به گزارش خبرنگار برنا از مسجد سلیمان، سید جواد حسینی عصر امروز به منظور بازدید از زیرساخت های آموزشی متاثر از سیلاب و زلزله اخیر وارد شهرستان مسجد سلیمان شد و کلنگ احداث چهار پروژه آموزشی را به زمین زد.

بر همین اساس سرپرست وزارت آموش و پرورش که به همراه استاندار خوزستان، فرماندار مسجدسلیمان و مسوولین شهری و استانی در این آیین شرکت کرده بود، کلنگ ساخت هنرستان شبانه روزی پسرانه امیرکبیر با زیربنای سه هزار و ۱۷۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال، مدرسه ۱۲ کلاسه نواب صفوی با زیربنای یک هزار و ۶۴۶ مترمربع و با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال، دبستان ۶ کلاسه تلخاب با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و زیربنای ۷۹۴ مترمربع و دبستان ۱۲ کلاسه ۱۲ فروردین با زیربنای یک هزار و ۶۴۶ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال در شهرستان مسجد سلیمان را به زمین زد.

پیش از این حسینی ظهر امروز در مراسم بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خوزستان اظهار کرده بود: 393 مدرسه خوزستان از سیل متاثر شدند که بیش از 107 مدرسه تخریبی هستند که با تلاش آموزش و پرورش و خیران مدرسه ساز تا اول مهر مدارس را بازسازی و به دانش آموزان تحویل می دهیم.

سرپرست آموزش و پرورش همچنین خبر داد: قول می دهیم که سه جشن برچیده شدن مدارس خشتی و گلی کل کشور به غیر از سیستان و بلوچستان که به صورت ضربتی شاید تا آذر تمام شود، جشن استاندارد شدن وسایل حرارتی آموزش و پرورش(در کلاس های درس وسایل حرارتی هوشمند برای مدارس متصل به شبکه و غیر هوشمند برای مدارس غیر متصل به شبکه باید تهیه شود) و جشن برچیده شدن مدارس کانکسی را در اول مهر امسال برگزار کنیم.

لازم به ذکر است که، سید جواد حسینی بعد از ظهر امروز در بدو ورود با حضور بر مزار شهید بهنام محمدی در شهرستان مسجدسلیمان با آرمان های شهدا تجدید میثاق کرد.

سر‌‌پرست وزارت آموزش و پرورش در این سفر ضمن بازدید از مدارس سیل زده و زلزله زده در استان خوزستان، در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان در اهواز حاضر شد. همچنین در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که عصر امروز در این شهرستان برگزار شد، شرکت کرد.