87 هزار نفرساعت آموزش در قشم ارایه شد


87 هزار نفرساعت آموزش در قشم ارایه شد

قشم - ایرنا - در چهارماهه نخست سال جاری 87 هزار نفرساعت آموزش در مراکز مختلف فنی و حرفه ای این شهرستان برگزار شد و 564 نفر به کارآموزی پرداختند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم گفت روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این آموزش ها در 45 دوره مختلف از جمله برق، الکترومکانیک، تاسیسات، الکترونیک در مراکز فنی و حرفه ای و دوره های آرایشگری، حسابداری، غواصی، ماساژ، خیاطی و غیر آن در آموزشگاه های آزاد قشم ارایه شد.

محسن ناصری افزود: سال گذشته در مجموع 214 هزار نفرساعت آموزش در قالب 88 دوره و 30 رشه ارائه شد که 953 کارآموز در آن شرکت کردند.

240 فارغ التحصیل قشمی در طرح کارورزی شرکت کردند

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم تصریح کرد: برای دستیابی فارغ التحصیلان دانشگاه ها به شغل پایدار و مولد، طرح کارورزی در بنگاه ‌های اقتصادی این شهرستان اجرایی شد که سال گذشته، بیش از 240 فارغ التحصیل دانشگاه ها در این طرح شرکت کردند.

87 هزار نفرساعت آموزش در قشم ارایه شد

وی افزود: طرح کارورزی علاوه بر کمک به فارغ التحصیلان برای یافتن شغل، زمینه ای مناسب برای رشد فرهنگ بکارگیری نیروهای متخصص در واحدهای اقتصادی ایجاد می کند و در نتیجه آن سطح علمی بخش های تولیدی ارتقا می یابد.

ناصری ادامه داد: در همین مدت طرح کارآموزی استاد-شاگردی در شهرستان اجرا شد که در قالب آن 80 کارآموز در 14 کارگاه مشغول به کار شده اند.

وی اظهار داشت: سال گذشته همچنین صلاحیت 370 کارگر ساختمانی در 14 رشته تایید و به بیمه تامین اجتماعی معرفی شدند.

هم اینک در مرکزهای دولتی فنی و حرفه ای قشم رشته های مختلفی مانند برق ساختمان، برق صنعتی، اتومکانیک بنزینی، برق خودرو، تعمیر لوازم سرد کننده، لوله کشی، کولر گازی، اسپیلیت و الکترونیک برگزار می شود.

همچنین 15 آموزشگاه آزاد نیز زیر نظر مرکز فنی و حرفه ای قشم در حوزه های آرایشگری، خیاطی، غواصی و رایانه کار فعالیت می کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

۷۵۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز