بزرگترین اقدام «فتاح» در کمیته امداد جلب اعتماد عمومی بود


بزرگترین اقدام «فتاح» در کمیته امداد جلب اعتماد عمومی بود

تهران- ایرنا- حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی با اشاره به احکام جدید مقام معظم رهبری برای کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مستضعفان گفت: بزرگترین حرکت پرویز فتاح در کمیته امداد امام خمینی جلب مضاعف اعتماد عمومی بود.

حجت السلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درخصوص انتصاب رئیس جدید بنیاد مستضعفان از سوی مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان به وی اظهار داشت: حضرت امام (ره) از همان روز نخست حرکت نوین انقلاب اسلامی، دو نکته اساسی هرگز از ذهن شان کنار نرفت و بارها در اطلاعیه ها، اعلامیه ها و بیاناتشان به آن اشاره می‌کردند و تمام توانشان را در جهت پیاده کردن آن مصروف کردند و آن مساله وحدت و خدمت به پابرهنگان بود که باید هم اکنون مدنظر همه نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی قرار گیرد.

این کارشناس مذهبی افزود: اینکه کدام جناح بیاید و یا برود به هیچ وجه مهم نیست، بلکه نکته حائز اهمیت، حفظ اقتدار ملت است و این مهم که در سایه وحدت امکان پذیر است همواره مدنظر حضرت امام (ره) بود.

ادیب یزدی بیان کرد: نکته مهم دیگر خدمت به پابرهنه‌ها، تهی دستان و مظلومان جامعه بود که امام (ره) به ویژه روی کلمه «پابرهنه‌ها» خیلی تاکید داشتند؛ به این معنی که نظام اسلامی با تمام قدرت باید در خدمت پابرهنه ها باشد.

وی عنوان کرد: امیدوارم روزی پدیده فقر در کشور به حداقل برسد و شاهد یک جمعیت مرفه، سالم، عالم بزرگوار و همچنین صبور و بابصیرت باشیم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: از همان روز نخست که بنیاد مستضعفان بنا نهاده شد، اموال و املاک بلاصاحب خصوصاً از طاغوتیان و وابستگان رژیم سابق و خود رژیم این اموال گرفته می‌شد که به واسطه آن ثروت انبوهی در بنیاد مستضعفان جمع آوری شد که شاید با هیچ نهاد دیگری قابل مقایسه نباشد.

ادیب یزدی تصریح کرد: حضرت امام (ره) همواره تاکید داشتند نام بنیاد مستضعفان روی این بنیاد باشد. اعتقاد امام این بود که این اموال، باید در جهت زدودن فقر از تهی دستان و چهره کشور استفاده شود. امام (ره) همواره بر این مسئولیت سنگین و کیفیت استفاده از این اموال تاکید داشتند.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: در جهت صرف درآمد حاصل از این اموال مصادره شده برای فقرا و تهی دستان، البته کارنامه نسبتاً قابل دفاعی وجود دارد و همواره این تفکر برای زدودن فقر از چهره کشور جدی دنبال می‌شد.

ادیب یزدی ادامه داد: در حکم مقام معظم رهبری به آقای فتاح نکات و توصیه های بسیار جالبی لحاظ شده که قطعاً وی این توصیه ها را نصب العین قرار داده و به زودی شاهد گزارش های جالب و کارنامه خوبی از سوی وی، همچنان که در کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز توفیقات بسیاری داشتند، در جهت صرف این اموال برای زدودن فقر از چهره کشور باشیم.

وی گفت: بزرگترین حرکت فتاح در کمیته امداد، جلب مضاعف اعتماد عمومی بود. زیرا به دلیل وجود اتفاقاتی همچون ساختمان‌های شیک و حقوق های بالا در این نهاد، مردم کمی دلخور شده بودند که به واسطه حضور آقای فتاح همه این موارد از چهره کمیته امداد زدوده شد.

ادیب یزدی افزود: به واسطه عملکرد آقای فتاح و با ایجاد دوباره این اعتماد عمومی میان مردم، دریافت وجوهات افزایش یافت که این مساله، شروع کار را برای مرتضی بختیاری به عنوان رئیس جدید کمیته امداد آسان تر می کند.

توصیه رهبری در راستای ایجاد سیستم با فقاهت شیعی در بنیاد مستضعفان است

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: آقای فتاح وظیفه سنگینی به عهده دارد. به واسطه حضور وی باید سیستم کاملاً الهی، اسلامی، متعادل و منصفانه مبتنی بر عدالت و اخلاق و فقاهت شیعی در آنجا حاکم شود و اگر احیاناً در جایی خلاف این مشاهده شد آن را رفع کند و از اموالی که در اختیار این بنیاد قرار دارد جهت بهبود رفاه مردم و مستضعفان استفاده کند تا در کنار چهره راضی مقام معظم رهبری، چهره خندان پابرهنه ها را هم ببینیم.

ادیب یزدی اضافه کرد: نخستین اصل در ایجاد اقتصاد مقاومتی اعتقاد ذاتی به این موضوع و بعد پرهیز از ریخت و پاش، تشریفات و تجملات و حقوق های بالا به بهانه‌های مختلف است. هر مدیری باید ابتدا از خود آغاز کرده و یک مشی متعادل در زندگی پیش بگیرد و خدای ناکرده شاهد رفتارهای غیرعادلانه و امکاناتی خاص برای افراد نباشیم.

وی با تاکید بر قناعت و پرهیز از زیاده خواهی در شرایط حساس پیش رو، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای توان مقاومت افزون‌تر؛ یعنی اگر قرار باشد معمولاً انباشته های ما در انبار فقط برای یک ماه کفایت می کند، با رعایت الزامات اقتصادی مقاومتی می توان کاری کرد که این انباشته ها برای شش ماه کافی باشد و برای دستیابی به این موضوع باید بیشتر تلاش و فعالیت کنیم که در آموزه های اسلامی در ماه رمضان و ماه محرم این موضوع پیش بینی شده است.

ادیب یزدی درخصوص اظهارات برخی افراد مبنی بر عملکرد بنیاد در مورد مدیریت اموال مصادره شده در ابتدای انقلاب، گفت: اگر واقعاً صاحب مالی پیدا شد و به شکلی برائت خودش را اثبات کرد باید اموال وی براساس قانون برگردانده شود و اگر احیاناً اموالی به ناحق توسط این بنیاد مصادره شده، به صاحبان آنها برگردانده شود تا ان شاء الله برکت و لطف الهی شامل حال آنها شود.

وی در عین حال درخصوص توصیه رهبر معظم انقلاب درباره بکارگیری نیروهای انقلابی و متخصص و جوان نیز خاطرنشان کرد: ما در هر ۱۰ تا ۱۵ سال قطعاً باید یک خانه‌تکانی محکم نسبت به نیروها داشته باشیم. نیروهایی که در دهه های گذشته کار می کردند قطعاً باتجربه و محترم هستند لیکن به واسطه از دست دادن جرات و جسارت توانایی انجام اقدامات جدید مالی و اقتصادی را ندارند و بدیهی است تکرار مکررات سیستم را خسته و کند می‌کند.

ادیب یزدی با بیان اینکه در کارخانجات بزرگ هم هرگاه در یک دستگاه بزرگ صنعتی قطعه ای فرسوده شد باید فوراً آن را عوض کرد تا هرگز از آن پتانسیل و بازدهی عقب نیفتد، گفت: توصیه مقام معظم رهبری نیز در همین راستاست که در سازمان‌ها هم باید از نیروهای جوان، باسواد و سرآمد و به خصوص متدین استفاده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...