مهار آتش سوزی وسیع مراتع در استان قزوین


مهار آتش سوزی وسیع مراتع در استان قزوین

قزوین - ایرنا - مسئولان امدادی و خدماتی استان قزوین موفق شدند بامداد روز جمعه آتش سوزی های وسیع در مراتع نقاط مختلف استان را مهار کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوالی عصر روز پنجشنبه مراتع کوهین، آبیک و بوئین زهرا دچار آتش سوزی شد و نیروهای یگان حفاظت منبع طبیعی با همکاری دستگاه های خدماتی و امدادی برای مهار آن بسیج شدند.

علی اکبر اسداللهی با بیان اینکه مهار آتش سوزی تا ساعت سه بامداد امروز ادامه داشت، گفت: به علت تاریکی هوا برآورد دقیقی از میزان آتش سوزی ها به دست نیامده و نتیجه آن به زودی اعلام می شود.

وی به وسعت و گسترش آتش سوزی تا حوزه استان البرز اشاره کرد و گفت: با اینکه گسترش آتش سوزی ها به روستاهای استان البرز سرایت کرده بود، اما با کمک تیم مدیریت بحران استانداری از روند آن جلوگیری شد.

اسداللهی خاطرنشان کرد: با اقدام به موقع و تلاش مضاعف عوامل امدادی و یگان حقاظت، این آتش سوزی ها خسارات جانی به دنبال نداشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین خاطرنشان کرد: افزایش دمای هوا و وزش بادهای گرم در مراتع دشت قزوین از مهمترین عوامل گسترش آتش در مراتع است که از شهروندان تقاضا داریم نسبت به نکات رعایت نکات ایمنی اهتمام داشته باشند.

۶۰۱۲*۹۹۲۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق