تشکیل کمیته بین‌المللی تحقیق درباره مرگ مرسی  


گروه بین‌الملل ـ «ایمن نور»، نامزد سابق ریاست جمهوری مصر از تأسیس کمیته بین‌المللی تحقیق در خصوص مرگ «محمد مرسی»، رئیس‌جمهور پیشین این کشور و شرایط زندانیان مصری خبر داد.  

تشکیل کمیته بین‌المللی تحقیق درباره مرگ مرسی
 

به‌گزارش ایکنا به‌ نقل از پایگاه خبری «عربی 21»؛ «ایمن نور»، رهبر حزب «غد الثوره» مصر، در مراسم چهلمین روز وفات محمد مرسی که دیروز، 4 مردادماه، در شهر «استانبول» ترکیه برگزار شد، به تأسیس این کمیته با مشارکت «توکل کرمان»، برنده یمنی جایزه صلح نوبل، «عماد الدائمی»، نماینده تونسی، «صلاح عبدالمقصود»، وزیر سابق اطلاع‌رسانی مصر و جمعی از شخصیت‌های حقوقی و پارلمانی اشاره کرد و گفت: عضویت در این کمیته و فعالیت در آن، برای همگان و تمامی محافل بین‌المللی در سراسر جهان آزاد است.

وی با بیان این‌که ما هنوز نیازمند ادله و قرائن بیشتری درباره مرگ محمد مرسی هستیم، به تهدیدهای «نبیله مکرم»، وزیر مهاجرت مصر در زمینه لزوم قتل تمام مخالفان داخلی و خارجی دولت مصر اشاره کرد و گفت: ما چطور می‌توانیم چنین حکومت قاتل و مجرمی را تصور کنیم؟ حکومتی که نخستین نقطه ضعف آن محمد مرسی بوده است.

وی در پایان گفت: شورای عربی سرنوشت حدود 60 هزار زندانی سیاسی مصری که به جرم‌هایی نظیر جرم محمد مرسی در زندان به‌سر می‌برند، برایش مهم است. مردم مصر نیز در برابر این اقدامات همواره صدای خود را به جهانیان می‌رسانند.
محمد مرسی، رئیس‌جمهور سابق مصر، 27 خردادماه، هنگام برگزاری جلسه محاکمه که به اتهام جاسوسی برگزار شد، ناگهان از حال رفت و پس از آن درگذشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس