نسل جدید تویوتا سوپرا همانند یک آهنربا برای شرکتهای تیونینگ عمل میکند و شرکت آلمانی KW نیز برنامهی ارتقای خود برای این خودروی ژاپنی را تدارک دیده است.
این شرکت که متخصص تولید سیستمهای تعلیق است جزئیات مربوط به اولین کیت سیستم تعلیق کاملاً قابل تنظیم برای سوپرا A90 را معرفی کرده است. این سیستم تعلیق بنا به گفتهی سازنده باعث بهبود دینامیک جانبی خودرو شده و البته تأثیری روی کیفیت سواری سوپرا در شرایط رانندگی عادی ندارد.
علیرغم کاهش 40 میلیمتری ارتفاع، این سیستم تعلیق ناهمواریهای جاده را با تبحر تمام جذب کرده و از رفتار ناهنجار خودرو جلوگیری میکند چراکه تکان های بدنه بهطور قابلتوجهی کاهش یافتهاند.
دامپرهای چند سوپاپی این سیستم تعلیق تنظیمات جداگانهای برای فشردهسازی خود داشته و بنابراین بنا به سلیقه و ترجیحات راننده گزینهها و تنظیمات زیادی در دسترس میباشد. KW میگوید این تکنولوژی برگرفته از مسابقات خودرویی باعث میشود رفتار رانندگی تیزی در صورت نیاز ایجاد شود و البته راحتی سواری نیز در بالاترین حد ممکن قرار گرفته است.
تویوتا سوپرا امسال وارد مسابقات 24 ساعته نوربرگ رینگ شده و از سیستم تعلیق KW با دامپرهای قابل تنظیم جداگانه سود میبرد.
مدیر تولید KW اظهار داشته است:
علیرغم مرکز ثقل پایین سوپرا GR، کیت نسخهی 3 ما باعث کاهش 15 تا 35 میلیمتری ارتفاع خودرو در اکسل جلو و 20 تا 40 میلیمتری در اکسل عقب میشود.
با نگاهی به تصاویر میتوان فهمید که این کیت باعث بهبود ظاهر سوپرا 2020 نیز شده است. به لطف کاهش ارتفاع، این خودروی اسپورت ظاهری باابهت تر و بالغتری پیدا کرده است. KW فعلاً جزئیات مربوط به قیمت کیت نسخهی 3 خود را منتشر نکرده است.