45 خدمت تامین اجتماعی در قم به صورت غیرحضوری ارائه می شود


45 خدمت تامین اجتماعی در قم به صورت غیرحضوری ارائه می شود

قم- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: در حال حاضر 45 خدمت تامین اجتماعی از طریق سامانه غیرحضوری سازمان به بیمه شده ها ارائه می شود که این تعداد در ماه های آینده به 60 خدمت افزایش خواهد یافت.

علی اصغر دادخواه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تسهیل در ارائه خدمات از طریق کد ملی، تجمیع بسیاری از سرویس های غیرحضوری قابل ارائه به بیمه شده ها، مستمری بگیران، کارفرمایان و دستگاه های دولتی از جمله مزیت های سامانه خدمات غیرحضوری بیمه تامین اجتماعی است.

وی اضافه کرد: نمایش سوابق و ریز دستمزد، امکان مشاهده مجموع سوابق به تفکیک سال، ماه و روز، استعلام برخورداری از حمایت درمانی، استعلام استحقاق دریافت و درخواست کمک هزینه ازدواج، درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری، درخواست کمک هزینه بارداری، درخواست کمک هزینه کفن و دفن و محاسبه مبلغ حق بیمه سربازی از جمله خدماتی است که به صورت غیرحضوری ارائه می شود.

دادخواه گفت: یکی از این خدمات تعویض دفترچه است که پیش بینی می شود با الکترونیکی شدن آن، ۳۰۰ هزار بار مراجعه به مراکز تامین اجتماعی کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۷۰۰ هزار دفترچه درمان در استان قم تعویض شده است که این تعداد مستلزم حضور مردم در دفاتر، تردد در سطح شهر و سایر هزینه ها می باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمه شده ها می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی نسبت به ثبت نام برای صدور دفترچه اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم با تاکید بر تحقق دولت الکترونیک، بیان کرد: در تلاش هستیم تا اول مهرماه سال جاری، تمام خدمات بیمه تامین اجتماعی که نیاز به حضور ارباب رجوع ها در مراکز است را به سمت غیرحضوری پیش ببریم و در این راستا تعداد خدمات تامین اجتماعی که به صورت غیرحضوری به بیمه شده ها ارائه می شود، به ۶۰ خدمت افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: تمام کارشناسان شاغل در شعبه ها، کارگزاری ها و پیشخوان های دولت آموزش های لازم را برای ارائه خدمات به صورت غیرحضوری دریافت کرده اند.

۷۶۸ هزار و ۲۰۲ تَن معادل ۵۹ درصد جمعیت استان قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد، ۲۳۲ هزار و ۷۲۶ تَن بیمه شده اصلی از جمله ۴۰ هزار بیمه طلاب و روحانیان، ۱۵ هزار کارگران ساختمانی و ۶ هزار بیمه قالیبافان هستند.

در استان قم ۳۸ هزار و ۹۲۰ تَن مستمری دریافت می کنند که با افراد تحت تکفل این جمعیت ۸۸ هزار و ۵۱۲ تَن معادل هفت درصد جمعیت قم می باشد.

بیمه تامین اجتماعی قم دارای چهار شعبه مادر، ۲ شعبه اقماری و پنج کارگزاری است.

/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی