بزرگترین مانور انتخابات الکترونیک کشور بر زندگی مردم تهران تاثیر می‌گذارد


بزرگترین مانور انتخابات الکترونیک کشور بر زندگی مردم تهران تاثیر می‌گذارد

تهران- ایرنا- پیروز حناچی شهردار تهران از انتخابات شورایاری‌ها به عنوان بزرگترین مانور انتخابات الکترونیک کشور یاد و تاکید کرد:‌ معتقدم که این انتخابات روی کیفیت زندگی مردم پایتخت تاثیر می‌گذارد و موجب افزایش حس تعلق به شهر می‌شود.

به گزارش ایرنا پیروز حناچی روز جمعه در محل ستاد هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها در جمع خبرنگاران افزود:‌ این انتخابات با بیش از هفت هزار صندوق در بیش از یک هزار و ۶۰۰ شعبه اخذ رای به صورت کاملا الکترونیک برگزار می‌شود.

وی میزان مشارکت محله ها در این انتخابات را اعلام و تشریح کرد:‌ تا این لحظه (‌ارسال خبر) محله گلشن و تهرانپارس‌غربی در منطقه ۴، محله شکوفه در نعمت‌آباد منطقه ۱۹ و خزانه در منطقه ۱۶ بیشترین میزان مشارکت ( رای )‌ را داشته اند.

حناچی با بیان اینکه این انتخابات از چند ویژگی برخوردار است افزود: در این انتخابات تشابه اسمی و آرای باطله وجود ندارد و ممکن است جنس تخلفات از جنس خارج از حوزه باشد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ درصد داوطلبان شورایاری‌ها بانوان هستند و بیش از ۵۰ درصد آنان زیر ۴۰ سال سن دارند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم نتایج اولیه انتخابات دقایقی بعد از پایان انتخابات اعلام شود اما نتایج قطعی بعد از بررسی شکایت ها اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا علی اعطا سخنگوی شورای شهر نیز در جمع خبرنگاران گفت:‌ طریق شورای عالی استان‌های به دنبال تصویب قانون انتخابات شورایاری‌ها هستیم.

وی افزود:‌ ما در این دوره (‌در شورای شهر تهران) اصلاحاتی را در اساسنامه ایجاد کردیم که شورایاری‌ها به حالت داوطلبانه خود برگردد.

اعطا یادآورشد: طی روزهای گذشته توجه مردم به انتخابات شورایاری جلب و نگرانی درباره این نهاد نیز برطرف شده است.

به گزارش ایرنا این انتخابات که از ساعت ۸ صبح امروز شروع شده تا ساعت ۱۶ ادامه دارد و متولیان می توانند دو نوبت آن را تمدید کنند.

رقابت در این انتخابات بین افزون بر ۱۲ هزار نامزد در جریان است.

شورایاران بازوان مشورتی مدیران شهری بویژه اعضای شورای اسلامی شهر تهران محسوب می‌شوند که می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها، نحوه اجرای طرح‌ها و هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری در سطح محلات بسیار نقش موثری ایفا کنند زیرا این افراد در محله ها زندگی می‌کنند و ضمن آشنایی کامل با مشکلات هر منطقه با شهروندان هر محله نیز در ارتباط نزدیک هستند.

تهرام/۳۰۰۱/ ۹۳۵۳/ ۱۰۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در