12 پروژه حوزه کارون 370 میلیارد تومان اعتبار لازم دارند ‌


12 پروژه حوزه کارون 370 میلیارد تومان اعتبار لازم دارند ‌

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت استان برای باغات دیم در اراضی شیب‌دار همچون بادام دیم و گیاهان دارویی 50 هزار هکتار است که باید برنامه مدونی باید برای این امر منظور شود.

ظرفیت چهارمحال و بختیاری برای باغات دیم در اراضی شیب‌دار 50 هزار هکتار است

‌به گزارش ایسنا‌، علی‌مراد اکبری سوم مردادماه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: 80 درصد از باغات استان به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شده است.

وی افزود: یکی از کشت‌های اقتصادی بعد از زعفران، گردو و بادام استان است.

اکبری گفت: برخی از پروژه‌های این بخش به مدت 10 سال است که در عرصه اجرا قرار دارند که این امر فرسایشی شدن آن‌ها را به دنبال دارد، بنابراین زیبنده استان نیست و باید هر چه سریع‌تر به اتمام برسند.

وی با اشاره به اینکه محور توسعه کشاورزی است، تصریح کرد: درآمد استان می‌تواند با پروژه‌های تامین آب جهش خوبی داشته باشد، 12 پروژه حوزه کارون 370 میلیارد تومان اعتبار لازم دارند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اقلیم و آب و هوا در چهارمحال و بختیاری، ظرفیت سالانه حداقل سه هزار هکتار باغات دیم در اراضی شیب‌دار وجود دارد زیرا میزان بارش بسیاری از مناطق استان بیش از 400 میلی‌متر است.

وی تاکید کرد: ظرفیت استان برای باغات دیم در اراضی شیب‌دار همچون بادام دیم و گیاهان دارویی 50 هزار هکتار است که باید برنامه مدونی باید برای این امر منظور شود، همچنین لازم است برای ارتقای بهره‌وری در حوزه آبزی‌پروری برنامه‌ریزی صورت گیرد.

اکبری خاطرنشان کرد: 43 میلیارد تومان اعتبار برای بخش آب استان پیش‌بینی شده است، در صورتی که بیش از 35 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان انجام شود، منابع تامین خواهد شد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی