توافق ایالت کالیفرنیا با خودروسازان برای کاهش مصرف سوخت خودروها


توافق ایالت کالیفرنیا با خودروسازان برای کاهش مصرف سوخت خودروها

شرکت‌های خودروسازی فورد، فولکس‌واگن، بی‌ام‌و و هوندا با ایالت کالیفرنیا برای کاهش مصرف سوخت خودروهای تولیدی به 4.70 لیتر در هر 100 کیلومتر تا سال 2026 توافق کردند.

فورد، فولکس‌واگن، بی‌ام‌و و هوندا با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، با ایالت کالیفرنیا برای ساخت خودروهای مقرون‌به‌صرفه ازنظر مصرف سوخت توافق کردند. این توافق جدید چهار خودروساز یادشده را به تولید خودروهای سبک با میانگین مصرف سوخت ۴.۷۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای مدل‌های تولیدی تا سال ۲۰۲۶ متعهد می‌کند. میزان توافق‌شده مقداری کمتر از استانداردهای مصرف سوخت اعلام‌شده‌ی دولت باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ است. با‌این‌حال، چنین پیشنهادی به‌مراتب کمتر از پیشنهاد قبلی دولت دونالد ترامپ برای متوقف‌کردن استانداردهای مصرف سوخت در سطح فعلی است که می‌توانست میانگین مصرف سوخت ۶.۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را برای خودروهای تولیدی تا سال ۲۰۲۶ پیشنهاد دهد.

توافق ایالت کالیفرنیا با خودروسازان برای کاهش مصرف سوخت خودروها

خودروسازان بزرگ حاضر در بازار آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند:

مطمئن‌شدن از کارآمدی و ایمنی و مقرون‌به‌صرفه‌بودن خودروهای آمریکایی برای همه‌ی ما در اولویت است. راه‌حل جدید برای ۵۰ ایالت همواره مسیر پیش روی ما بوده است و درک می‌کنیم که هرگونه توافقی شامل سازش خواهد بود. شرایط جدید به شرکت‌های فورد، فولکس‌واگن، بی‌ام‌و و هوندا کمک می‌کند تا به ایالات متحده اجازه دهند به نیازهای فدرال و ایالتی پاسخ‌گو باشد و در راستای ناوگان ملی واحد، از تنظیم مقررات متعدد جلوگیری و از کاهش معنی‌دار انتشار گازهای گلخانه‌های نیز حمایت کنند.

توافق ایالت کالیفرنیا با خودروسازان برای کاهش مصرف سوخت خودروها

هوندا درباره‌ی این توافق می‌گوید:

هوندا همراه‌با سایر خودروسازان، پیشنهادهایی برای تنظیم مقادیر انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) خودروهای سبک به سازمان CARB ارائه کرد که پذیرفته شدند. چهارچوب شرایط ساده و طبق برنامه‌ی ملی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است و از تداخل موجود میان قوانین فدرال و ایالتی جلوگیری می‌کند. چهارچوب پیشنهادی باعث ثبات قوانین و منافع زیست‌محیطی بیشتر و کاهش هزینه‌ها خواهد شد. به‌عنوان یکی از رهبران تولید خودروهای اقتصادی و با انتشار آلایندگی کم و صفر، هوندا اعتقاد دارد این توافق پیروزی بزرگی برای مشتریان و محیط‌زیست به‌شمار می‌رود.

توافق ایالت کالیفرنیا با خودروسازان برای کاهش مصرف سوخت خودروها

هم‌اکنون دولت دونالد ترامپ قصد دارد ایالت کالیفرنیا را از حق تصویب و اجرایی‌کردن قوانین مستقل مصرف سوخت خودرو و انتشار گازهای گلخانه‌ای محروم کند. سال گذشته دولت ترامپ ادعا کرد استانداردهای مصرف سوخت بیشتر، زندگی‌های زیادی را نجات خواهد داد؛ زیرا اگر مردم مجبور شوند هزینه‌ی بیشتری برای سوخت خودرو بپردازند؛ بنابراین، کمتر رانندگی می‌کنند. در سال ۲۰۱۸، سازمان NHTSA گزارشی ۵۰۰ صفحه‌ای منتشر و در آن بیان کرد که اساسا تغییرات اقلیمی در حال رخ‌دادن هستند و برای متوقف‌کردن آن بسیار دیر شده است؛ بنابراین، استانداردهای انتشار آلایندگی و مقررات مصرف سوخت خودروها بی‌فایده هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شیمیل ها چه افرادی هستند؟