بی ام و، پورشه و جنسیس در صدر رتبه‌بندی رضایتمندی JD Power


بی ام و، پورشه و جنسیس در صدر رتبه‌بندی رضایتمندی JD Power

در رتبه‌بندی JD Power از میزان رضایت مشتریان از خودروهای مدل 2019، پورشه، بی‌ام‌و و جنسیس در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

مؤسسه جی‌دی پاور (JD Power) اخیراً نتایج یکی از مطالعات خود درباره‌ی رضایت مشتری از برندهای تجاری را با تمرکز بر صنعت خودرو منتشر کرده است. پورشه و بی‌ام‌و در صدر فهرست قرار گرفتند؛ در حالی که حضور جنسیس در رتبه‌ی سوم، شگفت‌انگیز است. برند تجاری لوکس کره‌ای از زمانی‌که هیوندای-کیا تصمیم به استقلال آن گرفت، تا به امروز رشد درخورتوجهی داشته است. حداقل نتایج مطالعه چنین پیشرفتی را نشان می‌دهد و این رتبه ثابت می‌کند که جنسیس در مسیر درستی قرار دارد.

بی ام و، پورشه و جنسیس در صدر رتبه‌بندی رضایتمندی JD Power

پورشه بار دیگر در شاخص APEAL که جنبه‌های مختلف خودرو را درنظر می‌گیرد، رتبه‌ی نخست فهرست جی‌دی پاور را به خود اختصاص داد. خودروساز اشتوتگارتی دارای امتیاز ۸۹۱ امتیاز از ۱۰۰۰ بود؛ کمی پایین‌تر در جای دوم بی‌ام‌و و جنسیس هر دو با امتیاز ۸۶۸ قرار دارند. پنج رتبه‌ی نخست با آئودی و ولوو تکمیل می‌شود که به ترتیب دارای ۸۶۷ و ۸۶۳ امتیاز هستند.

بی ام و، پورشه و جنسیس در صدر رتبه‌بندی رضایتمندی JD Power

جالب اینجا است که تمام گروه‌های بررسی‌شده از نظر شاخص APEAL در سال ۲۰۱۸ بهبود یافته‌اند. بزرگ‌ترین پیشرفت در زمینه‌ی سیستم سرگرمی و اطلاعاتی، قابلیت دید و ایمنی ثبت شده است. مطالعه‌ی جی‌دی پاور همچنین نشان داد که شکاف موجود بین رضایت از خودروهای سدان و مدل‌های شاسی‌بلند در حال کاهش است. در حالی که خودروهای سدان دارای رتبه‌های بهتر در مقوله‌های مختلف مانند مصرف سوخت یا فرمان‌پذیری پیشرفت هستند، این شکاف هر روز در حال کاهش است.

بی ام و، پورشه و جنسیس در صدر رتبه‌بندی رضایتمندی JD Power

مطالعه‌ی جی‌دی پاور بررسی می‌کند که مالکین خودروهای جدید پس از ۹۰ روز مالکیت، چگونه خرید خود را ارزیابی می‌کنند. از آن‌ها خواسته شد تا ۹۰ ویژگی خودرو را در ۱۰ دسته‌ی مختلف رتبه‌بندی کنند که همه‌ی امکانات را از کیفیت رانندگی گرفته تا کارایی سیستم سرگرمی و اطلاعاتی، به خوبی نشان می‌دهد. مطالعه در سال جاری نشان داد که میانگین سطح رضایت مشتریان از خودروهایشان، امتیاز ۸۲۳ از ۱۰۰۰ است؛ یعنی سطح رضایت مشتریان نسبت به سال گذشته با ۸۲۰ امتیاز، اندکی افزایش یافت. لازم به ذکر است که ۲۲ مورد از ۳۲ برند خودروساز در این مطالعه، نسبت به امتیاز سال ۲۰۱۸ بهبود داشتند.

بی ام و، پورشه و جنسیس در صدر رتبه‌بندی رضایتمندی JD Power

رم (Ram) با ۲۶ امتیاز دارای بیشترین میزان پیشرفت در میان برندهای خودروسازی جهان بود که حالا به امتیاز ۸۵۱ رسید. پس از آن شرکت‌هایی مانند دوج (۸۴۸)، مینی (۸۳۵)، فولکس‌واگن (۸۲۹) و فورد (۸۲۸) دارای بیشترین میزان پیشرفت نسبت به سال گذشته هستند. در انتهای فهرست، میتسوبیشی با ۷۷۳ امتیاز در جایگاه آخر ایستاد؛ پیش از آن، شرکت‌هایی مانند بیوک (۸۰۰) و سوبارو (۸۰۷) قرار داشتند. از جمله ضعیف‌ترین برندهای لوکس خودروسازی هم می‌توان به اینفینیتی (۸۲۸)، آکورا (۸۳۲) و جگوار (۸۴۳) اشاره کرد.

بی ام و، پورشه و جنسیس در صدر رتبه‌بندی رضایتمندی JD Power

در حالی که اختلاف ۱۱۸ امتیاز بین بالاترین و پایین‌ترین برندهای خودروسازی در این فهرست وجود دارد، جی‌دی پاور می‌گوید شکاف بین برندهای تجاری لوکس و تولید انبوه به پایین‌ترین میزان رسیده است. تفاوت بین دو گروه به ۳۵ امتیاز رسیده است، در حالی که سه سال پیش این تفاوت حدود ۵۰ امتیاز بود.

از نظر مدل‌های برتر نیز آئودی A7 بالاترین امتیاز را در میان تمام خودروها به دست آورد؛ پورشه کاین عنوان بهترین شاسی‌بلند لوکس سایز متوسط را به خود اختصاص داد تا افتخار صدرنشینی این دو بخش به زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن برسد. فورد صدرنشینی بیشترین بخش‌ها را به دست آورد؛ زیرا خودروهای اکسپدیشن، وانت F-150، رنجر، سوپردیوتی و لینکلن نویگیتور به‌عنوان بهترین خودروهای کلاس خود انتخاب شدند. پس از آن بی‌ام‌و قرار داشت که چهار عنوان را برای سری ۲، X4، مینی کوپر و مینی کانتری‌من کسب کرد.

سایر مدل‌های درخورتوجه شامل شورولت بلیزر، جی‌ام‌سی ترین، هوندا آکورد/اودیسه، نیسان آلتیما/ماکسیما و تویوتا کمری/یاریس می‌شود. برای تکمیل این فهرست می‌توان مرسدس بنز کلاس C، دوج چلنجر و کیا فورته را نام برد.

بی ام و، پورشه و جنسیس در صدر رتبه‌بندی رضایتمندی JD Power

مطالعه‌ی جی‌دی پاور روی ۶۸،۰۰۰ مالک خودروهای مدل ۲۰۱۹ انجام شد و پس از ۹۰ روز مالکیت بین فوریه تا مه ۲۰۱۹، نظرات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. معاون واحد بررسی جهانی خودرو در جی‌دی پاور گفت:

رضایت از تکنولوژی جدید هر روز بهبود می‌یابد، اما سیستم سرگرمی و اطلاعاتی زمینه‌ای است که خودروسازان می‌توانند در آن بهتر شوند. در صورتی که خودروها به امکانات ایمنی مانند هشدار نقطه کور، پیشگیری از برخورد و اخطار انحراف از مسیر مجهز باشند، مالکین آن‌ها رضایت بیشتری دارند. باید این موارد را به‌عنوان نشانه‌ی مثبت برای تولیدکنندگان قلمداد کرد، در حالی که برخی از امکانات یادشده از جمله ساختارهای اصلی خودرو خودران به شمار می‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند