تلفات سوانح رانندگی درون شهری در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت


تلفات سوانح رانندگی درون شهری در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت

گچساران - ایرنا - رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلفات سوانح رانندگی جاده های درون شهری استان در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:از ابتدای سال جاری تاکنون پنج نفر در جاده های درون شهری کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند درحالی که چهار ماهه نخست سال گذشته ۱۰ نفر در جاده های درون شهری استان جان باختند.

وی کاهش تلفات جانی سوانح رانندگی را مدیون افزایش فرهنگ کاربران ترافیکی و تعامل خوب دستگاه های اجرایی دانست.

به گزارش ایرنا،کهگیلویه و بویراحمد با ۶۰ درصد تلفات سوانح رانندگی درون شهری در سال ۹۷ رتبه نخست کشور در این حوادث تلخ را کسب کرد.

براساس آمار موجود، سال گذشته ۱۸۶ نفر بر اثر سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند که ۲۵ نفر از آنها در معابر درون شهری در شهرهای مختلف استان بوده است

وی بیان کرد: کمبود پارکینگ، نبود پل‌های مکانیزه در شهرهای استان و همچنین ضعف فرهنگ ترافیکی و را از دلایل عمده در تلفات بروز سوانح رانندگی درون شهری کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ۷۰درصد از قربانیان حوادث رانندگی جاده ای درون شهری عابران پیاده هستند که این امر لزوم تقویت زیرساخت های ترافیکی استان را بیشتر کرده است.

خوشوقت با بیان اینکه عابر پیاده در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برای عبور از معابر و خیابان‌ها سرگردان است، گفت: برخی شهرداری‌ها حتی در ایجاد یک دوربرگردان یا نصب یک تابلو عاجزند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها کمبود اعتبار را دلیل اصلی کمبود زیرساخت‌های ترافیکی می‌دانند، گفت: با وجود مکاتبات فراوان با شهرداری‌ها برای ایمن سازی معابر درون شهری و یا نصب تابلوهای هشدار دهنده ،گره مشکلات و چالش‌های حوزه ترافیک درون شهری استان باز نشده است.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد ایجاد پل مکانیزه برای عبور عابران پیاده در سطح شهرهای استان به ویژه شهر یاسوج را ضرورتی غیرقابل انکار برای کاهش آمار تصادفات و تلفات دانست و گفت: یکی از مهمترین دلایل تلفات عابران پیاده استفاده از روش‌های سنتی و پل‌های فلزی و قدیمی است.

استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد دارای ۱۷ شهر است.

۸۱۴۳/1662

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست