تشریح برنامه های سالروز اقامه نخستین نماز جمعه/حضور اعضای شورای اداری جهت پاسخگویی به مشکلات مردمی


تشریح برنامه های سالروز اقامه نخستین نماز جمعه/حضور اعضای شورای اداری جهت پاسخگویی به مشکلات مردمی

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج ضمن تشریح برنامه های گرامی داشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور و چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه، از حضور اعضای شورای اداری جهت برپایی میز خدمت و ملاقات مردمی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر خبر داد.

«حجت الاسلام سیدجواد خاضع» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: مقام معظم رهبری چند سال قبل در جمع اعضای ستادهای نماز جمعه فرمودند: «خدمت گذاری در این نقطه و شغلی که شما در خدمت به دین و مسلمین برای خود انتخاب کرده اید، کار بزرگی است، خدمت به نماز جمعه، خدمت به دین و تقواست؛ چون نماز جمعه برای گسترش تقوا و روح دینی در مردم است».

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج اظهار داشت: وقتی که فلسفه نماز جمعه گسترش تقواست، خدمت به نماز جمعه در واقع خدمت به دین و تقوای الهی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «خدمت به نماز جمعه، خدمت به آگاهی سراسری ملت ایران است»، اضافه کرد: نماز جمعه یک عمل صرفا عبادی نیست، بلکه عبادی، سیاسی بوده و عملی که در ذات و ترکیب خود آگاهی بخش است.

خاضع برگزاری نماز جمعه را از الطاف الهی برای ملت ما و در واقع ثمره و برکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: نماز جمعه باعث رشد آگاهی مردم در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می شود.

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج تاکید کرد: نماز جمعه باعث می شود که با حضور مردم در میعادگاه های نماز جمعه، خطبا و ائمه جمعه مسائل مهم روز را بیان و توطئه های دشمنان و وضعیت جهان اسلام را مطرح می کنند.

وی اظهار داشت: ائمه جمعه در خطبه نخست مسائل معنوی و اعتقادی و اهمیت تقوا را بیان می کنند که مجموع اینها باعث می شود که مردم آگاه و بیدار شوند که بخشی به دلیل حضور در نماز جمعه است.

خاضع در ادامه، به نشست ستاد نماز جمعه یاسوج که به منظور برنامه ریزی جهت گرامی داشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور و چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه برگزار شد اشاره کرد و گفت: در این نشست برنامه های مختلفی برای گرامی داشت چهلمین سالروز برگزاری نماز جمعه در نظر گرفته شد.

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج شعار امسال را «۴۰ سال نماز جمعه، قرارگاه تقوا، بصیرت و اخلاق» دانست و اظهار داشت: به همین مناسبت اعضای شورای اداری فردا جمعه، چهارم مرداد ماه از ساعت ۱۲ ظهر جهت برپایی میز خدمت و ملاقات مردمی در مصلی بزرگ امام خمینی (رحمه الله علیه) یاسوج حضور پیدا می کنند.

وی برپایی ایستگاه صلواتی در محل مصلی امام خمینی (رحمه الله علیه) را از دیگر برنامه ها دانست و اضافه کرد: نصب بنر تبلیغاتی در سطح شهر یاسوج و آذین بندی مصلی نماز جمعه نیز در دستور کار قرار دارد.

خاضع ادامه داد: به منظور گرامی داشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور و چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه سخنران پیش از خطبه های نماز شهر یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی، رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج گفت: راه اندازی هشتک ویژه نماز جمعه در فضای مجازی و برنامه های مختلف را از دیگر اقدامات در راستای گرامی داشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور و چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه دانست.

روز جمعه پنجم مرداد سال 1358 برابر با سوم ماه مبارک رمضان سال 1399 ق، نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‏ اللَّه سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) چند روز قبل از این تاریخ، این مهم را به ایشان سپردند و حکم برپایی و اقامه نماز جمعه را صادر فرمودند.

واگذاری این تکلیف عظیم و سنگین توسط رهبر فرزانه انقلاب در حساس ‏ترین بُرهه از زمان انقلاب اسلامی برعهده آیت‏ اللَّه طالقانی که زبان گویایی برای بازگویی حقایق و رسوا نمودن دشمنان انقلاب داشت، امر خطیری بود.

جمعیت انبوه و میلیونی که از نخستین ساعات بامداد این روز از نقاط مختلف شهر تهران به دانشگاه و خیابان‏ های اطراف هجوم آورده بودند، با مشاهده امام جمعه، تکبیر گویان، حمایت خویش را از رهبری امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و نهضت الهی ایشان اعلام داشتند.

با آغاز اقامه نماز جمعه، گروهک‏ های مغرور و منافق که برای فریفتن مردم و برای واژگون نشان دادن مسائل و به انحراف کشیدن انقلاب، دست به تبلیغات بسیار عظیم و خطرناک و حساب شده زده بودند، ناگهان با یک معجزه بزرگ الهی و اسلامی روبرو شدند و نقشه‏ های خود را نقش برآب دیدند.

اتحاد و اجتماع صفوف نمازگزاران نماز جمعه، توطئه‏ های حساب شده و ترتیب یافته منافقان را خنثی ساخت و حیله و تزویر آنان را در هم شکست.

شیاطین و منافقین در همه جا راه یافتند اما در صفوف به هم پیوسته نماز رسوخ پیدا نکردند.

سرانجام از همین صفوف نماز جمعه بود که مشت‏ های گره کرده به سوی منافقان و احزاب و گروهک‏ های مغرور و مستکبر و از خدا بی‏ خبر نشانه رفت و آنان را متواری و نابود کرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه