ارزیابی سفیر ایران از مشکلات سرمایه گذاران ایرانی در گرجستان


ارزیابی سفیر ایران  از مشکلات سرمایه گذاران ایرانی در گرجستان

سفیر ایران در تفلیس گفت: سیاست جاری گرجستان اصلی‌ترین مانع برای حضور سرمایه گذاران و تجار ایرانی در این کشور است.

ارزیابی سفیر ایران  از مشکلات سرمایه گذاران ایرانی در گرجستانبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد قوام شهیدی سفیر ایران در گرجستان در مصاحبه ای‌ با بررسی آخرین وضعیت روابط دو کشور به برخی مشکلات تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی در گرجستان اشاره کرد و اظهار داشت: سیاستهای جاری دولت گرجستان مانع حضور ایرانیان در گرجستان و فعالیت های اقتصادی آنها در این کشور شده است.

وی ضمن توصیه به دولت گرجستان در بهره مندی بیشتر از منافع اقتصادی فراوان توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورمان، دستیابی به این مهم را از طریق همکاری متقابل امکانپذیر دانست.

قوام شهیدی گفت: اینکه سرمایه گذاران ایرانی از حمایت های دولت گرجستان بهره مند نمی شوند مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد می کند و تمایل خود برای فعالیت و حضور در این کشور را از دست خواهند داد؛ در حال حاضر سرمایه گذاران متعددی به سفارت مراجعه می کنند که با مشکل دریافت اقامت مواجه شده اند. آنها در اقتصاد گرجستان سرمایه گذاری کردند که بازگشت آن، روند طولانی را طلب می کند.

وی افزود: در نتیجه سیاست های اعمال شده در یک سال و نیم اخیر، شاهد محدودیت حضور و فعالیت ایرانیان در گرجستان بوده ایم. این جریان هم در زمینه تجارت و اقامت اتباع ایرانی و هم در زمینه گردشگری مشاهده شده و مشهود بوده است.

سفیر ایران در گرجستان تصریح کرد: ما با دولت گرجستان مذاکراتی داشته ایم تا هماهنگی های لازم در خصوص امنیت سرمایه های ایرانی و لزوم رفع مشکلات تجار، بازرگانان و گردشگران ایرانی بعمل آید، لکن تاکنون شاهد تغییر عمده و محسوسی در این زمینه نبوده ایم و به نظر می رسد آمادگی متقابل وجود ندارد.

قوام شهیدی معتقد است که حضور ایرانیان در گرجستان می تواند فرصت های زیاد را برای منافع هر دو طرف فراهم کند. از نظر سیاسی دو کشور از سطح همکاری های خوبی برخوردارند و در سطوح بین المللی و منطقه ای همکاری خوبی دارند . لذا چنانچه این روند مثبت در زمینه های اقتصادی و تسهیل روابط تجاری صورت پذیرد منافع قابل توجهی را برای طرفین در برخواهد داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی