نمازجمعه تقویت کننده روحیه دینی و اسلامی در قشر جوان است


نمازجمعه تقویت کننده روحیه دینی و اسلامی در قشر جوان است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: نمازجمعه پایگاه محکم نظام اسلامی علیه دشمنان و تقویت کننده روحیه دینی و اسلامی در بین قشر جوان و نوجوان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی ملکی در خطبه های نمازجمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی در سال 57 و تقدیر از اعضای ستاد نمازجمعه در برگزاری نماز، افزود: نمازجمعه آثار و برکاتی برای نظام مقدس داشته که در آینده نیز این برکات باعث پیشرفت و تقویت نظام دینی می شود.

وی اظهار داشت: نمازجمعه همچنین باعث استحکام روحیه انقلابی و ولایی برای مقابله با دشمنان نظام اسلامی و ایجاد بصیرت و وحدت در بین مردم و اقشار مختلف و اصناف و تقویت آن برای پیگیری و رسیدگی هرچه بیشتر به امور مردم و رفع مشکلات و مسایل مختلف در جامعه میشود.

خطیب جمعه قصرشیرین گفت: در آیات و روایات مختلف در خصوص اهمیت نماز جمعه بسیار تاکید شده به گونه ای که در شان این واجب دینی یک سوره به نام جمعه نازل شده و در سوره جمعه خداوند به صراحت برحضور در نمازجمعه تاکید کرده است.

ملکی با تاکید بر فرهنگسازی در راستای حضور و تشویق جوانان و نوجوانان در نمازجمعه گفت: این فریضه واجب وحدتگاه عاشقان و قلب های مومنان و مایه عزت مومنان و مومنات است.

او اضافه کرد: نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و یکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی است که باید در راستای باشکوه برگزار کردن این پایگاه دینی همه تلاش کنند زیرا که نماز جمعه قلب فرهگی هر شهرستان است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.

3012/8066

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج