خوش‌خد‌متی ا‌رو‌پا به فر‌قه تبهکار


امروز سی‌ویکمین سالگرد عملیات مرصاد است؛ عملیاتی که شکست مفتضحانه عناصر گروهک تروریستی منافقین را به‌دنبال داشت. پس از گذشت تمام این سال‌ها، سازمان منافقین امروز در منحط‌ترین وضعیت خود به‌سر می‌برد.

امروز سی‌ویکمین سالگرد عملیات مرصاد است؛ عملیاتی که شکست مفتضحانه عناصر گروهک تروریستی منافقین را به‌دنبال داشت. پس از گذشت تمام این سال‌ها، سازمان منافقین امروز در منحط‌ترین وضعیت خود به‌سر می‌برد.
امروز سی‌ویکمین سالگرد عملیات مرصاد است؛ عملیاتی که شکست مفتضحانه عناصر گروهک تروریستی منافقین را به‌دنبال داشت. پس از گذشت تمام این سال‌ها، سازمان منافقین امروز در منحط‌ترین وضعیت خود به‌سر می‌برد؛ هرچند این سازمان امروز به مناسب‌ترین و در‌دسترس‌ترین منبع برای همکاری با سرویس‌های جاسوسی رژیم اسرائیل و عربستان سعودی تبدیل شده است. علاوه‌بر‌این، منافقین همواره روابط حسنه‌ای با طرف‌های اروپایی داشته‌اند. فرانسه، آلمان و آلبانی کشورهایی هستند که در این سال‌ها، بیشترین خدمات را به منافقین ارائه کرده‌اند.
کمک آمریکا برای انتقال به آلبانی
در میانه‌های تابستان سال 1395، عناصر گروهک تروریستی منافقین با حمایت مستقیم آمریکا و اتحادیه اروپا از کمپ لیبرتی در عراق، روانه کمپی در آلبانی شدند. بنابر گزارش منتشرشده، انتقال تروریست‌های گروهک منافقین به آلبانی با هواپیماهای مسافربری آمریکایی انجام گرفت. کمک آمریکا برای انتقال تروریست‌های گروهک منافقین به خارج از عراق را وزارت خارجه این کشور به‌سرعت تأیید کرد. الیزابت ترودو، سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا، بلافاصله پس از انتشار خبر خروج منافقین از عراق در کنفرانس خبری، به همکاری دولت متبوعش برای انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین به آلبانی اعتراف کرد.
زمین 34هکتاری منافقین در قلب آلبانی
آلبانی کشوری در جنوب‌شرقی اروپا در حوزه بالکان به پایتختی تیرانا است. عناصر گروهک تروریستی منافقین پس از آنکه با چراغ‌سبز آمریکا و اتحادیه اروپا به این کشور نقل‌مکان کردند، در منطقه‌ای 34هکتاری ساکن شدند؛ منطقه‌ای که همچون مقرهای منافقین در عراق، پوشش‌های امنیتی گسترده‌ای دارد. در کمپ منافقین در آلبانی، تجهیزات راداری و مخابراتی گسترده‌ای نیز نصب شده است؛ تجهیزاتی که با دلارهای سعودی و نظارت آمریکا صرف جنگ روانی علیه مردم ایران می‌شود.
سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی از قلب آلبانی
عمده کارویژه اعضای منافقین در آلبانی، فعالیت گسترده در شبکه‌های اجتماعی برای سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی است. براساس یکی از گزارش‌های شبکه عربی‌زبان «الجزیره»، عناصر گروهک تروریستی منافقین در کمپ آلبانی مشخصا در خلال آشوب‌های دی1396 در ایران، وظیفه داشتند با ایجاد حساب‌های کاربری پرتعداد جعلی در فضای مجازی، درباره اوضاع ایران نشر اکاذیب کنند تا به آشوب‌ها دامن بزنند. در این گزارش، تصریح شده بود که حجم فراوانی از محتوای ضدایرانی حساب‌های کاربری جعلی توییتر در خلال آشوب‌ها در ایران، نه از تهران یا واشنگتن یا حتی ریاض و تل‌آویو، بلکه از تیرانا، پایتخت آلبانی، محل استقرار گروهک منافقین بارگذاری می‌شد.
حمایت تمام‌قد اروپا از تروریست‌های شناسنامه‌دار
علاوه‌بر آمریکایی‌ها که همواره از تروریست‌های گروهک منافقین حمایت‌های مادی و غیرمادی کرده‌اند، اروپا نیز در فرایند انتقال عناصر این گروهک از عراق به آلبانی نقش‌آفرین بود. سرکرده گروهک تروریستی منافقین اواخر شهریور1395 با صدور بیانیه‌ای، از مقام‌های آمریکایی و اروپایی، به‌ویژه آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان، به‌دلیل کمک به انتقال اعضای این گروهک از عراق به آلبانی قدردانی کرد.
فرانسه میزبان مهربان سرکردگان تروریست‌ها
فرانسه نخستین کشوری بود که مسعود رجوی پس از فرار از ایران در تابستان1360، به آن عزیمت کرد. رجوی در فرانسه فعالیت‌های سیاسی خود علیه انقلاب اسلامی را در قالب شورای به‌اصطلاح مقاومت پی گرفت. او در این کشور، با سران اطلاعاتی و امنیتی رژیم بعث عراق ارتباط گرفت و همین ارتباطات تنگاتنگ زمینه را برای همکاری‌های رسمی گروهک منافقین با صدام حسین در جریان جنگ تحمیلی علیه مردم ایران فراهم کرد.
سرکردگان اصلی گروهک تروریستی منافقین نه در آلبانی، بلکه در پاریس ساکن هستند و با وجود اسناد معتبری دال بر نقش‌آفرینی آن‌ها در ترور هزاران شهروند ایرانی، سال‌هاست که دولت فرانسه به‌طورمستقیم از آن‌ها حمایت می‌کند. نشان به آن نشان که این جنایتکارانِ شناسنامه‌دار، در موعد مشخصی از سال با دریافت مجوز رسمی از دولت فرانسه، در سالنی در حومه پاریس با حضور چهره‌های جنگ‌طلب آمریکایی و اروپایی نظیر جان بولتون و رودی جولیانی همایشی برگزار می‌کنند.
آغوش باز مهد دموکراسی برای تروریسم
در سال 2001، انگلیس گروهک منافقین را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد و فعالیت‌های آن را در لندن ممنوع کرد. البته، این ممنوعیت شامل حال شورای سازمان و انتشار نشریه مجاهد نبود. اتحادیه اروپا نیز منافقین را در فهرست تروریستی قرار داد. در ادامه کار و با سرنگونی صدام در عراق و بازگشت اعضای ارشد گروهک منافقین به پاریس، در سال 1382، نیروهای امنیتی فرانسه، مریم رجوی و حدود 170 نفر از سران این گروهک را بازداشت و در دادگاه محاکمه کردند؛ اما پس از چندی با آزادی آن‌ها موافقت شد.
در این برهه، منافقین با لابی‌گری در سازمان‌های بین‌المللی، به‌ویژه کنگره آمریکا، زمینه خروج خود را از فهرست گروه‌های تروریستی فراهم کردند. در سال 2007، در‌این‌زمینه دادگاه استراسبورگ، بالاترین مرجع قضایی اتحادیه اروپا، منافقین را از فهرست گروهک‌های تروریستی خارج کرد و در سال 2009 نیز، وزرای خارجه 27 کشور اتحادیه اروپا در نشست بروکسل در رویکردی متناقض با ادعای مقابله با تروریسم، منافقین را از فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا خارج کردند. نکته درخورتوجه آن است که فرانسه به‌عنوان نخستین کشور اعلام کرد حاضر است به اعضای منافقین اردوگاه اشرف پناهندگی سیاسی دهد. این اعلام آمادگی نشان داد مهد آزادی و حقوق‌ بشر برای همیشه فرزندان تروریست خود را در آغوش خواهد گرفت.
ولخرجی به‌شیوه تروریست‌ها
سال گذشته، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مطلبی درباره فعالیت‌های مالی گروهک منافقین نوشت که از جولای2017 (مرداد1396) گروهک منافقین 140هزار مترمربع دیگر به املاک خود در آلبانی افزوده است و سرکردگان آن نیز همچنان به خرید ملک در آلبانی ادامه می‌دهند. نکته جالب آنکه آن‌ها عوارض آب، برق و اینترنت کمپ‌های خود را که به‌‌سبب مصارف زیاد رقم هنگفتی است، به‌صورت نقدی و با دلارهای نو و تانخورده پرداخت و سعی می‌کنند تاحدممکن از مراجعه به بانک و صرافی‌ها خودداری کنند تا ردی از مبادلات مالی خود به‌جا نگذارند.
منبع اطلاعاتی برای موساد
درحال‌حاضر، گروهک منافقین در منحط‌ترین وضعیتش در 40 سال گذشته به‌سر می‌برد. بسیاری از اعضای این گروهک که امروزه مشخصا در آلبانی روزگار می‌گذرانند، افرادی هستند که به‌اجبار شدید گروهک و با روش‌هایی مانند شست‌وشوی مغزی، سال‌ها از خانه و کاشانه خود به دور نگه داشته شده و خانواده خود را چشم‌به‌راه دیدن خود گذاشته‌اند. منافقین، امروز آخرین نفس‌های خود را می‌کشد و بدون هیچ پایگاه اجتماعی در داخل ایران، صرفا به دلارهای سعودی و آمریکایی دل خوش کرده‌اند تا بلکه از این طریق بتوانند برای خود وجاهتی به‌منظور بازیگری کسب کنند. مرگ تدریجی منافقین در حالی است که این گروهک در حوزه استراق‌سمع و دریافت اطلاعات از داخل، هزینه‌های زیادی در سال‌های اخیر پرداخت کرده و امروز به مطمئن‌ترین منبع اطلاعاتی برای سازمان‌های جاسوسی کشورهای متخاصم با جمهوری اسلامی، ازجمله رژیم اسرائیل و عربستان تبدیل شده است.
در همین‌زمینه، اخیرا در خبرها نقل شد که مریم رجوی، همسر مسعود رجوی که در غیبت مشکوک مسعود، هم‌اکنون سرکردگی منافقین را به‌عهده دارد، قصد دارد به سرزمین‌های فلسطین اشغالی سفر و با نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و رییس سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) دیدار کند. در‌همین‌باره، پییر کوشار، از دیپلمات‌های سفارت فرانسه در سرزمین‌های اشغالی، از سفر محرمانه مریم رجوی به تل‌آویو خبر داد و گفت: «این سفر ارتباط مستقیم با همکاری میان سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و سازمان اطلاعات اسرائیل دارد. همکاران من در سفارت عقیده دارند که میان موساد و سازمان مجاهدین خلق روابط نزدیکی برای جاسوسی از ایران وجود دارد. در این سفر، مریم رجوی طبعا با رییس موساد و شخص نتانیاهو دیدار می‌کند».
تمام خوش‌خدمتی اروپایی‌ها به گروهک منافقین در شرایطی است که این سازمان پس از سال 1360 که رسما به استراژی جنگ مسلحانه با نظام روی آورد، چندهزار نفر از مقام‌ها و مردم ایران را شهید کرده است. یقینا فراهم‌کردن زمینه مناسب برای فعالیت همه‌جانبه منافقین با ادعای اروپایی‌ها در برخورد صادقانه با جمهوری اسلامی تناقض دارد. به‌نظر می‌رسد کشورهای اروپایی پیش از آنکه بخواهند حسن‌نیت خود را به ایران نشان بدهند، باید از استمداد به گروهکی خودداری کنند که سابقه‌ای طولانی در امر ترور دارد.
منبع:صبح نو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تاریخی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403