برای مراسم عروسی چه لباسی بپوشیم؟


برای مراسم عروسی چه لباسی بپوشیم؟

عروسی یکی از مراسم هایی که همه ی ما حداقل چند بار در طی زندگی خود در چند مراسم عروسی نوشته برای مراسم عروسی چه لباسی بپوشیم؟ اولین بار در روچی. پدیدار شد.

برای مراسم عروسی چه لباسی بپوشیم؟برای مراسم عروسی چه لباسی بپوشیم؟برای مراسم عروسی چه لباسی بپوشیم؟برای مراسم عروسی چه لباسی بپوشیم؟
امتیاز خود را ثبت کنید

عروسی یکی از مراسم هایی که همه ی ما حداقل چند بار در طی زندگی خود در چند مراسم عروسی شرکت کرده ایم. اما اگر شمایی که در حال مطالعه ی این مقاله هستید یک خانم هستید حتما می دانید مراسم عروسی یکی از مراسم های جذاب برای خانم هاست که از مدت ها قبل برای شرکت در آن برنامه های زیادی می چینند.

یکی از برنامه ها و فکرهایی که خانم ها برای شرکت در مراسم عروسی دارند این است که برای شرکت در مراسم عروسی که می خواهند در آن حضور داشته باشند چه لباسی بپوشند.

برای پاسخ به این سوال برخی از خانم ها تمام پاساژها و مغازه هایی که به نظرشان می تواند به این سوال شان پاسخ دهند را زیر پا می گذراند اما باز هم نمی توانند تصمیم درست بگیرند.

اما نگران نباشید، اگر شما هم جزو این افراد هستید و نمی دانید برای شرکت در مراسم عروسی دوستان و آشنایان خود چه لباسی بپوشید ما در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم و شما را از سردرگمی نجات دهیم، پس ادامه ی این مقاله را از دست ندهید.

لباس های مناسب برای مراسم عروسی

برای این که بتوانید انتخاب درستی برای لباسی که می خواهید بپوشید داشته باشید باید چند نکته را مدنظر قرار دهید تا بتوانید در نهایت به انتخاب درستی برسید.

برای مراسم عروسی چه لباسی بپوشیم؟

عدم استفاده از لباس های مجلسی قدیمی

اولین نکته ای که می خواهیم در مورد انتخاب لباس مناسب برای عروسی به آن اشاره کنیم این است که از لباس های قدیمی استفاده نکنید.

شما ممکن است که چند سال پیش و یا در نوجوانی خود لباس مجلسی خریداری کرده باشید که زیبا و تجملاتی باشد و الان هم با گذشت چند سال شما همچنان به این لباس علاقه داشته باشید. اما مسئله ای که وجود دارد این است که این لباس متعلق به زمانی بود که می خواستید در مجالس بدرخشید اما الان با گذشت زمان، دیگر نیازی به استفاده از این لباس ها ندارید و نیازی نیست که در مجلسی که تمام توجه ها به عروس است از چنین لباس هایی استفاده کنید.

مسئله ی دیگری که باعث می شود که انتخاب لباس های قدیمی، انتخاب مناسبی برای شرکت در عروسی ها نباشد این است که هر چند وقت یک بار ما شاهد تغییر مد هستیم و پس از این که یک مد جای خود را به مد دیگری می دهد استفاده از لباس هایی که متناسب با مد قبلی هستند چندان جذاب نیستند.

از زیور آلات زیادی استفاده نکنید

یکی از علایق برخی از بانوان این است که برای زیبایی بخشیدن هر چه بیشتر به خود، از زیورآلات استفاده کنند. اما توصیه می کنیم در صورتی که می خواهید برای شرکت در مراسم عروسی از زیورآلات استفاده کنید، استفاده از زیورآلات متناسب با لباس تان استفاده کنید.

همچنین به گونه ای از زیورآلات استفاده کنید که این زیورالات زینت دهنده و نشان دهنده ی ظرافت شما باشند، نه این که شما را به یک ویترین طلا و یا نقره فروشی تبدیل کند.

به یاد داشته باشید که استفاده ی زیاد از زیورآلات نه تنها زیبا نیست بلکه باعث می شود که توجه افراد از مراسم عروسی منحرف شود.

برای مراسم عروسی چه لباسی بپوشیم؟

خود را معرض دید قرار ندهید

یکی دیگر از مواردی که توصیه می کنیم در انتخاب لباس برای مراسم عروسی مدنظر داشته باشید این است که از لباس هایی استفاده نکنید که باعث جلب توجه می شوند.

در واقع روز عروسی، روزی خاص برای عروس و داماد است و همه ی توجه ها باید به سمت آن ها معطوف باشد. خودنمایی و پوشیدن لباس هایی که باعث جلب توجه می شوند باعث می شود که توجه ها از سمت عروس و داماد به سمت شما منعطف شود که این مسئله زیبنده ی شما نیست.

یکی از کارشناسان مد در این زمینه می گوید که از لباس هایی که بسیار خود نمایی می کنند باعث انحراف توجه دیگران می شود.

در عروسی ها معمولا توجه ها به سمت عروس و داماد و خانواده های آن هاست، پس پوشیدن لباس های خیلی کلفت و یا خیلی نازک برای این گونه مراسم پسندیده نیست. پس توصیه می کنیم که برای این که جلب توجه نکنید همرنگ جماعت شوید.

از کیف دستی و یا کیف های پول بزرگ استفاده نکنید

یکی از عادت هایی که خانم ها دارند این است که همیشه با خود کیف بزرگی به همراه دارند که وسایلی که حتی به آن ها نیاز پیدا نمی کنند نیز در آن قرار می دهند و با خود این ور و آن ور می برند.

این کار برای رفت و آمدهای روزانه اشکالی ندارد، اما وقتی می خواهید در یک مراسم عروسی شرکت کنید باید توجه داشته باشید که شما در این مراسم خاص شرکت می کنید و نباید از کیف های بزرگی که در طی روز برای کارهای روزمره خود استفاده می کنید، استفاده کنید.

برای شرکت در مراسم های عروسی، یکی از کارشناسان مد توصیه می کند که کوچک ترین کیف دستی و کیف خود را با خود به همراه داشته باشید و از آوردن کیف بزرگ و اقلام غیر ضروری به مراسم عروسی خودداری کنید.

برای مراسم عروسی چه لباسی بپوشیم؟

از لباس هایی که پولک های زیادی دارند استفاده نکنید

شاید شما هم در کمد یک لباس پر از پولک داشته باشید که یک بار و یا کم آن را پوشیده باشید و همیشه در ذهن خود برای استفاده ی کم از آن حسرت بخورید و بخواهید که برای مراسم عروسی که در آن شرکت می کنید از این لباس استفاده کنید.

اما به یاد داشته باشید که مراسم های عروسی، مکانی برای پوشیدن لباس های قدیمی و پر پولک شما نیست، پس توصیه می کنیم از انتخاب لباس های پر از پولک صرف نظر کنید.

یکی از کارشناسان مد، کاریلو در این زمینه می گوید که لباس های پولکی نور زیادی را منعکس می کنند و عکس گرفتن با این لباس ها نیز مشکل است.

اما برای این مورد نیز استثنائاتی وجود داشته باشد و تم عروسی به گونه ای باشد که فرد بتواند از لباس های پر از پولک استفاده کند، ولی توجه داشته باشید که این موارد بسیار نادر هستند. پس احتیاط کنید و لباس دیگری را برای شرکت در جشن عروسی که در آن دعوت هستید را انتخاب کنید.

از پوشیدن لباس های سفید اجتناب کنید

از جمله مهم ترین نکاتی که در انتخاب لباس برای مراسم عروسی باید مدنظر داشته باشید این است که از پوشیدن لباس هایی که به رنگ سفید هستند اجتناب کنید.

حتی در این باره یکی از کارشناسان مد می گوید که همه ی لباس و شلوارهای سفید برای پوشیدن در مراسم عروسی مناسب نیستند، مگر این که از شما تقاضا شود که برای ست کردن با عروس و داماد از این رنگ ها استفاده کنید، رنگ سفید، رنگ بژ یا نخودی ، کرمی و یخی سفید و یا هر لباسی که شبیه به عروس است را در مراسم های عروسی نپوشید.

از این مسئله ناراحت نشوید و با آن به راحتی برخورد کنید. اگر لباسی که برای شرکت در مراسم عروسی انتخاب کرده اید به رنگ سفید است توصیه می کنیم از رنگ های جایگزین استفاده کنید.

برای مراسم عروسی چه لباسی بپوشیم؟

در صورتی که عروسی یکی از اعضای خانواده ی شماست از رنگ های مشابه استفاده کنید

برخی اوقات می شنویم که می گویند از رنگ هایی که مشابه رنگ لباس فامیل درجه یک عروس است، اجتناب کنید، اما این موضوع همیشه هم درست نیست و صدق نمی کند.

کارشناسان مد در این زمینه می گویند:” برای عکس هایی با استایل هنرمندانه در مراسم عروسی اعضای درجه یک خانواده، لباس هایی با سایه های مشابه از یک پالت رنگی بپوشید.”

نکته ای که وجود دارد این است که ممکن است انتخاب این رنگ ها کمی زمان بر باشند، چون شما می خواهید رنگ هایی را انتخاب کنید که با هم سازگار باشند ولی کاملا شبیه هم نباشند. برای حل این مشکل به شما توصیه می کنیم از بافت ها، موتیف ها و طرح های پالت های رنگی استفاده کنید، استفاده از این موارد می تواند برای تان کارساز باشد.

اما اگر مطمئن نیستید که می توانید این کار را برای عروسی اقوام درجه یک خود که در حال نزدیک شدن است انجام دهید یا خیر، می توانید از عروس و داماد بپرسید که ببینید که آیا چیزی هست که آن ها دوست داشته باشند یا خیر.

استفاده از لباس های تک رنگ یا ساده

ممکن است روز عروسی خودتان نباشد و بخواهید که در مراسم عروسی فرد دیگری شرکت کنید، اما می دانید که دوربین ها از همه طرف از همه ی مهمانان از جمله شما فیلمبرداری می کنند و شما نیز می خواهید در این فیلم ها زیبا به نظر برسید.

برای این مسئله به شما توصیه می کنیم که برای این که در زیباترین حالت خود باشید از لباس های تک رنگ و یا لباس هایی استفاده کنید که که طرح های ساده ای دارند.

استفاده از لباس های روشن نیز گزینه ی مناسبی برای انتخاب لباسی است که می خواهید در مراسم عروسی بپوشید، است.

نکته ی دیگری که در مورد طرح های لباسی که می پوشید باید به آن توجه داشته باشید این است که سال هاست که این باور وجود دارد که از پوشیدن لباس هایی که دارای طرح هایی با راه راه افقی هستند دوری کنید و لباس هایی بپوشید که دارای طرح های راه راه عمودی هستند.

در صورتی که می خواهید اندام شما لاغرتر به نظر برسد توصیه می کنیم از لباس هایی استفاده کنید که دارای راه راه های افقی هستند. پس توصیه می کنیم اگر می خواهید برای عروسی بعدی از لباس های دارای راه راه های عمودی استفاده کنید، استفاده از این لباس ها را کنار بگذارید و از لباس هایی با راه راه های افقی استفاده کنید.

برای مراسم عروسی چه لباسی بپوشیم؟

از لباس هایی با دامن های بلند استفاده کنید

اگر لباس کوتاهی که اخیرا خریداری کرده اید کوتاه و از نظرتان جذاب است و به شما می آید، عروسی مکانی برای آن نیست که این لباس ها را نشان دهید. پس توصیه می کنیم این لباس را در کمدتان بگذارید و برای عروسی که می خواهید در آن شرکت کنید از لباس هایی استفاده کنید که بلندتر و مناسب تر هستند.

برای مثال می توانید از لباس هایی استفاده کنید که پیراهن ها و دامن های آن تا نوک پای تان می رسد. در ضمن از آن جایی که معمولا در مراسم عروسی زیاد می نشینید اگر لباس هایی با دامن های کوتاه استفاده کنید خیلی جالب نیست که از دامن هایی استفاده کنید که مرتب نیاز باشد آن ها را پایین بکشید.

از لباسی متناسب با محل عروسی خود استفاده کنید

یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما در انتخاب لباس مناسب کمک کند این است که بدانید مراسم عروسی در چه مکانی برگزار می شود، در واقع دانستن مکان عروسی این امکان را به شما می دهد که بررسی کنید که چه چیزهایی مناسب مراسم عروسی است و چه لباس هایی مناسب مراسم عروسی نیست.

برای مثال اگر عروسی در اواسط تابستان در محوطه بیرون و زیر نور خورشید است می توانید از لباسی استفاده کنید که بسیار متفاوت باشد

از لباس هایی دارای رنگ های سیاه استفاده کنید

شاید شما هم شنیده باشید که هر خانم باید در کمد یک پیراهن سیاه داشته باشد و از این پیراهن برای مراسم هایی همچون مهمانی ها و یا سایر مراسم های دیگر استفاده کند. شاید برای شما هم این سوال ایجاد شود که آیا پیراهن کوتاه سیاه برای مراسم عروسی نیز مناسب است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله مناسب است.

در این باره یک کارشناس مد می گوید که لباس های سیاه کوتاه می تواند برای هر مناسبتی پوشیده شوند و مورد استفاده قرار گیرند و عروسی ها نیز از این امر مستثنی نیستند.

اگر در کمد خود یک لباس مشکی کوتاه ندارید می توانید از این فرصت استفاده کنید و لباس جدید خود را خریداری کنید و مطمئن باشید که از این لباس به اندازه ی کافی استفاده خواهید کرد.

برای مراسم عروسی چه لباسی بپوشیم؟

کفش های راحت بپوشید

یکی از اصول اتیکت عمومی این است که افراد در هر مراسمی از کفش های راحت استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که منظورمان این نیست که آن کفش های رنگی پیاده روی تان را برای این کار کنار بگذارید.

بلکه منظورمان از پوشیدن کفش هایی که مناسب مراسم عروسی باشد و همچنین زیبا باشد این است که از کفش هایی استفاده کنید که به راحتی بتوانید چند ساعت از آن استفاده کنید.

ممکن است بخواهید در طی مراسم عروسی خیلی فعالیت داشته باشید، پس باید از کفش هایی استفاده کنید که از پوشیدن آن خسته نشوید. این خیلی جالب نیست که شما پس از چند ساعت کفش های خود را در آورید و دست خود بگیرید و یا این که انبوهی از کفش های کنار گذاشته را در کنار پذیرایی خود ایجاد کنید.

شاید بخواهید که برای مراسم عروسی از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید و یا این که جزو افرادی باشید که به کفش پاشنه بلند علاقه داشته باشید، در این مورد به شما توصیه می کنیم که قبل از این که پول خود را دور بریزید چند قدم در فروشگاه با آن ها قدم بزنید و ببینید که می توانید برای چند ساعت از آن ها استفاده کنید.

اگر پاسخ تان به این سوال منفی است پس توصیه می کنیم باز هم به خریدن کفش پاشنه تخت فکر کنید، با این کار می توانید اگر خواستید کفش پاشنه بلند بپوشید کفش خود را در طی مراسم عوض کنید و کفش اضافی را در ماشین بگذارید.

چند نکته در مورد انتخاب لباس برای مراسم های عروسی که در روز برگزار می شوند:

مراسم های عروسی که در طی روز برگزار می شوند معمولا تحت تاثیر آب و هوا قرار دارند و محل برگزاری مراسم عروسی چندان اهمیتی ندارد، بلکه آن چه که اهمیت دارد نوع پارچه و انداره ی لباسی است که می خواهید بپوشید.

از پیراهن های کوتاهی استفاده کنید که دارای پارچه های حریر و نخی هستند. قسمت یقه لباس را باز بگذارید و همچنین بهتر است از لباس هایی استفاده کنید که حالت بندی دارند. نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که از لباس هایی استفاده کنید که دارای طرح هایی با رنگ روشن هستند. این کار باعث می شود که اگر زیاد عرق می کنید رد عرق روی لباس تان زیاد مشخص نباشد.

نکاتی در انتخاب لباس برای مراسم های عروسی که در شب برگزار می شود:

مراسم های عروسی که در شب برگزار می شود، به افراد این امکان را می دهد که مدهای مختلف را امتحان کنند که در کنار این مدها، رعایت کردن برخی از نکات خالی از لطف نیست:

با توجه به این که مراسم در طی شب برگزار می شود می توانید از لباس هایی با رنگ تیره استفاده کنید، اما استفاده از لباس هایی با رنگ روشن نیز می تواند جلوه شاد و مهیجی را به مراسم ببخشد. در صورتی که پوست تان را برنزه کرده اید می توانید از رنگ هایی مانند فیروزه ای و یا صورتی مرجانی استفاده کنید، این رنگ ها باعث می شود که پوست برنزه بهتر دیده شود. در صورتی که می خواهید از لباس هایی با رنگ های گرم استفاده کنید باید بدانید که این گونه لباس ها با جواهرات بهتر ست می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...