دغدغه های استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای مردم بهمئی؛ از سد ایلی آباد تا گازرسانی


دغدغه های استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای مردم بهمئی؛ از سد ایلی آباد تا گازرسانی

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در سومین سفر شهرستانی به بهمئی سفر کرد به بررسی مشکلات این شهرستان، نیازهای مردم و طرح های در دست اجرای دولت پرداخت.

به گزارش ایرنا حسین کلانتری روز پنجشنبه به همراه کارگزاران استان و نماینده مردم شهرستان بهمئی در مجلس شورای اسلامی در آغاز ورود به شهر لیکک، مرکز بهمئی با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.

وی در دیدار با گروهی از مردم شهرستان به صورت چهره به چهره به گفت و گو پرداخت و دستورهای لازم برای پیگیری خواسته‌ها و درخواست‌های مراجعه‌کنندگان را صادر کرد.

استاندار همچنین در مسجد بخش سرآسیاب یوسفی حاضر شد و با مردم گفت و گو کرد.

وی در جمع مسئولان خواستار شتاب بخشی به روند اجرایی کار گازرسانی به بخش سرآسیاب یوسفی در شهرستان بهمئی شد.

استاندار با اشاره به لزوم گازرسانی به بخش سرآسیاب یوسفی از سمت لنده، عنوان کرد: شتاب بخشی در روند اجرایی این طرح با ارزش از خواسته‌های مردم واولویت‌های دولت است.

سایت گردشگری در اراضی سد ایلی آباد ایجاد شود

حسین کلانتری در ادامه به همراه معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم کهگیلویه،بهمئی، لنده و چرام و گروهی از کارگزاران از سد ایلی آباد بازدید کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه یکی از شاخص‌های پیشرفت پایدار، رونق گردشگری است گفت: زمینه برپایی سایت گردشگری در پیرامون سد ایلی آباد بهمئی فراهم شود.

کلانتری اظهار داشت: این سد یکی از طرح‌های حیاتی و خواسته‌های مردم به‌ویژه کشاورزان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پایان رساندن و راه اندازی این سد را یکی ازعوامل برجسته و تاثیرگذار در پیشرفت و رونق منطقه عنوان کرد و افزود: مسئولان برای شتاب بخشی در روند اجرایی این طرح از همه توان خود بهره برداری کنند.

وی افزود: به فرجام رساندن این سد نه تنها زمینه رونق کشاورزی، باغ‌ها و اشتغال را در پی خواهد داشت بلکه می‌توان با یک برنامه ریزی هدفمند و ایجادزیرساخت‌ها یک سایت گردشگری مدرن را نیز در این منطقه راه اندازی کرد.

کلانتری بیان کرد: ایجاد دهکده و سایت گردشگری در منطقه باید بر پایه معماری بومی و ویژه باشد تا زمینه پذیرش گردشگر در استان را به وجود آورد.

نماینده عالی دولت در استان خواستار کوشش شبانه روزی مسئولان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برای راه اندازی هرچه سریع‌تر این سد شد و گفت: به پایان رساندن سد در اولویت کاری این دو دستگاه باشد.

این سد در دو فاز در حال اجرا است و فاز اول و بدنه تکمیل شده است.

تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث این سد هزینه شده است و فاز دوم نیازمند تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان بهمئی مطالبه به حق مردم این منطقه است و هرچه سریع‌تر باید این پروژه به بهره برداری برسد.

در بخش دیگری از این سفر، نشست شورای اداری شهرستان بهمئی به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس و جمعی از مدیران کل استان برگزار شد.

کلانتری بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای پیشرفت و پیشرفت استان پافشاری کرد و گفت: به پایان رساندن و راه اندازی پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای۸۰ درصد در اولویت کاری مسئولان استان باشد.

وی افزود: به‌طورقطع اگر در سال چند پروژه را به پایان برسانیم بهتر از آن است که چندین برنامه را آغاز و نیمه کاره رها کنیم.

کلانتری خواستار مشارکت همه مردم استان برای ساخت و توسعه کهگیلویه و بویراحمد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر استفاده از راهکارهای جوانان و نخبگان برای استفاده حداکثری از فرصت‌ها تاکید کرد.

کلانتری با بیان اینکه شهرستان بهمئی به همراه ۳۰ شهرستان دیگر کشور به عنوان پایلوت پیشرفت در استان انتخاب شده است، گفت: هر دو هفته یکبار گزارشی از کارهای انجام شده در این راستا به وزارت کشور ارائه شود.

وی افزود: مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری به عنوان مسئول پیگیری این موضوع معرفی شد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه ملی پاتاوه_دهدشت هزینه شده است، عنوان کرد: با تزریق یک هزار میلیارد ریال دیگر این پروژه به بهره برداری می رسد.

کلانتری پس از شورای اداری از روند اجرایی بیمارستان در حال ساخت بهمئی بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: هفته آینده به ریاست معاون عمرانی استانداری و با حضور پیمانکار و مشاور این طرح نشستی برگزار شود.

کلانتری تاکید کرد: در این نشست مشکلات و موانع این طرح بررسی و هرچه سریع تر نسبت به تکمیل این طرح مهم بهداشتی که یکی از مطالبات مهم مردم است، اقدام شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: تامین آب شرب از خواسته های مهم مردم بهمئی است

وی گفت: تأمین آب شرب از مطالبات اصلی مردم لیکک است و مسئولان به پایان رساندن این طرح را در اولویت کاری خود قرار دهند.

حسین کلانتری در حاشیه سفر به شهرستان بهمئی از طرح آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای حومه که قرار است از سد کوثر تأمین شود، بازدید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این طرح افزون بر آب آشامیدنی شهر لیکک، شهرک ولی عصر و آب ۱۲۰ روستا از روستاهای مسیر را نیز تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خط انتقال این پروژه با بیش از ۵۷ کیلومتر عملیات لوله گذاری در حال انجام است، تأکید کرد: این طرح آبرسانی یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان است.

این طرح تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت تأمین اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

افزون بر اعتبارات امسال نزدیک یک هزار میلیارد ریال دیگر برای به پایان رساندن وبهره برداری از این طرح مورد نیاز است.

شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود ۳۸ هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

۶۱۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟