مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت


مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت

اصفهان- ایرنا- گسترش روابط علمی با کشورهای آسیای شرقی مورد توجه قرار گیرد، دستور وزیر راه برای تامین اعتبار ساخت تونل خوانسار - بوئین میاندشت و مقررات حقابه‌ها در کشور به اصلاح نیاز دارد از مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان گفت: گسترش روابط علمی با دانشگاه‌های معتبر کشورهای آسیای شرقی از جمله کره جنوبی، چین و ژاپن برای تعدیل اثر تحریم‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

سید کمیل طیبی افزود: کشورهای آسیای شرقی از جمله کره جنوبی، چین و ژاپن دارای دانشگاه‌های بسیار معتبر و قدرتمند با رتبه‌های زیر یکصد در سطح جهانی هستند که ارتباط خوبی با صنایع بزرگ و همچنین دانشگاه‌های معتبر کشورهای اروپایی و امریکا دارند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه‌ها دارای شبکه ارتباط قوی با صنعت و دانشگاه‌های برتر دنیا هستند، اظهار داشت: دانشگاه‌های ما می‌توانند از طریق گسترش روابط علمی خود با این دانشگاه‌ها، عضوی از این شبکه‌ها و از فرصت‌ها و مزیت‌های آن برخوردار شوند.

طیبی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های آسیای شرقی رشد علمی قابل ملاحظه ای در سال‌های اخیر داشتند، تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه، روابط علمی دانشگاه‌های کشورمان با دنیا، قطع نشده است و از این طریق می‌توان اثر تحریم ها را تا حدی تعدیل کرد و کاهش داد.

مقررات حقابه‌ها در کشور به اصلاح نیاز دارد

مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: برخی از مقررات مربوط به حقابه‌ها نیاز به اصلاح دارند زیرا حقابه‌ها برای ما و وزارت نیرو محل مناقشه است.

غلامرضا مدنیان افزود: وقتی از حقابه‌های تاریخی صحبت می‌کنیم باید ببینیم زمانی که این حقابه‌ها وجود داشته، منابع آبی چقدر بوده است؟ و آیا آمار جمعیتی که در سال ۱۳۱۰ حقابه داشتند، با زمان حاضر یکسان است و حجم آبی که آن زمان استفاده می شد با اکنون برابر است یا خیر؟.

وی اظهارداشت: کارگروه حقابه ها بطور موازی و همزمان با وزارت نیرو در نهاد ریاست جمهوری فعال شده و به زودی درخصوص حقابه ها به یک جمع بندی خواهیم رسید اما احتمال اینکه مقررات بالادستی نیز تغییر کند وجود دارد.

۳۱۵۷ زائر از اصفهان راهی سرزمین وحی شدند

سه هزار و ۱۵۷ زائربیت الله الحرام تاکنون از اصفهان رهسپار خانه خدا برای انجام مناسک حج تمتع شده‌اند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان افزود: اولین پرواز حج از فرودگاه اصفهان ۲۴ تیرماه جاری انجام شد و اعزام زائران با ۳۱ پرواز تا نهم مرداد ادامه دارد.

حسن امجدی افزود: امروز درحالی سیزدهمین پرواز زائران اصفهان راهی جده شد که امسال حدود هفت هزار و ۶۶۶ زائر در قالب ۴۹ کاروان از استان‌های اصفهان و چهار محال و بختیاری رهسپار خانه خدا می‌شوند.

وی بیان کرد: امسال شمار زائران اعزامی از فرودگاه اصفهان به سرزمین وحی در مقایسه با سال گذشته حدود یکهزار و ۵۰۰ تن بیشتر است.

بیمه وکالت برای نخستین بار در اصفهان اجرایی می‌شود

رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان گفت: بیمه وکالت برای اولین بار در کشور به صورت آزمایشی در این استان اجرا می‌شود.

لیلا رییسی اظهارداشت: بیمه وکالت می‌تواند زمینه ساز برخورداری هرچه بهتر آحاد جامعه از خدمات مشاوره قضایی و وکالت باشد.

وی افزود: این بیمه بر دو پایه آحاد جامعه به عنوان شهروندان و وکلای جوان استوار است و در این بیمه بحث آموزش و اطلاع رسانی حقوقی مورد توجه قرار گرفته که به آگاهی بخشی در خصوص حقوق شهروندی کمک می کند.

رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان با تاکید بر ضرورت بیمه وکالت در کشور خاطرنشان کرد: برغم جدید بودن این نوع بیمه در کشور، استفاده از آن در سایر کشورها مسبوق به سابقه بوده و اجرای آن تجربه خوبی در سایر کشورها داشت و نقش بسزایی در بهداشت قضایی افراد جامعه دارد.

خروجی سد زاینده رود به صورت پلکانی کاهش می یابد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: خروجی سد زاینده رود تا چهار روز آینده به صورت پلکانی کاهش می یابد تا در نهایت ادامه جریان زاینده رود در منطقه پایین دست متوقف و رودخانه خشک شود.

حسن ساسانی اظهارداشت: کاهش یاد شده تا تصمیم گیری مجدد برای افزایش خروجی سد و نوبت دوم آبیاری کشت بهاره ادامه دارد.

وی اضافه کرد: کمیته پنج نفره متشکل از نمایندگانی استانداری، شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و صنف کشاورزی در استان برای نوبت بعدی آبیاری در مرداد ماه تصمیم خواهند گرفت.

معاون آب منطقه ای ورودی فعلی به این سد ۷۳ و خروجی از آن نیز ۷۳ مترمکعب بر ثانیه و میزان آب ذخیره شده در آن ۷۹۵ میلیون مترمکعب است.

جمعی از معلمان حق التدریس اصفهان حل مشکلاتشان را خواستار شدند

جمعی از معلمان حق التدریس اصفهان روز سه شنبه با اجتماع در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان اجرای مصوبات و طرح های مربوطه به خودشان را از سوی مسوولان این نهاد خواستار شدند.

یکی از معلمان که نخواست نامش در خبر فاش شود به خبرنگار ایرنا گفت: ما معلمان حق التدریس هستیم که چند سالی بلاتکلیف مانده‌ایم.

وی افزود : قانون استخدام معلمان حق التدریسی به تصویب رسید و بودجه در اختیار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفت اما متأسفانه برای اجرای طرح تعلل می‌کنند.

این معلم بیان کرد: این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت مانده و باید به تأیید رئیس جمهور برسد.

وی تصریح کرد: قانون استخدام معلمان حق التدریس باید از کمیسیون اجتماعی دولت بیرون آمد تا به نواحی ابلاغ شود اما متأسفانه در این زمینه کوتاهی شده است.

حدود ۴۰ درصد معابر اصفهان برای معلولان مناسب‌سازی شد

مدیرکل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۰ درصد معابر این استان برای معلولان مناسب‌سازی شده است، گفت: مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی به لحاظ تسهیل دسترسی معلولان و سالمندان به امکانات شهری از حقوق واجب و مسلم این قشر از افراد جامعه است.

مرضیه فرشاد افزود: مناسب‌سازی معابر عمومی با اولویت معابر اصلی و نزدیک به تقاطع‌ها و همچنین برجسته‌سازی سطح پیاده‌روها و پارک رفع موانع عبور و مرور معلولان باید با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری صورت بگیرد.

وی اظهارداشت: برای پیگیری موضوع مناسب‌سازی معابر و اماکن در استان از ۲ سال پیش دبیرخانه‌ای در بهزیستی دایر شده و در قالب حدود ۲۰ تیم این موضوع را در تمام شهرهای استان به جد دنبال و رصد می‌کند.

وی تصریح کرد: در زمینه مناسب‌سازی در شهر اصفهان ۸۰ واحد دولتی مورد بررسی قرار گرفته و یکهزار و ۴۰۰ نقطه در استان برای مناسب سازی نمره‌گذاری شده است.

اعتبار طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان اصفهان هنوز ابلاغ نشد

مدیر کشاورزی و منابع‌طبیعی سازمان بسیج سازندگی اصفهان گفت: اعتبارات سال ۹۸ طرح‌های تسهیلاتی در قالب اقتصاد مقاومتی این استان هنوز ابلاغ نشده است.

محسن دانشور افزود: با توجه به اینکه امسال دولت پیگیر ادغام بانک‌های نظامی و انتظامی است، کد وام‌ها و تسهیلات بانک عامل سازمان بسیج هم به نوعی تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: انتظار داشتیم که سال جاری از طرف رهبر معظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شد بتوانیم تسهیلات بیشتری در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اظهار داشت: تسهیلات بانکی و اعتبارات به نوعی محرک کارهای ما محسوب می‌شود.

دستور وزیر راه برای تامین اعتبار ساخت تونل خوانسار - بوئین میاندشت

فرماندار خوانسار از دستور قطعی وزیر راه و شهرسازی برای تامین اعتبار تونل خوانسار به بوئین میاندشت خبر داد.

منصور کمالی اظهار داشت: بنا به دستور ویژه رئیس جمهوری و پیگیری های استاندار اصفهان ، وزیر راه و شهرسازی دستور قطعی تامین اعتبار تونل خوانسار به بوئین میاندشت را صادر کرده است.

وی افزود : در متن این نامه اداری آمده است مطالبات پیمانکار از محل بند واو تبصره پنج تهاتر شود و از محل منابع سال جاری هم برای مابقی اجرای طرح تزریق گردد تا هر چه سریعتر این طرح به اتمام برسد و به بهره برداری برسد.

۵۳۲ طرح مخابراتی استان اصفهان تکمیل می‌شود

۵۳۲ طرح مخابراتی در دست اجرا با اعتبار افزون‌بر ۵۷۶ میلیارد ریال در استان اصفهان وجود دارد که به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات این استان، به تدریج تا پایان سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

مهدی حیدرزاده بیان کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی این طرح‌ها هر هفته و یا دو هفته یک‌بار در شهرستان‌های استان اصفهان بهره‌برداری خواهد شد.

وی در مورد پوشش تلفن همراه افزود: نقاط کور جاده‌های اصلی استان اصفهان خیلی کم و نزدیک به صفر است و برای برطرف کردن مشکل پوشش آنتن‌دهی در بخش‌های روستایی نیز با بهره‌گیری از طرح یو اس او گام‌های بلندی برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات اصفهان یادآور شد: پیشتر اهالی روستای وادقان از توابع بخش نیاسر کاشان از طریق تلفن‌های همراه فقط امکان گفت‌وگو را داشتند که با بهره‌برداری از طرح یو اس او افزون‌بر بهینه‌سازی ارتباط تلفنی، امکان بهره‌گیری از اینترنت پرسرعت با پهنای باند مناسب نیز فراهم خواهد شد.

استانداراصفهان: بزرگداشت مفاخر با هدف الگوسازی برای جوانان برگزار شود

استاندار اصفهان گفت: لازم است برنامه های فرهنگی مانند بزرگداشت مفاخر و چهره های برتر استان با هدف الگوسازی برای جوانان، نوجوانان و نسل آینده اجرا شود.

عباس رضایی در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اصفهان که در محل استانداری برگزار شد، افزود: استان اصفهان دارای افتخارات بزرگی در عرصه های فرهنگی، ادبی و هنری است و هرچه بیشتر درباره آنها اطلاع رسانی شود، برای نسل آینده کار کرده ایم.

وی با بیان اینکه امروزه بیشتر جوانان ما الگوهای خود را از فضای مجازی دریافت می کنند، اظهار داشت: ما باید از شخصیت های بارز فقهی،اخلاقی، ادبی، هنری، فرهنگی و حتی اقتصادی و علمی الگوسازی کرده و آنها در فضایی که بتوان جوانان و نوجوانان را مخاطب قرار داد، اطلاع رسانی کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در برنامه هایی مانند بزرگداشت مفاخر باید هدفگذاری و مخاطب را شناسایی کرد، گفت: این برنامه ها باید در سراسر استان اجرا شود زیرا ما دارای چهره های بزرگ و برتر در بسیاری از شهرها و روستاها هستیم که در دل مردم، جای دارند.

اصفهان شهری تحول پذیر و پویاست

چهره ماندگار معماری ایران با بیان اینکه اصفهان شهری پویا و فعال است، گفت: حکومت صفوی به شاخص های اصفهان در آن زمان پرداخته و آن ها را بازیافته تا تحولاتی را به وجود آورد.

پروفسور محمد منصور فلامکی در نشست شهر به مثابه سرزمین جهانی اصفهان از سلسله نشست‌های راهبردی شهرسازی و معماری افزود: اصفهان با زاینده رود و بی زاینده روز سرزمینی جاری است و باید به همه ابعاد این شهر از جمله شهرسازی و معماری آن توجه کرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم با عنایات به منابع علمی شهر را تعریف کنیم باید گفت شهر به این معناست که سخن از موجودیتی دارد که بهترین واژه برای آن ساختار است.

مسیر شورای دانش آموزی در راستای گام دوم انقلاب است

مدیرکل فرهنگی و هنری و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مسیری که شورای دانش آموزی انتخاب کرده در راستای گام دوم انقلاب است.

علی رمضانی در مراسم پایانی همایش ملی شوراهای دانش آموزی منتخب سراسر کشور در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان افزود: از شورای دانش آموزی و کارشناسان مسئول انتظار دارم مطالبه گر باشند تا کنش گر اجتماعی بودن را رقم بزنند.

وی از برگزاری اولین انتخابات شورای دانش آموزی به صورت الکترونیکی در سال آینده خبر داد و افزود :باید کمک‌هایی صورت بگیرد که شورای دانش آموزی که رکن تصمیم ساز و اصلی مدارس است فعال‌تر و تصمیم گیرتر عمل کند.

مطالبات جوانان از طریق سازمان‌های مردم نهاد محقق می‌شود

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: مطالبات جوانان و پیگیری آن تا حصول نتیجه از طریق سازمان های مردم نهاد بهتر و آسان تر محقق می شود.

سجاد سالک در آیین اختتامیه گردهمایی دبیران و اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان سراسر کشور در اصفهان افزود: امیدواریم در بستر بوجود آمده کنونی و افزایش تشکل های مردمی، جوانان بهتر بتوانند خواسته های خود را بیان و مطالبه کنند و پیگیر تحقق آن ها باشند.

وی با بیان اینکه در فضای کنونی جامعه نسل جوان بهتر می تواند برای کشور نقش آفرینی کند، اضافه کرد: این امر نیازمند مشارکت بیشتر آنان و گام‌های مثبت در راه توسعه کشور است.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سال گذشته مجموع سازمان های مردم نهاد در همه استان ها به ۲ هزار و ۵۰۰ رسید، تصریح کرد: این تعداد قابل توجه و از ظرفیت مناسبی برخوردار است.

نظام بیمار شهری از مشکلات اساسی کشور است

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: نظام شهری بیمار از مشکلات اساسی کشورمان پس از سال ۱۳۰۰ بوده به طوری که سبب گسترش نامتوازن جمعیت در شهرها و روستاها شده است.

مهدی جمالی نژاد در همایش شهرداران و دهیاران استان اصفهان در تالار نگین سپاهان شهر افزود: نظام شهری کشور قبل از سال ۱۳۰۰ هجری خورشیدی به صورت کهکشانی و توزیع متوازن جمعیت در شهرها و روستاها بود اما پس از این تاریخ و با اصلاحات ارضی، ساختار و نظام شهری و روستایی به هم ریخت و ثبات قبلی از بین رفت.

وی به پدیده مهاجرت اشاره و تصریح کرد: این مشکل مربوط به این دولت و آن دولت نیست بلکه از بیش از ۹۰ سال گذشته در کشورمان وجود داشت و اراده جمعی برای حل آن نیاز است.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به ۳۷ هزار دهیاری، یکهزار و ۲۸۴ شهر و ۱۲۰ هزار عضو شورای اسلامی شهرهای کشورمان، تاکید کرد: اگر توزیع عادلانه خدمات نداشته باشیم، مهاجرت و حاشیه نشینی به وجود می آید و یکهزار و ۲۰۰ شهرمان تبدیل به ۳۱ شهر مرکز استان ها خواهد شد.

دشمنان انقلاب اسلامی روز به روز عقب نشینی می کنند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با تبریک پاسخ محکم سپاه اسلام به انگلیس جنایتکار، گفت: انگلیس بداند توقف کشتی، عکس العمل مشابه دارد و این حقیقتی است که دشمنان انقلاب اسلامی روز به روز عقب نشینی می کنند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: دشمنان انقلاب اسلامی روز به روز خود را می بازند و عقب نشینی می کنند و این حقیقتی است برای کسی که راهنمای دینی ندارد و انگلیس هم دنباله رو آمریکا است.

وی با اشاره به چهلمین سالروز برگزاری نماز جمعه، اظهارداشت : اولین نماز جمعه بعد از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی در تهران برگزار شد و چهل سال است مسیر ادامه پیدا کرد.

۹۹۱۳/۶۰۲۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)