وجود محور مقاومت نشانه دست برتر ایران در معادلات نظامی و اقتصادی منطقه است


وجود محور مقاومت نشانه دست برتر ایران در معادلات نظامی و اقتصادی منطقه است

افروغی گفت: حشد الشعبی، حماس، حزب الله و دیگر محورهای مقاومت در تمام معادلات سیاسی، نظامی و حتی اقتصادی منجر به داشتن دست برتر ایران در این معادلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حجت الاسلام سیدمحمد یوسف افروغی» ظهر امروز ( ۴ مرداد ) در خطبه های امروز نماز جمعه شهر لیکک ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به اینکه نفس انسان وحشی است، اظهار داشت: اگر انسانی بخواهد حیوانی وحشی را رام کند، به تلاش همراه با رعایت تناسب و تعادل نیاز دارد.

امام جمعه شهر لیکک گفت: نفس هم همین گونه است، گاهی نیاز به شلاق دارد و گاهی نیاز به مدارا، اما نباید احساس کنیم لحظه ای ما را رها می کند. هر لحظه احتمال طغیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال هم برای جلوگیری از طغیان نفس، برنامه هایی در ماه های مختلف دارد که در صورت عمل به آنها، در مبارزه با نفس پیروز می شویم.

افروغی در ادامه، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با سران حماس بر دفاع از اعتقادات دینی مسلمانان سراسر اسلام تاکید داشتند، گفت: دفاع نظام ما از فلسطین برای خود ما هم ده ها برکت داشته و خواهد داشت.

امام جمعه شهر لیکک با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، ادامه داد: حشد الشعبی، حماس، حزب الله و دیگر محورهای مقاومت در تمام معادلات سیاسی، نظامی و حتی اقتصادی منجر به داشتن دست برتر ایران در این معادلات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه انگلیس در یک دزدی دریایی کشتی نفتی ایران را ربود، اضافه کرد: آنها می خواستند مقداری از آبروی از دست رفته آمریکا و انگلیس برگردد.

افروغی ضمن تاکید بر اینکه انگلیس سابقه دزدی 200 ساله در خلیج فارس دارد، یادآور شد: دزدان رسمی منطقه انگلیسی ها بودند، اما نمی دانستند که ایران امنیت منطقه را تامین می کند.

امام جمعه شهر لیکک گفت: خدا را شاکریم که هم کشتی آنها را متوقف کردیم و هم مواضع خوبی در رابطه با این دزدی انگلیس اتخاذ کردیم.

وی ضمن گرامی داشت چهلمین سالگرد تاسیس نماز جمعه در کشور، تصریح کرد: خدمات نماز جمعه در همه حوزه های جامعه ساری و جاری است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای، خاطرنشان کرد: شهر ما نیاز به مکانیک و نیروی فنی دارد.

افروغی با اشاره به خروج بیش از 500 کارگر بهمئی از فاز دوم پالایشگاه گاز بیدبلند، گفت: نیروهای کارگر بعد از اتمام عملیات پیمانکاری ترخیص شدند، اما 20 درصد سهمیه استخدامی که نماینده بهمئی در مجلس قول داد، عملی نشد.

امام جمعه شهر لیکک گفت: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد که نگاه اخلاق مدارانه و تلاش همه جانبه برای رفع مشکلات در سخنانش دیده می شود، انتظار می رود که از نفوذ افراد مرده سیاسی و بازماندگان فتنه در تصدی مسئولیت ها به خصوص مناصب فرهنگی استفاده نکند و زیر بار فشار سیاسیون کمر خم نکند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر