسی تحویل دهند.
کودکان از والدین و یا سرپرست خود جدا نخواهند شد.
نوزادان و کودکان را هنگام بازرسی باید از حمل کننده‌ی خود خارج کنید و در بغل بگیرید.
مترجم:سحر مردانه | منبع: www.mydaytondailynews.com
آشنایی با قوانین در سفرهای تابستانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403