مهمترین هدف ما تولید وسایل مورد نیاز نجات غریق است


مهمترین هدف ما تولید وسایل مورد نیاز نجات غریق است

رشت - ایرنا - نایب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا و در مضیقه بودن به لحاظ امکانات و تجهیزات یکی از اهداف مهم ما در فدراسیون تولید وسایل مورد نیاز است.

مهدی حیدری روز جمعه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در استفاده از تولیدات داخلی، آدمک های نجات غریق را با یک هشتم قیمت تولید کردیم که این آدمک ها نیز توسط قهرمانان و ملی پوشان نجات غریق و غواصی مورد تمرین و آزمایش قرار گرفتند که از لحاظ کیفیت با آدمک های خارجی برابری می کند .

وی ادامه داد: در این خصوص نیز سعی داریم با حمایت وزارت ورزش و جوانان و همچنین سرمایه گذاران ، سایر اقلام مورد نیاز فدراسیون نجات غریق را در داخل تولید کنیم که به طور حتم از لحاظ قیمت تمام شده بسیار با صرفه خواهد بود.

وی با بیان این که یکی دیگر از کارهای مهم فدراسیون، ارتقای سطح کیفی مدرسان و منجیان غریق است تاکید کرد: مدرسان ما باید به روز باشند چون تا مدرسان ارتقاء نیابند، ما نمی توانیم منجیان خوبی داشته باشیم.

نایب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی اضافه کرد: اگر مدرسان نتوانند امتیازات لازم را در طول سال کسب کنند، اجازه فعالیت را ندارند که این امر باعث می شود تا مدرسان ما نیز سطح کیفی خود را ارتقاء دهند که این امر به سود فدراسیون است.

وی به فعالیت منجیان غریق در سواحل کشور اشاره و تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف ما تعامل با ارگان های مختلف همچون آتش نشانی ، هلال احمر، اورژانس و نیروی انتظامی است چون باید تعامل همه جانبه ای داشته باشیم تا بتوانیم به وظایف خود در حفاظت از جان هموطنان هنگام استفاده از دریا به خوبی عمل کنیم که در این راستا به خصوص باید تعامل خود را با دادستانی ها و نیروی انتظامی بیشتر کنیم تا از لحاظ جنبه های حقوقی ، یار و یاور ما باشند.

حیدری در ادامه با بیان این که کمترین آمار غریق در طرح های سالم سازی است چون اکثر افراد در طرح های خطرآفرین و رودخانه ها غرق می شوند افزود: هموطنان هنگام شنا باید به توصیه های منجیان غریق گوش کنند و در هنگام حضور منجیان، به شنا بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: منجیان غریق و دستگاه های متولی ساماندهی سواحل برای حفاظت از جان آنان تلاش می کنند اما بعضی از افراد به عوامل هشداردهنده توجه نمی کنند د و جان خود را به خطر می اندازند و باعث حوادث تلخی می شوند.

نایب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در ادامه به تجهیز سواحل شمال کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به استفاده هموطنان از سواحل شمال به خصوص گیلان و مازندران ، هم اینک استان ماندران را تجهیز کردیم و اقلامی را نیز برای گیلان درنظر گرفتیم که به عنوان هدیه ای کوچک به منجیان غریق تقدیم کنیم.

ایلخان نوری رئیس فدراسیون و مهدی حیدری نایب رئیس فدراسیون روز پنجشنبه برای حضور در مجمع هیات نجات غریق و غواصی گیلان به رشت سفر کردند که مسئولان فدراسیون قرار است امروز(جمعه) از طرح های سالم سازی دریا در شهرستان های رشت، بندرانزلی و آستانه اشرفیه بازدید کنند.

7285 /6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون