ما روزانه دو و نیم میلیون بشکه نفت با قیمت میانگین 60 دلار می‌فروختیم


ما روزانه دو و نیم میلیون بشکه نفت با قیمت میانگین 60 دلار می‌فروختیم
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است، فعالان اقتصادی و کارآفرینان ایرانی در سال‌های گذشته با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه بودند که می‌تواند با تصمیمات دستگاه‌های اجرایی برطرف شود.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا مصری در همایش کار و کارآفرینی برای جوانان تصریح کرد: کارآفرینان با دو دسته مسأله روبه‌رو هستند. یکی از مسائل مربوط به تصمیمات داخلی شرکت‌هایشان می‌شود و یک دسته به مسائل خارجی وابسته به فضای اقتصادی و قانونی کشور است. دولت و نهادهای تصمیم‌گیر باید شرایطی به وجود آورند که دغدغه‌های بیرونی کارآفرینان برطرف شود و آنها بر اساس تصمیمات داخلی خود، آینده‌شان را تعیین کنند.

به گفته وی، در ماه‌های گذشته برخی تصمیمات و تغییراتی که در عرصه سیاست‌گذاری گرفته شده، برای فعالان اقتصادی مشکل‌ساز شده است و برای مثال صادرکننده یا واردکنندگانی که از مدت‌ها قبل برای خود برنامه‌ریزی کرده بودند، با این تغییرات صدمه دیده و ضرر کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای مثال در حوزه لاستیک ما امروز برای واردات ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می‌کنیم اما دولت به تولیدکنندگان لاستیک در داخل کشور برای تأمین نیاز مواد اولیه‌، ارز نیمایی می‌دهد که این مسأله برای تولیدکننده فشاری قابل توجه به وجود می‌آورد.

مصری با بیان این که با تحریم‌های اقتصادی میزان فروش نفت ایران کاهش یافته است، توضیح داد: در صورتی که ما روزانه دو و نیم میلیون بشکه نفت با قیمت میانگین ۶۰ دلار می‌فروختیم، سالانه ۵۵ میلیارد دلار درآمد داشتیم که با احتساب دلار ۱۰ هزار تومان نیز درآمد دولت از این حوزه ۵۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شد اما امروز دسترسی به این درآمد ممکن نیست.

وی اضافه کرد: در چنین فضایی استفاده از توان کارآفرینان اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا اگر بنا باشد میزان وابستگی خود به نفت را کاهش دهیم باید به شکل قابل توجهی تولید افزایش پیدا کند و این مسأله نشان‌دهنده لزوم برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور