اجرای طرح « چریک فرهنگی» با هدف اشتغال‌زایی به‌همت یک مسجد


اجرای طرح « چریک فرهنگی» با هدف اشتغال‌زایی به‌همت یک مسجد

طرح چریک فرهنگی با هدف آموزش مهارت‌های کارآفرینی و به دنبال آن اشتغال‌‌زایی ویژه نوجوانان و جوانان در مسجد فاطمه الزهرا(س) اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان، انتخاب نام افراد، اثر بسزایی در شکل گیری شخصیت افراد و معرفی آنان دارد. همین موضوع را می توان درباره سازمان ها، نهادها، گروه ها و طرح های مختلف مطرح کرد به طوری که برای نمونه اگر نام یک طرح به درستی انتخاب شود شاهد استقبال عمومی از آن خواهیم بود.

اهالی مسجد فاطمه الزهرا (س) (واقع در خیابان دماوند، بالاتر از چهارراه تلفنخانه، خیابان شهید دکتر آیت) بر همین اساس نامی جذاب برای فعالیت آتش به اختیار و فرهنگی خود انتخاب کردند «چریک فرهنگی». نامی که موجب شده است تعدادی از جوانان محله نارمک تهران برای اطلاع از این طرح هم که شده سری به این مسجد بزنند.

ماجرا از این قرار است که بسیجیان این خانه خدا با حمایت های حجت ‌الاسلام زارع، امام جماعت این مسجد در سال 1396 اجرای این طرح را شروع کردند که بر اساس آن گام های بلندی برای آموزش مهارت های شغلی به نوجوانان و جوانان مسجدی برداشته شد.

کار مهارت آموزش دنبال شد و به این صورت تعدادی از نخبگان جوان منطقه نارمک تهران به مسجد فاطمه الزهرا (س) جذب شدند و در حال حاضر تعدادی از آموزش دیدگان مشغول انجام پروژه هایی هستند که به واسطه مسجد در آن اشتغال دارند.

از سوی دیگر همانطور که طلاب در مدارس علمیه به این صورت تربیت می شوند که پس از گذراندن چند پایه، کار تدریس را آغاز می کنند، مهارت آموزان در طرح چریک فرهنگی نیز به گونه ای تربیت می شوند تا به سرعت تجارب و دانش خود را در اختیار مهارت آموزان جدید قرار دهند.

یادآور می شود، مسجد فاطمه الزهرا (س) در تهران، خیابان دماوند، بالاتر از چهارراه تلفنخانه، خیابان شهید دکتر آیت، واقع شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی