جشنواره نواها و دست سازه ها و خوراکها در نوار ساحلی آستارا


جشنواره نواها و دست سازه ها و خوراکها در نوار ساحلی آستارا

آستارا-ایرنا- جشنواره میراث فرهنگی با محوریت موسیقی سنتی، خوراک های محلی و صنایع دستی با حضور شهروندان و گردشگران آستارا در نوار ساحلی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا شامگاه پنجشنبه در این آئین در طرح سالمسازی سفیر امید گفت: میراث فرهنگی کشور ما به واسطه هنر صنایع دستی و موسیقی سنتی به نسل های آینده منتقل می‌شود.

پردل امیری نژاد بیان کرد: تولیدات هنری کشورهای دیگر در جامعه و فضای مجازی تبلیغ می‌شود و اگر آثار صنایع دستی ما به درستی معرفی نشود، فرهنگ بیگانه بر فرهنگ کشور ما غلبه خواهد کرد.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاران بخش صنایع دستی و خوراک های محلی باید با روش‌های نوین بازاریابی، زمینه ارائه تولیدات را در بازارهای داخلی و خارجی فراهم و مسئولان امر، بستر آشنایی سرمایه گذاران و هنرمندان با بازار کار را آماده کنند.

امیری نژاد ادامه داد: ۸۰۰ هنرمند صنایع دستی آستارا در بیش از ۱۰ رشته فعالیت می‌کنند و ۲۳۰ نفر آنها تحت پوشش بیمه هستند.

وی افزود: روستای عنبران آستارا به عنوان دهکده صنایع دستی گیلان معرفی شده است و هنرمندان رشته‌های مختلف به خصوص در حوزه گلیم بافی برای رونق تولید نیازمند حمایت هستند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا خاطرنشان کرد: چهار غذای محلی چغرتما، لونگی، باسترما و بورانی پلو آستارا فرآیند ثبت را سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را طی می کنند.

در این جشنواره غرفه های صنایع دستی و خوراک های محلی به مدت یک روز برای بازدید دایر شد و اجرای موسیقی سنتی و مسابقه از بخش‌های دیگر آن بود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۰۵ /6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت افغانی افغانستان به تومان، امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403