تنوع نامزدهای انتخابات شورایاری‌ها زیادتر شده است


تنوع نامزدهای انتخابات شورایاری‌ها زیادتر شده است

تهران_ ایرنا_ رییس هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری شهر تهران اعلام کرد: در مقایسه با دوره های قبل، تنوع نامزدهای این دوره از انتخابات زیادتر شده و شاهد حضور از همه طبقات، نخبگان و صنوف برای رقابت در این رویداد هستیم.

محمدرضا جوادی‌یگانه روز جمعه در جریان برگزاری این دوره از انتخابات که از ساعت ۸ صبح امروز شروع شده است در جمع خبرنگاران تاکید کرد: یکی از اتفاقات خوب این دوره تشکیل ائتلاف بین نامزدهای انتخابات بود که باعث شد رای دادن های اتوبوسی کاهش یابد.

وی ادامه داد: در دوره گذشته اقشار خاصی مانند بنگاهی‌ و املاکی‌ها در انتخابات حضور پیدا می‌کردند اما در این دوره تنوع نامزدها زیاد است و تقریبا از تمامی اقشار حضور دارند.

اعلام نتایج تنها ۲ ساعت پس از انتخابات

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در ادامه اعلام کرد:‌نتایج این انتخابات که به صورت کاملا الکترونیکی در حال برگزار است تنها ۲ ساعت پس از پایان زمان رای‌گیری اعلام می‌شود.

جوادی یگانه با اشاره به اینکه رای‌گیری تا ساعت ۱۶ ادامه دارد افزود: در صورت نیاز زمان‌ رای‌گیری در دو نوبت دو ساعته تمدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۱۰ صندوق اخذ رای وجود دارد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۴ صندوق (کمتر از یک درصد) تا این زمان ( زمان مصاحبه) هنوز فعال نشده‌اند که ممکن است به دلیل مراجعه نکردن شهروندان به شعبه باشد.
به گفته جوادی یگانه تمامی دستگاه های برگزاری انتخابات آنلاین هستند و اطلاعات رای‌دهندگان از سیستم ثبت احوال استعلام می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران یادآور شد: تاکنون تخلفی در زمینه این انتخابات گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا در پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها در تهران بیش از ۱۲ هزار نفر که تا ساعت ۸ دیروز (پنجشنبه) مجاز به تبلیغات انتخاباتی بودند با یکدیگر رقابت می‌کنند.

از آنجاکه شرکت در انتخابات شورایاری‌ها نیازمند کارت هوشمند ملی است، طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور، افرادی که هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده اما فرآیند ثبت نام را انجام داده اند می توانند از رسید تکمیل ثبت نام برای شرکت در انتخابات شورایاری ها در سطح شهر تهران استفاده کنند.

شورایاران بازوان مشورتی اعضای شورای اسلامی شهر تهران محسوب می شوند که در نحوه تصمیم گیری های شهری، اجرای طرح ها و توزیع اعتبارات در سطح محلات نقش بسیار کمک کننده ای دارند.

تهرام/۹۳۵۳/ ۱۰۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!