قوچ ارمنی سفالی در دانشگاه بوعلی سینا رونمایی شد


قوچ ارمنی سفالی در دانشگاه بوعلی سینا رونمایی شد

همدان- ایرنا- مجسمه نمادین قوچ ارمنی در حاشیه چهارمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان دانشجویان رونمایی شد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا روز جمعه در حاشیه این رونمایی این مجسمه نمادین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این نماد از سفال که یکی از مهمترین صنایع دستی استان است، به دست توانمند هنرمندان همدان ساخته شده است.

یعقوب محمدی فر با اشاره به اینکه قوچ ارمنی حیوان بومی ایران و منطقه همدان است، اظهار داشت: این مجسمه نماد حیوانی همدان است که به عنوان نشان چهارمین دوره ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیز انتخاب شده است.

وی افزود: در راستای حمایت از محیط زیست مجسمه این حیوان در محوطه دانشگاه بوعلی سینا نصب و با حضور آقای مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

قوچ ارمنی سفالی در دانشگاه بوعلی سینا رونمایی شد

محمدی فر عنوان کرد: چهارمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از سوم تا هشتم مرداد ماه به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: در این مسابقات نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ ورزشکار، مربی و سرپرست از ۱۳۳ دانشگاه و ۳۱ استان کشور به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا شرکت دارند.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر