آیا سعید جلیلی برای ریاست‌مجلس خیز برداشته است؟


آیا سعید جلیلی برای ریاست‌مجلس خیز برداشته است؟

یک فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با آرایش سیاسی دولت آینده گفت: شانس پیروزی جریان ولایی و حتی جریان پایداری در گروی اتحاد با سایر نیروهای ولایی است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: با داغ‌شدن جریان بررسی آرایش های سیاسی در آستانه انتخابات مجلس یازدهم موج گمانه زنی های زودهنگام درباره چینش لیست ها و گروه های سیاسی در این انتخابات سرنوشت ساز از هم اکنون آغاز شده است. در این میان جریان موسوم به جبهه پایداری و شخصیت‌های نزدیک به آن مانند سعید جلیلی نیز در تیرس بررسی کارشناسان و رسانه ها قرار دارند. با این تفاوت که سابقه این جریان و شخص سعید جلیلی در انتخابات‌ها همواره نوعی فاصله‌گیری از بخش عمده جریان اصولگرایی و تمایزدهی سیاسی خود برای حفظ هویت گفتمانی و عقیدتی بوده است اما این‌بار در انتخابات مجلس گویا زمزمه‌های دیگری در جریان است و شوراهای وحدت اصولگرایان سعی دارند تا چند دستگی‌ها را رفع کنند.

در همین رابطه محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره آرایش نیروهای سیاسی در انتخابات آتی گفت: «باتوجه به اینکه مردم مشاهده کردند که عملکرد جریان روحانی و اصلاحات دولت و مجلس کشور را دچار مشکل کرده، اکنون اکثریت آنان از رای خود به این جریانات پشیمان هستند. چه به لحاظ سیاست خارجی و مسئله برجام و چه از نظر معیشیتی و اقتصادی نه تنها شعارهای این جریانات محقق نشد که اوضاع اکنون بدتر شده است و این مسئله شانس جریان موسوم به دوم خرداد و اعتدالیون را برای پیروزی و کسب حتی یک اقلیت قوی در مجلس نیز از بین برده است».

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که در این میان شانس جریان های رادیکال تر در اردوگاه اصولگرایی مانند جبهه پایداری را با پیشتازی کسانی مانند سعید جلیلی در انتخابات مجلس چگونه می بینید، ضمن ابراز بی‌اطلاعی از تمایل شخص دکتر جلیلی اظهار کرد: «این مشخص است که در اردوگاه جریانات ولایت‌مدار نیز تعددنظر و اختلاف وجود دارد و در شرایط تکثر کرسی‌ها در انتخابات مجلس، حفظ این اختلاف نظرها ایرادی ندارد اما به نظر می‌رسد جریانات انقلابی‌تر و از جمله پایداری نیز به صورت گسترده برای ورود به عرصه برنامه دارند. در این شرایط اصلاح‌طلبان ممکن است در آینده شورای شهر تهران را هم از دست بدهند».

این سفیر اسبق ایران در ایتالیا ضمن بیان اینکه شانس کسانی مانند آقای جلیلی و جبهه پایداری که خود را انقلابی‌ترین گروه می‌دانند در این است که با سایر گروه های ولایی یک ائتلاف اصولی با حفظ تفاوت ها داشته باشند، ادامه داد: «هیچ اشکالی ندارد که در یک لیست چند نفر از جریانات مختلف مستقل ظاهر شوند اما به دلیل همبستگی‌ها و مشترکات در برخی اصول اساسی در یک جبهه باشند. زیرا فعالیت جبهه‌ای و لیست جبهه‌ای با فعالیت مستقل حزبی فرق دارد و فراتر از آن است، پس نباید نگران تضییع استقلال نظر و سلیقه خویش باشند، همچنین حتما لازم نیست همه وارد یک ائتلاف بشوند زیرا در شهرهای بزرگ مثل تهران ما 30کرسی داریم و می‌توان باچند ائتلاف نیز یک پیروزی قوی را تجربه کرد اما بهتراست احزاب نیروهای مستقل انقلابی رانیز وارد لیست کنندم».

وی در ارتباط با تمایل عمومی و اقبال عام داشتن شخص سعید جلیلی در انتخابات آینده در صورت ورود به انتخابات به منظور کسب کرسی ریاست مجلس که از گمانه زنی های این روزهاست گفت: «لازم نیست شخصی مانند دکتر جلیلی برای آنکه به صورت قوی در این انتخابات وارد شود، در جریان خاصی عضو شود تا وارد عرصه گردد».

قدیری ابیانه در ادامه با انتقاد از برخی اصلاح طلبان که شائبه قشری بودن آراء و فقدان رای در درون جبهه اصولگرایی بدون حضور جریان محمود احمدی نژاد را مطرح می کنند، تصریح کرد: «این طبیعی است که رقبای سیاسی تحلیل غلط را برای دادن آدرس غلط تر به افکار عمومی تزریق کنند، به ویژه اینکه اصلاح‌طلبان و جریان دوم خرداد علاوه بر این از نظر تبلیغاتی حمایت برخی رسانه‌های بیگانه و ابزارهای تبلیغاتی استکباری و خارجی را نیز دارد اما مسئله بر سر این است که بنابر تحلیل ما مردم در این انتخابات نه براساس هیجانات و جوسازی‌های سیاسی کسانی مانند احمدی‌نژاد یا هیاهوها و ترس‌افکنی‌های جریانات اصلاحات که براساس تعقل سیاسی تصمیم خواهند گرفت؛ زیرا یکبار از تیم تبلیغاتی آقای روحانی که با ترساندن مردم از جنگ و تحریم رای آورده بود، مواجه شده و تجربه کسب کردند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان