خط شکنی شرکت ملی نفتکش در اعتماد به متخصصان ایرانی


خط شکنی شرکت ملی نفتکش در اعتماد به متخصصان ایرانی

بندرعباس-ایرنا- شرکت ملی نفتکش با سپردن تعمیرات اساسی سوپرنفتکش 320هزار تنی دُر ( Dore ) به شرکت عظیم گسترش هرمز در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، خط شکن اعتماد به متخصصان ایرانی این حوزه تبدیل شد و به تردیدها درباره توان فنی و اجرایی صنعت دریایی پایان داد.

برای خبرنگاران و سایر افرادی که حدود یک ماه قبل و هنگام پهلوگیری و آغاز تعمیرات سوپرنفتکش ایران، وضعیت ظاهری آن را دیده بودند، پذیرفتن این که تعمیر اساسی موتور و سایر سرویس ها و کارهای لازم مانند سند بلاست این غول آهنی دریایی که عرشه آن به اندازه سه زمین فوتبال مساحت دارد تنها در مدت ۲۶روز پایان یافته باشد، چندان ساده نبود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با موفقیت آمیز توصیف کردن تعمیر نفتکش ۳۲۰هزار تنی اظهار داشت: تعمیر ۱۱نفتکش دیگر نیز به مجموعه کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، سپرده خواهد شد.

کاپیتان نصرالله سردشتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعتماد شرکت ملی نفتکش در سپردن تعمیر اساسی کشتی های خود به متخصصان ایرانی، توانمندی زنجیره بزرگی از صنایع داخلی از جمله صنعت رنگ کشتی، استفاده از روغن دریایی و مواد شیمیایی را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سوپرنفتکش ۳۲۰هزار تنی به زودی به سمت جزیره خارگ حرکت کرده و به ناوگان شرکت ملی نفتکش ملحق می شود.

کاپیتان سردشتی یادآور شد: با توجه به توانمندی متخصصان و زیرساخت های موجود در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، سپردن تعمیرات کشتی ها به این مجموعه انتظاری واقعی و درست است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش تاکید کرد: با تعمیر موفقیت آمیز کشتی ۳۲۰هزار تنی، توانمندی ایزوایکو به عنوان پشتوانه صنایع دریایی کشور بیش از پیش به اثبات رسید و انتظار می رود تجربه اخیر، انگیزه سایر مالکان کشتی در مجموعه هایی مانند کشتیرانی را برای سفارش تعمیر به ایزوایکو را افزایش دهد.

سبقت از رقیب خارجی

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، نیز با تشریح اهمیت تعمیر بزرگترین کشتی های ایران توسط متخصصان داخلی گفت: برخی رقبای منطقه ای تمام توان خود را به کار گرفتند تا سوپرنفتکش ایران را برای تعمیر به کشور خود بکشانند.

حمید رضاییان اصل ادامه داد: پس از آن که ایزوایکو در مناقصه تعمیر "دُر" شرکت ملی نفتکش برنده شد، یک شرکت عمانی، ۴۰درصد از قیمت پیشنهادی قبلی خود کم کرد اما باز هم نتوانست در این رقابت از فراساحل پیشی بگیرد.

وی ایزوایکو را بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور معرفی کرد که در فضایی به وسعت یکهزار و یکصد هکتار با همکاری ۶شرکت، در عرصه تعمیر و ساخت کشتی و سکوهای نفتی و گازی فعالیت می کند.

رضاییان اصل میزان اشتغال مستقیم این صنعت در بندرعباس را ۵۲۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: تمام فعالیت های این مجموعه علاوه بر اشتغالزایی، نقش قابل توجهی در صرفه جویی ارزی و نیز کسب درآمد برای کشور دارد.

به گفته این مدیر صنعتی، هر سکوی نفتی و گازی ساخته شده در ایزوایکو، به ازای هر یک روز که زودتر ساخته شود، ۵ میلیون دلار درآمد نصیب کشور می کند.

۲۰۹۴/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل