امام جمعه خلخال: نماز جمعه از عنایات خداوند به مردم ایران است


امام جمعه خلخال: نماز جمعه از عنایات خداوند به مردم ایران است

اردبیل-ایرنا -مام جمعه خلخال گفت: نماز جمعه از عنایات بزرگ خدواند سبحان به مردم مسلمان و متدین ایران اسلامی است.

به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه های امروز نماز جمعه خلخال با گرامیداشت پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ سالروز اقامه نخستین نمازجمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت ایت الله طالقانی امام جمعه فقید تهران افزود: اقامه نماز جمعه در بیش از ۹۰۰ شهر کشور از افتخارات ایران اسلامی در جهان امروزی است.

وی از نماز جمعه به عنوان مظهر وحدت ملی ،محلی برای همدلی مسلمانان ،افشای دسایس دشمنان ،اگاهی مسلمانان از وظایف خود ،همچنین وضعیت اجتماعی ،اقتصادی و سیاسی جامعه و محلی برای نزدیکی بیشتر به خداوند و حج فقرا و مساکین یاد کرد و گفت:تقویت جایگاه نماز جمعه موجب استحکام بنای اعتقادی جامعه خواهد شد .

امام جمعه خلخال گفت:جایگاه کم نظیر نماز جمعه این شهر به برکت وجود اعتقادات قوی و ریشه دار در بین مردم منطقه و همچنین در سایه تلاش و مجاهدت های نخستین امام جمعه فقید این شهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده است .

اسدی با گرامیداشت یاد و نام آیت الله یکتایی اولین امام جمعه خلخال اظهار داشت:ایشان از جمله ائمه جمعه کشور هستند که از سوی امام خمینی (ره) بصورت مستقیم به امامت جمعه این شهر منصوب شده بود.

وی از مرحوم یکتایی به عنوان مظهر زهد ،تقوا ،بردباری ،وقار ،دین داری و مردم داری یاد کرد و خواستار استفاده از ظرفیت جایگاه نمازجمعه در جهت حل مسایل و مشکلات مردم شد .

همچنین به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالروز اقامه نماز جمعه ویژه برنامه های مختلفی از سوی ستاد نماز جمعه خلخال از جمله گلباران مزار آیت الله یکتایی ،اهدای بسته های فرهنگی به نمازگزاران ،تشکیل میز خدمت در محل اقامه نماز با حضور مسوولان اجرایی و پذیرایی از مردم در مصلای نماز جمعه برگزار شد .

۷۱۱۹/ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403