70 درصد روستائیان خاش از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مندند


70 درصد روستائیان خاش از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مندند

زاهدان- ایرنا- فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک حدود 70 درصد از جمعیت روستائی این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

صاحب‌گل صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجتمع آبرسانی ۴۸ روستایی دشت آبخوان خاش به طول ۲۵۰ کیلومتر در سه فاز در حال اجراست و بر حسب گفته مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستائی سیستان و بلوچستاناین مجتمع سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

وی افزود: برای اجرای مجتمع آبرسانی افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه می شود و ساکنان روستایی خاش حداکثر تا ۲ سال آینده می توانند به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دسترسی داشته باشند.
فرماندار خاش با اشاره به اینکه ۴۸ درصد منابع آبی این شهرستان با شرایط دشوار مواجه است و به افزون بر ۸۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود ادامه داد: پروژه دشت آبخوان در سه فاز با هدف پوشش آب ۴۸ روستا از سالهای قبل شروع شده که در فاز نخست آن ۱۲روستا از نعمت آب بهره مند شدند.
وی اظهار داشت:پروژه چاه احمد که ۳۳ روستای خاش را زیر پوشش می برد از دیگر پروژه‌های شاخص آبرسانی این شهرستان است.
صالحی بیان کرد: با اجرای این پروژه ۳۷ روستا و حدود هفت هزار و ۸۴۹ نفر از مردم حوزه بخش مرکزی خاش از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.
وی گفت: هم اینک پوشش آبرسانی در روستاهای شهرستان خاش به حدود ۷۰ درصد رسیده که با اجرای این پروژه درصد پوشش آبرسانی روستایی به بالای ۸۵ درصد می رسد.
فرماندار خاش تصریح کرد:پروژه آبرسانی چاه احمد نوک آباد نیز با هدف بهره‌مند کردن ۱۶۵۰ نفر از مردم ۳۳ روستا و پروژه ده رئیس ایرندگان خاش نیز با هدف آبرسانی به مردم ۶ روستا و بهره مندی ۱۵۷۸ نفر از نعمت آب آشامیدنی اجرا شده است.
وی از اختصاص یک تانکر آبرسانی جدید جهت تسریع برای رفع مشکلات و تامین نیازهای آبی روستائیان خاش خبر داد.

۷۳۱۰**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا